nedeľa 10. júla 2022

Flower pergola 🌸🌹🌺

Kvetinová pergola je projekt, ktorý sa vytvoril pre oslavu mojich 25.narodenín, ktoré som mala už v roku 2016.😎
Pôvodnej verzii neboli fialové ruže ako sú na týchto fotkách.💜
Do pondelkovej témy #monday4dolls na Instagrame som potrebovala fotky na tému "FLOWERS - kvety a tak som si spomenula na túto našu pergolu pre bábiky. Bola ako stvorená práve na ňu, veď pergolu nemá asi veľa zberateľov pre svoje bábiky, či sa mýlim?😊
Vtedy, keď som fotky fotila, som nevedela, že ju už na dobro o necelý mesiac zruším a prerobím na inú verziu.😕
Pergola okrem samotnej "okrasnej" funkcie plní i druhú funkciu - hojdania sa na drevenej hojdačke.
Je vytvorená z dvoch plastových mriežok/rebríkov pre popínanie živých rastlín. Zdola nahor sa mriežky troch zužujú. Vo vrchole sú spojené.
Na túto konštrukciu som naniesla lepidlom prírodný mach, aby som dosiahla pocit "zelene", keďže toľko kvetov sme najprv vôbec ani nemali.
Mami vytvorila z ružového papiera asi 12 ruží, čo bola neuveriteľná piplačka a stále ich bolo málo, vtedy by sme boli potrebovali aspoň 2x toľko ruží.😧
Keďže takéto papierové ako sú tieto fialové sme ešte v našom meste - v kamenných obchodoch nezohnali.😐

O rok neskôr som sa zúčastnila jednej súťaže s názvom Miss Sweet Love, kde témou jedného kola boli tiež  kvety. Vtedy sme začali zháňa papierové ruže, lebo sme už niekde zaregistrovali, že sa u nás konečne niekde predávajú.
Konečne sme úspešne zohnali naše vytúžené ruže, ale žiaľ nám biele a ružové vykúpili pred nosom na svadby, preto sme zobrali fialovú verziu, mohli sme si vybrať ešte modrú, ale ani jedna nebola naša vysnívaná.🙄
Mami nikdy neprišla na chuť týmto fialovým ružiam v tejto pergole a ešte k tomu v kombinácii s ružovými kvetmi.🌸
 
Pretože v prvej verzii pergoli bolo bledoružových ruží málo a náročne sa vzrábali, pridali sme k nim ešte pink ružové kvety, ktoré mali i stonky s listami, ktoré sme mali z domácich zásob. Tie som zelenou niťou na šitie priväzovala postupne na mreže, potom čo som nalepila zelený mach.🌿

Nakoniec som pergole ešte vyrobila i malú hojdačku z lekárskych drevených paličiek.
Od začiatku mala pergola jeden menší problém. Klesala nám na ľavú stranu (na fotkách je to pravá).
Celú konštrukciu sme zadrôtovali o dekoračnú umelú trávu z Kiku, ktorú som kupovala špeciálne pred rokmi pre bábiky v počte dvoch kusov.
Toto klesanie v štýle "šikmá veža v Pise" som pri fotení riešila tak, že som ju napla nylonovou niťou vzadu o pozadie.😅

Pre účel tohtoročného Dňa matiek, som si vytvorila novú drevenú pergolu, ktorá má však už iný tvar, ale potrebovala som opäť plno ruží a tak som stiahla z tejto starej pergoly fialové, ktoré som použila do novej, kde už nebol priestor pre ružové vyrobené ruže a ani pink kvety. Veď aj tak, vždy na reálnych pergolách a podobných altánkoch rastie len jeden druh kvetov.
Ostatné kvety som si odložila, mach bol aj tak už zničený a stále padajúci. Hojdačka sa dá využiť i v novej pergole, umelá tráva sa už v novej aj využíva a rebríky/mriežky som si odložila na iné projekty pre bábiky do budúcnosti.😊

Tieto fotky sú vlastne rozlúčkou a ostanú mi zároveň aj ako pamiatka na ňu.🥰
Ako modelku som si vybrala svoju Astrid (Barbie BMR 1959), pretože práve blondínkam tieto kvetované šaty najviac pristanú.👗 Sú z outfitu od Červenej Čiapočky, ktorý som pred rokmi dostala ako vianočný darček od zberateľky Klárky. Rada ich využívam aj v ich civilnejšej podobe.
Keďže sú dosť dlhé, hodia sa viac vyšším bábikám a pretože už mám i dve Barbie na vysokom type tela, rozhodla som šaty práve jednej z nich vyskúšať.🙂
Astrid som k šatám pridala menší klobúk z mojej dielne, ktorý som vlani vyrobila, Pridala som ešte aj náramky a náušnice z dielne kamošky Katky (uzmrzlinky.blogspot.com).
Modré topánky sú z jednej topánkovej sady doplnkov, ktorej sa nachádzala obuv pre každý typ Barbie postavy.
Tému kvety som ešte viac umocnila s modrou kyticou ladiacou k šatám z dielne mojej mami.💙
Nakoniec som pridala i psíka, ktorý bol súčasťou jednej Barbie chladničky z môjho detstva.🌞













10 komentárov:

  1. Pergola krásná. Jsem zvědavá, co z ní vzniklo. Panence to v ní sluší. Květiny jsou vděčné téma.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Pavli, už ste to videli, novú pergolu v článku pri príležitosti tohtoročného Dňa matiek.🙂 Inak sa ju chystám nafotiť ešte raz do vlastného článku.

      Odstrániť
  2. Krása.Tahle panenka je stvořená pro romantiku.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Miška, áno, táto Millie je výlučne romantický typ.🌸🌺🌼 Každý zberateľ si ju prezliekol z toho príšerného originál outfiteu.😀

      Odstrániť
  3. Tvojí Astrid to tady moc sluší, šatečky jsou pro ni jako stvořené. No kytiček taky nemám nikdy dost.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Věrka, áno, Astrid tento štýl sedí viac ako jej originál outfit.💗

      Odstrániť
  4. Krásne a tie šaty sú na Astrid dokonalé :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Nikky, nemôžem inak, len súhlasiť s Tebou.😊

      Odstrániť