utorok 8. marca 2011

Ako som začala tvoriť svet pre Barbie

Barbie a ja:)

Volám sa Mary (Mária). Narodila som sa na Slovensku v kultúrnom mestečku Nitra. Asi keď som mala dva roky nás došla navštíviť rodinná známa, ktorá je vydatá vo Švajčiarsku. Má o jeden rok mladšiu dcéru (Jasmin) ako ja. A tej už od narodenia kupovali bábiku Barbie. Keďže Švajčiarsko bolo vtom čase rozhodne vyspelejšie ako Slovensko, tak sa tam dala ľahko kúpiť Barbie. A ja som mala také veľké šťastie, že mne jednu kúpili a darovali . A mojou oficiálne prvou Barbie bola a dodnes je Style Barbie z roku 1994. Mala síce jednoduché šaty s topánkami, ale tým sa stala pre mňa najzaujímavejšou a najkrajšou hračkou. Meno dostala podľa známinej dcéry a mojej kamarátky - JASMIN. Keď známa videla ako sa mi páči rozhodla sa mi tu nechať ešte jednu Barbie, ktorú mala kúpenú pre niekoho iného. Tá druhá bola tiež Style Barbie 1994, ale ladená do modrej farby a bola to vlastne jej dvojička . Tá dostala meno podľa druhej kamošky - INES. Odvtedy to boli proste dve dvojčatá a moja mama na ne šila všetko rovnaké, ale niekedy inom farebnom ladení. Z mojej mami sa tak stala módna návrhárka pre Barbie a ako často konštatovala jej firma sa volá "Mater". Nezostala len pri oblečení, ale začala postupne vytvárať nábytok a iné doplnky. Proste fantastický svet v malom prevedení.
Barbie mi začala známa zo Švajčiarska nosiť každé leto jej návštevy. Síce som mala aj iné nepravé bábiky, ktoré som postupne vyradila, lebo neboli pravé "mattelácke".
Trocha som pátrala v mojom archíve. Fotka je z roku 1998 a mám tam 7 rokov.
V mojich rukách zľava Ines, Manuela; dolný rad zľava: Stacie, Kelly, Skipper, Shelly, Ken (zatiaľ všetky od Mattela), nepravá morská panna, Esmeralda (Disneyho Zvonár Matky Božej) a detská lekárka Steffie (Steffie od Simbu).

Prvého Kena mi kúpila mama a postupne mi pribudli Skipper, Stacie, Shelly, Tommy, Teresa... Rozširovala sa nielen zbierka, ale aj dom a auto pre Barbie a iné veci s nimi súvisiace. Neskôr mali poschodové postele, hrad, boutique, stajňu, poštu, cukráreň a iné. Stále nové impulzy tvorenia a stále im dačo chýbalo a neľúbilo sa mi. Tak sa vyrábali ešte dokonalejšie veci.

Tak postupne sa vyrobené nábytky vymieňali za kupované a ja som začala šiť pre ne sama. Potom prišiel ďaľší impulz v podobe mojich narodeninových a meninových osláv, ktoré sú robené v štýle určitej krajiny, kde sú typické veci z danej krajiny zmenšené pre Barbie a tá má ušití národný kroj.

Možno by som bola aj prestala, lebo všetci z mojho okolia považujú Barbie, len za hračky. Pôvodne som si už nechcela ďalšie Barbie kupovať, lebo aj moja mama mi hovorila, že som už veľká. Ale čo sa stalo. Keď som hľadala ako vyrobiť jednu tvorivú vec na internete, náhodne som našla stránku jednej šikovnej česky Marty, ktorá šije a tvorí pre panenky. No to bola radosť. Všetko čo som u nej videla, som chcela vyskúšať pre svoje Barbiny. A od nej som sa dopracovala k iným ďalším veľmi šikovným ženám nielen z Čiech, ale aj zo Slovenska. A to znamenalo pokračovať vtom, čo ma tak napĺňa a baví. Možno to je aj tým, že som sa narodila na deň detí (1.6.). Som veľmi šťastná, že som objavila pre mňa tieto spriaznené duše :D. Inšpirácií je neúrekom až som sa napokon po trocha zložitej ceste dopracovala k založeniu toho to blogu . Nech sa aj iní inšpirujú alebo pokochajú mojím prevedením sveta pre moje Barbie. Ja, ale aj moja mama, ktorá si hovorí firma "Matte" máme stále plno nápadov.

Síce odvtedy už uplynulo minimálne 17 rokov, ale moja momentálna zbierka je veľmi rozšírená a dúfam, že sa stále bude rozrastať .

V budúcnosti, keď sa konečne dočkám presťahovania z domu do bytu, sa pre ne chystám urobiť a zmeniť im ich dom, záhradu, obchody a všetko iné. Budú mať vyhradené (síce už kúpené) poličky. Šitie je tiež pre mňa zábavou, tak sa aj ich šatník bude rozrastať . Už sa neviem dočkať. No, proste máte sa načo tešiť!

Mary a jej svet pre Barbie

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára