pondelok 22. októbra 2018

X - X marks to spot


Treťou a poslednou témou pre mesiac september bola X - X marks to spot (X označuje to miesto).
Pre mňa najviac rozpačitá téma z tohto mesiaca, ktorá nebola taká lákavá.Smějící se



Pravidlá pre túto tému boli:
Fráza: "X označuje miesto", často odkazuje na konkrétnu polohu, terč alebo cieľ.
Pre túto tému my chceme vidieť, čo bábika (y) robia po.
Je Vaša bábika pirátka hľadajúca mapu ku skrytému pokladu debny plnej zlata?
Je Vaša bábika dovolenkujúca v cudzom meste a hľadajúca jejho/jej návštevníkovskú mapu? k populárnym pamiatkam?
Možno je Vaša bábika je estrálny umelec a X je označená značka na scéne podlahy v show, kde on/ona stojí.
Alebo možno je Vaša bábika je športovec praktizujúca ľukostreľbu alebo prekročuje cieľovú hranicu súťaže.
Jedinou požiadavkou pre túto tému je, že na Vašej fotografii musí byť bábika zjavný koncový bod alebo želaný cieľ niekde na Vašej fotke.

Táto téma bola asi najviac otvorená k nekonečným možnostiam a nápadom vytvorenia vlastne fotky s bodom "X".
A do určitej miery to bol práve ten problém.
Mám rada síce témy, ktoré nie sú ohraničené a umožňujú väčší kreatívny priestor, ale zase nemám rada, keď sú príliš "otvorené". To bol prípad práve tejto témy a zadania.
Z tohto dôvodu sme dlhšie rozmýšľali, čo ofotiť a vytvoriť.
Vlastne spočiatku som si myslela, že bod/cieľ musí byť u každej fotke vidieť s písmenom "X". Troška zle sme to pochopili, našťastie hneď medzi prvými tromi fotkami tejto témy od ostatných súťažiacich mi to zaplo, že to môže byť predsa len troška inou. Bola to fotka od Japonky Yoko, ktorá ukázala svoju bábiku Poppy Parker od chrbátu, na ktorom mala batoh, v rukách mala myslím ďalekohľad a pozerala sa na nejakú vysokú horu, ktorá bola vlastne ten jej "cieľ".

Truhlica, ktorú hľadá pirát mi nepripadala nápaditá, nevedeli sme vlastne, čo vytvoriť, mami v tejto fáze nie a nie osvietiť.Smějící se
Ako prvé ma napadla kvôli písmenu "X" súťažiaca bábika show X Factor alebo Hlas, kde by stála bábika ako speváčka na bode "X", ktorý by bol na podlahe. Tému speváčky som už vlani robila, ale hlavne kvôli triviálnosti a nie veľkej nápaditosti sa nám týmto smerom rozhodne nechcelo ísť.
Neskôr ma napadla učiteľka matematiky v škole, ktorá píše znamienku "X" na tabuľu. Už som mala aj v hlave, že použijem ako bábiku moju Blanché (macochu z Popolušky), ktorá by bola na túto rolu ako stvorená. Učili by malé Shellinky, mám pre ne jednu malú lavicu s dvomi stoličkami.
Lenže sme si hovorili z čoho vytvoriť kriedovú tabuľu, ľutovala som, že v detstve som mala takú malú kriedovú tabuľu, ale tú som dávno dala preč.
Potom sme rozmýšľali, že by stačilo zarámovať niekde čierny papier. Mame sa však tento nápad až tak nepozdával, chcela ísť pre ňu jednoduchším smerom a najmä s originálnejším nápadom.
Neviem, kedy mami napadol tento nápad s paparazzi, ale konečne to bolo niečo iné ako téma šport či hľadanie pokladu.
Takže nápad spočíval v tom, že bábika bude stáť na červenom koberci a okolo nej bude krúžiť tlupa paparazzov s fotoaparátmi.Usmívající se
Ako bábiku, ktrá bola zároveň tým našim cieľom "X" sa stala Barbie Natalia Vodianova, ktorá sa už v tejto súťaži raz v objavila pri téme L - Let´s Do Lunch, ale vtedy bola s kamarátkou vo dvojici pri obede a kempovaní.Usmívající se
Tak som obliekla Nataliu do mojich obľúbených a často používaných večerných šiat od Barbie Fashionistas Artsy Hollywood, šperky sú od našej dvornej šperkárky Katky (zmrzlinka80.blog.cz), zlaté topánky sú od Barbie Basic 2.5 s tvárou Goddess a kabelka z jednej staršej sady fashion,
Dôležité pri našom nápade boli aj fotoaparáty, ktorých majú moje bábiky v počte 6 kusov. Paparazzov som chcela vybrať len z mužských zástupcov, aj keď mami mi tvrdila, že môžem vybrať aj ženy. Z našich 6 chlapcov v zbierke som vybrala 4. Vynechala som dedka z Happy Family a partnera Poppy Parker, blondiaka Chipa, menom Paul.Smějící se
Našla som na 4 vhodné elegantnejšie oblečenie, aj keď moja mami ma vravela, že nič zlé neurobím, keˇpoužijem aj menej formálne. Na 3 foťáky som urobila špagáty na visenie, vedela som, že mi pomôžu lepšie pri fotení a ich pózovaní.
Na paparazzov som premenila nášho Johnnyho Deppa (Jacka Sparrowa)), Raymonda (Ken James Bond), Travisa (DIvergent Four) a Brandona (AA Texas A&M University Ken).

Na scénu som použila len môj obľúbený červený koberec, ktorý týmto slávnstným udalostiam používam, pozadie tentokrát poslúžila naša nová namaľovaná stena na balkóne, ktorý nám prerobili kvôli zatepleniu celej bytovky.
Chcela som niečo nové a moja biela tehlová stena ma už nebavila a nápisy na červený koberec mám len v podobe "THE OSCARS", čo nám v tomto prípade nevyhovovalo.
Ďalej som použila "zátarasu" zo setu pošty od bábike Gloria.
Mami sa scéna zdala stále prázdna, tak chcela dodať nejakú rastlinovo-kvetinovú výzdobu. Najskôr pre mňa mala pripravené len také zelené kríky a tesne pred fotením to zmenila na tieto červeno-strieborné črepníčky so zelenými guľami.
Tie črepníčky si vyrábala mami pred dvomi rokmi ako súčasť výzdoby do našej kuchyne.Usmívající se
Teraz ich nemáme vyložené, ale na tento účel poslúžili, aj keď ich predsa len scéne nie je vidno.

Fotku do súťaže som vybrala druhú od zhora, ktorá po tomto texte nasleduje.
Napadlo pri fotení moderný instagramový štýl, kedy je pri fotení vidno len nejaká ruka, nohy, záber na osobu len od chrbta a pod. Preto som "fotografov" - paparazzov, na niektorých fotkách zámerne odtrhla preč, aby ostal efekt len ich rúk, v ktorých držia foťáky.
Pri tejto scéne sa ozaj nedalo veľmi vymýšľať. Akurát svietilo slnko a fúkalo mi, čo je taká kombinácia, najmä ak potrebujete fotiť hneď 5 postáv, preto dvaja chlapci museli aj kľačať.Usmívající se Zvyšní dvaja mi to ustáli, modelka Natalia tiež. Trošku som však s tým vetrom zápasila, ale vydarilo sa.

Určite bol tento nápad originálny, súťažiacim a organizátorkám Leslie a Audre sa tiež tento smer témy a nápad páčil.
Ako už od predchádzajúceho článku viete, v tomto mesiaci mi už jednu tému na W - Wedge heel shoes už vybrali, tak Natalia a jej paparazzi svoju šancu nedostali.Usmívající se

Nabudúce už začíname úplne posledným súťažným mesiacom.











Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára