sobota 20. októbra 2018

V - Viva Las Vegas!


Posúvame sa do predposledného mesiaca A-Z bábikovsko-fotografickej výzvy na Flickri. S ňou v septembri opäť prišli nové témy. Prvou z nich bola na písmeno V - Viva Las Vegas! (Sláva Las Vegas!).
V tomto mesiaci ma viac ako témy potrápila najmä iná vec. Koncom augusta som sa nadobro rozlúčila s mojim drahým 13 ročným PC.Zamračený


Tým pádom nastal problém, keďže ja nefotím mobilným telefónom a všetky fotky si musím stiahnuť do nejakého pc. V robote pracujem s pc nepravidelne, proste venovať blogu nedá, skôr len nejaké maily vybaviť.
Našťastie mám teraz požičaný na víkend kolegyň notebook, tak sa posnažím niečo aj vopred napísať, aby som dokončila aspoň A-Z súťaž. Momentálne mám už doma aj vlastný notebook, len nemám ešte kúpený a nainštalovaný hardvér.
Vráťme sa však k našej súťažnej téme.

Pravidlá pre toto súťažné kolo:
Hovorí sa: "Čo sa stane vo Vegas, zostane vo Vegas".
Ale pre túto tému chceme vidieť ako Vaša bábika trávi jeho/jej víkend v mest hriechu.
La Vegaské pásy sú všetky o záblesku, šmrncu a živote na divokej strane.
Myslíme 24 hodinové kasína, show dievčatá a koncerty, vibrujúce nočné kluby a bary.
Okrem rušného nočného života, je tu veľa práce počas celého dňa.
Možno Vaša bábika (y) preferuje namáčanie sa na slnku v denných kluboch a hotelových bazénových večierkoch.
Možno navštevuje múzeá zo svojho zoznamu. Alebo možno Vaše bábiky na ich ceste do bleskovej svadobnej kaplnky!
Ako sa rozhoduje pristupovať k tejto téme je úplne na Vás.
Existuje mnoho možností pre naše bábiky v meste, ktoré nikdy nespí.

Zaujímavá téma, ktorá mne osobne veľmi nevyhovovala. Neviem, ale Las Vegas nie je asi môj životný štýl alebo mesto, ktoré sa mi páči.
Ako prvé mňa osobne napadnú hlavne kasína a moju mamu zase Elvis Presley.
Z týchto dvoch vecí sme vychádzali v úplnom začiatku nášho kreatívneho myslenia pre túto tému.
Bohužiaľ mamina verzia sa nemohla uskutočniť, lebo Kena Elvisa Presleyho žiaľ stále nemáme, aj keď po ňom dlhé roky túžime.Zamračený

Moja možnosť kasína bola samozrejme oveľa reálnejšia na zobrazenie.
Mala som jasnú predstavu. Od detstva totiž mám spoločenskú hru ruletu. Nikdy sme ju s kamarátmi poriadne nevedeli hrať, preto sme ju hrali len párkrát v živote. Dávno by som ju bola dala preč, ale videla som v nej veľký potenciál pre naše bábiky. A teraz som mala jedinačnú príležitosť ju konečne aj využiť. Tešila som sa. Rozmýšľala som len z čoho vyrobiť žetóny, keďže tie, ktoré boli v pôvodnej hre boli priveľké.
Kým ja som bola len vo fáze realizácie v hlave, predbehla moja obľúbená spolusúťažiaca Sara z Talianska.
Tá použila ruletu, mala aj veľmi pekné malé žetóny a bábiku obliekla ako krupierku. Ako pozadie použila asi nejaký monitor, kde bola vidieť sálu pravého kasína.
Ja som však nechcela z bábiky urobiť krupierku, ale ju obliecť do nejakých pekných kokteilových šiat a držala by v ruke peniaze.Usmívající se Trochu som zostala zaskočená, ale svoju víziu som nechcela už meniť. Bolo mi to jedno. Mojej mami sa tento nápad už nepáčil a presadzovala si svoj druhý, ktorý mala po Elvisovi.Smějící se

