štvrtok 14. júla 2022

Barbie Kitchen & Pantry set 2 in 1 (1993) 🥘🥣🍳

Túto kuchyňu som nemala naplánovanú kupovať, vlastne som poriadne ani nevedela o jej existencii.😁 Poznám však z týchto rokov sety nábytkov, ktoré boli robené tvz. 2 v 1 z prvej polovice 90.rokov zo svojich starých Barbie žurnálov, ktoré som mala ako dieťa prelistované od A po Z neskutočne veľakrát.😊

Pred pár rokmi, konkrétne cez leto 2018 som zahliadla jeden inzerát na slovenskom Modrom koníkovi, kde bola kopa rôznych Barbie vecí od nábytkov po koňa. Keďže i cena bola priaznivá, asi aj 3 týždne som nad inzerátom váhala. Najviac, čo ma vtedy na ňom zaujalo bola práve táto "kuchyňa", pretože som identifikovala aj napriek nie veľmi kvalitných fotiek, že sa jedná o nábytok zo starých "dobrých" Mattel časov.👌😍💥
Neskôr som sa po nákupe od pani, ktorá nábytok predávala, dozvedela, že sa zbavuje rôznych zbytkov nábytkov, ktoré kupovala pre domček svojej dcérke a že ich má z E-bay.
To vysvetľovalo i výskytu takýchto dnes už "retro" kúskov.👀

Aby som bola úprimná, nevedela som, čo s kuchyňou vôbec urobíme, keďže dve kuchyne majú naše bábiky plne zariadené a všetky ostatné miestnosti boli vtedy plne obsadené.🙈
Preto kuchyňa trčala vo svojej originál krabici, s ktorou vtedy i prišla, schovaná za skriňou.
Po skoro štyroch rokov sme s mami tento stav konečne zmenili.☝
Rozhodli sme sa totiž prerobiť havajskú spálňu, ktorú sme mali skoro 8 rokov plne zariadenú. 
V izbe sa okrem menšej posteli nachádzal aj starý retro ratanový nábytok a bola to vlastne taká spálňo/obývačka.😊
Obe sme sa zhodli, že nepotrebujú naše bábiky práve toľko spální, úplne im tie zvyšné 4 postačia.
Mami napadlo, že pôvodnú obývačku v havajskom štýle prepojí s touto malou kuchyňou.
Posteľ s dvomi nočnými stolíkmi a lampami som vlani trocha prerobila a nakoniec predala jednej zberateľke do Čiech.😇

Predtým ako sme kuchyňu komplet prerobili, som ju ešte musela nafotiť ako vyzerala origináli.
Už podľa názvu kuchyne je jasné, že sa jedná o set  2 v 1, takže z jednej "hlavnej" strany je to kuchyňa a z druhej špajza/komora, ale mne to skôr pripadá, že je to skôr príborník.
Kuchyňa obsahuje mikrovlnku, trúbu, má štyri horáky, umývadlo, vysúva sa jej pracovná doska a otvárajú sa jej 3 skrinky.

Samozrejme, že jej chýbajú ružová tyč nad sporákom pre zavesenie variech a spol. a biela polička nad umývadlom, ktorá asi slúžila ako odkvapkávač na riady.
Dvere na sporáku na 100% nedržia, zatiaľ som to neriešila.😏
Je vidno, že má fľaky a zažltnuté miesta. Taktiež niekde sú nálepky kvetiniek poškodené, ale tieto fakty mi nevadili.
Keďže som vedela, že ju určite prerobíme na svoj obraz.🔧🔨

Príborník má jedny z priehľadných dverí pokazených, keď nie sú zatvorené obe naraz, jedna strana dverí vypadáva.
 Zatiaľ mi to nevadí, veď nám išlo hlavne o kuchynskú časť.🍳
Do dolnej skrinky sa dá uložiť stôl, ktorý je súčasťou setu.
Taktiež sa dá jedna jeho polovica zastrčiť medzi obe skrinky v strednej časti a môže z toho byť kratšia verzia stolíka.

Horšie to bolo so stoličkou, ktorej chýbala celá noha. Tú som musela sama vyrobiť.🪑
Sú to časti z pier a dolná zelená časť je z nejakého kotúča. Išla som do podobných farieb ako je samotná kuchyňa. Pôvodná noha bola samozrejme biela.
Stoličku sa chystám očalúniť, pretože je tiež celá zažltnutá.

K setu patria originál rôzne hrnce, príbory, taniere, poháre, konvica, jedlo, všetko ružovo-fialových farbách. Veľmi podobné ako bola výbava v mojom Barbie ružovom karaváne z detstva.
Tie mi vôbec nechýbajú, pretože nie sú pre mňa realistické a bolo by ich potreba prefarbiť, čo mňa veľmi nebaví. Predsa len mám dobrú zásobu realistických jedál od kamošky Katky, ale aj rôzne riady, ktoré som zohnala od iných typov bábik.😎

Kuchynskú linku komplet prerobila moja mami. Ja som zatiaľ prerobila len stôl. Na všetkom sme pracovali v prvej polovici vlaňajšieho roka. Odvtedy sa na nej nič nepohlo. Takže máme novú diorámu obývačku s kuchyňou v havajskom štýle. Preto nám bledoružový základ kuchyni farebne ladí a vyhovuje.😊
Radi by sme si zohnali nejakú malú peknú chladničku, ktorá do kuchyne chýba.
Inak sme vyrobili ku kuchyni kuchynský ostrovček/barový pult, ku ktorému sme umiestnili túto stoličku. 
O tom však niekedy v budúcnosti.😉

Teraz fotky samotnej kuchyni. Predná "základná" časť.


Vyklápacie a otváracie možnosti kuchyne.




Stolík s dvomi možnosťami a stolička.


Samotný stolík. Ten ste už raz mohli i vidieť pri fotení Dňa matiek z roku 2019. Kvetinová podtlač nebola najhoršia, ale som ju prelepila s niečím viac realistickým.



Stolička po mojej úprave.




Zadná časť - špajza/príborník.


Príborník samostatne bez stola a stoličky.


Otváranie jednotlivých dverí.




Uloženie stolíka do spodnej časti je dosť logická hra. Nie vždy to dáte na prvýkrát, aby sa dali i dvere zatvoriť.😂


A nebola by som to ja, keby som Vám neukázala nábytok i v akcii. Všetko predvedie Cynthia (Barbie Disney movie Cinderella). Keďže sa u mňa menej fotí a bola vtedy oblečená vo farebne ladiacom outfite, vybrala som práve ju. 
Kuchynské doplnky som zobrala z iných kuchýň. Sú to miniatúry Re-ment (čistiaci prostriedok, zelená misa), konvica je prefarbená z môjho starého karavánu, koláč mám od kamošky Katky, všetky taniere, poháre, kečup, víno a kurča je od Mattela, tmavomodré šálky sú od bábiky Liv.
Cynthia Vám predviedla všetky tri časti setu: kuchynskú linku, príborník i jedálenskú časť.😊

















Je skvelé, že sa zachovala i krabica, čo je pre mňa vzácne, zatiaľ je niekde odložená medzi inými krabica mi od bábik.
Na nej môžete vidieť ako vyzerala kuchyňa v origináli a ako sa majú obe časti využívať.😊




9 komentárov:

  1. Tak to je perfektní kuchyňka, ta se mi líbí. Už se těším až uvidím tu novou místnost.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Věrka, Mattel vedel robiť v minulosti kvalitné a pekné veci, škoda, že sa toho hesla nedrží posledných 15 rokov..🙄😥 Juj, no, uvidíme, chýbajú určité veci, napr. chcem ešte vytvoriť dve jedálenské stoličky ku tomuto prerobenému stolíku. Pôvodná stolička bude slúžiť už len ako barová.😊

      Odstrániť
  2. Perfektná kuchynka. Tento otočný nábytok je moje detstvo <3 Veľmi som chcela posteľ/vaňu, keď som bola malá :-) Už sa teším na to, ako ste kuchynku zmenili.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Nikky, ja ho mám spoločne s domom, ktorý sa dal "postaviť" na viaceré typy, dobre napozerané v Barbie žurnáloch. Mne sa páčila jedna verzia, kde bola jedna strana na pestovanie kvetov a na druhej taká fontánka. Potom sa mi páčila ešte verzia hojdačka z druhej strany gril.😊 Ako zberateľka a tvorca diorám, chcem ešte zohnať jedálenský set s okrúhlym stolom a štyrmi stoličkami. Pri tom sa menil myslím len torta a vrch stola ako "obrus".🙄

      Odstrániť
  3. Tento nábytek se mi hrozně líbil.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Miška.🤗 Už je však rok a pol úplne inak prerobený.😄

      Odstrániť
  4. Parádní retro a pořád funkční, ideální stav. Mě naprosto dostala ta míchačka, co vytahuje panenka ze šuplíku... ;-)

    OdpovedaťOdstrániť