Tým nápadom bol kúzelník, ktorý je súčasťou každej poriadnej Las Vegaskej show.
Padli aj návrhy so svadbou, ale do tejto témy som nechela tiež ísť, lebo som jednu svadbu v tejto série súťaže robila pri téme D - Door (Dvere/vchod),
Mami mi povedala, že svoje kasíno môžem urobiť, ale nikdy to nebude také pekné, aby som vytvorila tú dokonalú ilúziu veľkolepého kasína.
Preto som pristúpila na mamin návrh, že vytvoríme kúzelníka. Otázkou bolo, čo bude však kúzliť?
Mám plastový czlinder, ktorý som pred dvoma rokmi vymenila so zberateľkou Monikou zo Slovenska.
Mami si myslela, že by vykúzlil z neho králika.Smějící se
My však máme takých dvovh plastových králikov, ktorý majú také tvary, že sa dpň nezmestia, ale tento nápad sa mi nepozdával ani vtedy, keby sa tam zmestili.
Mami vytiahla zo svojej hlavy ďalšie nápady. Napr. o tom, že by sme mohli urobiť kúzelnícku show s prepilovaním bábiky. Mám totiž jednu playline hlavu momentálne naviac, ale tento nápad sa mi tiež nepáčil. Po prvé bolo by treba urobiť nejakú "tajnú" a špeciálnu kúzelnícku krabicu, po druhé žiadnu rekvizitu pílky v malom sme nemali a po tretia, playline hlava nie je pekná, aby robila kúzelníkovi asistentku práve takáto bábika Made to Move.
Uvažovali sme chvíľu aj o tom, že by sme inej našej bábiky zo zbierky dali len na toto kúzlo hlavu dole, ale ja som ten nápad hneď zavrhla s tým, že predsa nebudem fotiť polovičku triku a potom si dám predstávku, aby sa dala hlava dole a dokončil sa kúzelnícky trik len s hlavou.
Mohlo to byť zrealizovateľné, ale zbytočne komplikované, to sme však netušili, že druhý nápad, ktorý nakoniec aj zrealizujeme, nás skoro rovnako potrápi.Nerozhodný

Ja som prišla s nápadom levitácie. To je taký druhý veľkolepý trik, ktorí robili viac v minulosti všetci "väčší" kúzelníci.
Vravela som jej, že nech sa nebojí, nejakým spôsobom dosiahneme levitáciu. pretože som ako dieťa pozerala taký program, kde postupne v každom diely v tejto show nám ukázali veľké i malé kúzelnícke triky ako sa robia.
Pamätala som si, že z jednou možností ako udržať asistenku vo vzduchu je, že je podopretá niečím pod zadkom, nejakou lyžicou. Tejto informácie sme sa držali počas celej realizácie.
Mohla som bábiku zavesiť na nilonové nite, ale ja nemám také tenké a vo foto programe neviem fotky upraviť, aby nite nebolo vidno. Plus ani som nemala možnosti pc.

Výber kúzelníka bol jasný, Johnny Depp, proste ten zahrá aj u nás rôzne úlohy od Beatnika po kúzelníka/iluzionistu.Smějící se
Ako asistentku sme vybrali jednu z našich dvoch Stardolliek - Hailey, ktorá sa v tejto sérii súťaže zatiaľ neprestavila.
Outfit sme na rozdiel od iných vecí vedeli rýcholo vymyslieť.
Asistentke sme vybrali šaty, pančuchy a topánky od Barbie Dolls of the World - Argentíny, našej Consuely.
O ňom sme rozmýšľali pri predchádzajúcej téme U - Undercover (Špionážny).

A tak sme sa vrhli do vymyslenia tyče, ktorá by Hailey udržala vo vzduchu.
Mami ju dosť rýchlo aj vymyslela, bola ňou tyč od starej mucholapky. Veru aj takéto materiály si doma schovávame.Smějící se
Túto tyč sme mali naplánovanú strčiť do kartónovej steny. V ten večer sme to neskúšali, takže sme vlastne nevedeli poriadne, čo nás ešte bude čakať.
O tri dni neskôr sme sa vrhli jeden podvečer do realizácii celej scény v akcii.
Rýchlo som prezliekla Johnnyho do ležernejšieho obleku, síce sme chvíľu rozmýšľali, či mu nedáme až frak, ale potom sme si spomenuli, že predsa moderní súčasní iluzionisti chodia aj v kožených bundách kvôli imidžu.Úžasný

Mala som ako pozadie naplánovanú jednu organzovú látku v marhuľovej farby, ale pri nej sme zistili, že je jej málo na túto scénu. preto mami napadlo použiť časť nevyužitých organzových záclon. Lenže boli totálne pokrčené. Preto ich bolo nutné pred fotením ožehliť. Tieto materiály sa veľmi zle žehlia a radi "chytajú", mami mala z nich nervy, niekde sa aj urobila menšia diera, ale nakoniec sme to zvládli. Okrem pozadia a šedej plávajúcej podlahy som nutne potrebovala nejaký podstavec.
Našla som ho dosť rýchlo z mojej kartónovej krabice z Lidla, ktorá má šedý vrchnák.
A išlo sa nastaviť Haily.
Krátku chvíľku aj držala v levitačnom stave, ale sa ešte prehýňala, skôr klesala, tak ju sa mami rozhodla vyrovnať.

To nemala robiť, pretože zrazu v žiadnom prípade nechcela už viac držať. Mami všeličo možné urobila, napchali sme do diery rôzne veci, pretože sa nám zväčšila, nepomáhalo, preto sme urobili druhú dieru, nič, tyč, preto zašila trošku do šiat. A nič, stále nedržala. Proste akokoľvek sme sa snažili vzadu ju podoprieť, ona klesala a nechcela držať.Křičící Čas ubiehal, slnko už zapadalo skôr, zrazu sa nám zotmelo. Mami nadávala na všetko, na celý svet, aj mne, mačkám, proste bola nesmierne na.ratá, ja som bola v takom stave, že som povedala, že túto tému radšej nedám, čo ju rozčúlilo ešte viac. Vravela, že na čo to všetko bolo, keď to teraz nechcem už ofotiť.
Jednou z vecou, prečo nám scéna nedržala bol aj fakt, že pozadie, čo sme si našli v podobe kartónovej krabice bolo to, že sa ohýbala po bokoch, čo prispievalo nestabilite. Po dlhšej dobe osvietilo a priniesla na opretie plno kníh z našej knižnice.
Ja nechcem povedať, že koľko hodín nám to trvalo, kým nám bábika konečne levitovala. Aj sme nič nejedli, pokiaľ sa nám celá scéna nepodarila urobiť.
Pomohlo nakoniec zmena palice, ktorá mala držať bábiku pod zadkom. Namiesto plastovej z mucholapky sme použili starú našu vitrážku, ktorá je kovová, ale ohýbateľná.

Môžem skonštatovať, že táto téma bola pre nás absolútne najťažšia zo všetkých tém z prvej i z druhej série A-Z výzvy na Flickri.Překvapený Na nervy to bolo horšie ako hocijaká vec, ktorú sme do súťaže sami vyrábali. Ak by som nebola viazaná inému pc, kde som fotky malaplánovala upraviť, tak by sme fotenie v ten večer už nedali.

Potom, keď bábika sa ráočila umúdriť a konečne držala rovnováhu, fotenie už bola hračka.
No, nie úplne. Denné svetlo mi odišlo, stolná lampa, s ktorou si niekedy pomáham pri fotení bábik v interiéri, jej vyhorela žiarovka. Jednoducho to vyzeralo, že nám niečo/niekto v tom bráni robiť, prečo sa nám nedarí.
Síce som použila dve dlhé LED reťaze, ktoré som získala raz v halloweenskom výpredaji, kde sa na nich môžu vešať halloweenské látkové tekvičky. Lenže pre môj foťák bolo i toto svetlo slabé, našťastie ma osvietilo a ja som odlepila LED svetelné mini lampy, ktoré máme na kuchynskej linke, sú na suchý zips, preto sa dajú odlepiť a používať i inde. Síce veľa svetla nedajú ale dajú sa použiť napríklad i takto ako som ich použila ja.Smějící se
Tento typ svetla mi pomohol zlepšiť o trošku kvalitu, lebo rôzne moje programy, čo môj foťák má, sú nepoužiteľné,
reagujú úplne nápodobne.Nerozhodný
Urobila som fotky aj s bleskom, ale nemali takú atmosféru, tak som nechala len tieto pri umelom osvetlení.

Vytvorila som opäť mini príbeh, kde prichádza iluzionista so svojou asistentkou na scénu, ktorú zhypnotizuje, aby levitovala, nakoniec okolo nej prechádza kruhovou obručou, aby ozaj dokázal obecenstvu, že asistentka levituje.
Kúzelníci však nikdy neprezrádzajú svoje kúzelné triky, ale kvôli tomu, že ste to vy, sme nakoniec urobili výnimku.Smějící se

Štvrtú fotku zhora som vybrala ako súťažnú. Nikto iný nezobrazil túto tému týmto spôsobom ako my, ale pri tejto téme nás žiaľ nevybrali. Moja mami potom veľmi túžila, lebo je stále pyšná, že hocikto nedokáže, aby bábiky levitovali.Smějící se

Ďalšia téma bude viac fashion a s ňou Vás čaká aj jedno prekvapenie.Mrkající














Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára