nedeľa 28. októbra 2018

Z - Zipper


Dostávame sa skoro k absolútnemu záveru tejto veľkej A-Z bábikovskej fotografickej výzvy na Flickri.
Úplne poslednou témou abecedy bola Z - Zipper (zips). Túto tému sme vymysleli z mesiaca október ako poslednú.
Dlho sme premýšľali, kde okrem oblečenia môže byť zips.Usmívající se

Pravidá pre túto tému:
Zzzzips! Či je funkčné alebo dekoratívne, zipsy sú jedným z naviac obyčajným nájdeným upevňovačom v dennom živote.
To isté platí vo svete bábik! Myslíme oblečenie a doplnky ako sú zipsové bundy, peňaženky, vysoké stehenné topánky.
Myslíme diorámové kúsky ako sú gaučové vankúšové prikrývky, spacie vaky alebo batožiny.
Alebo si vziať umelecký prístup a vyskúšať si zipsový make-up tváre, tetovanie alebo unikátne grafitti umenie.
Ako sa priblížite k tejto téme je úplne na Vás!
Stačí sa ubezpečiť, že zips je viditeľný niekde vo Vašej fotografii.

Pre nás s mami sa zdalo veľmi jednoduché využiť zips niekde na oblečení.
U Integrity Toys bábik je to dosť jednoduché, pretože ich outfity sú tak geniálne a dokonale prepracované, že je ľahko si ho niekde nájsť. Najmä na ich topánkách. U Mattel bábik je ťažšie si nájsť niekde reálny zips. Aj pri zberateľských. Tých falošných je však dosť veľa. Ja som chcela reálny. Ten mám zhodou okolností až na dvoch veciach. Úplne prvý je detailne vypracovanom kufri od Barbie Diane von Furstenberg a ten druhý so získala vďaka Barbie Natalii Vodianovej, ktorá ho má vzadu na šatách.Usmívající se
Som náročná, kufor som zhodou okolností fotila cez leto do sérii fotiek moja "Naj Poppy Parker" a nechcela som sa opäť po dvoch mesiacoch s tým istým kufrom opakovať.
Do šiat sa mi nechcelo, pretože nám to s mami prišlo príliš triviálne. Väčšina zberateliek fotila práve tento smer ako jedna bábika oblieka/vyzlieka druhú.

Zároveň sme hľadali s mami nápad, kde by sme zips zakomponovali. Mysleli sme si, že asi použijeme len ten kufor. Mňa napadla téma, že príde Ken a bude si na posteli (v nejakej našej dioráme) rozbalovať svoj cestovný kufor, z ktorého bude vyťahovať nejaký súvenír z dovolenky a pritom na posteli bude sedieť nejaká Barbie, ktorej práve tento darček z dovolenky priniesol.Smějící se
Mysleli sme si, že tento nápad i zrealizujeme a tak sme sa začali pozerať na naše stavby zo sveta, kde sme hľadali vhodný suvenír, ktorý by bol najkrajší a bol by zároveň aj z "atraktívnejšej" krajiny.
Z tohto pozerania a zhodnotenia sme usúdili, že by bola najlepšou voľbou Austrália.
Mne sa však na tomto nápade stále niečo nepozdávalo.
Ďalšie dni sme sa na nápady do tejto témy ešte rozprávali a mami len tak poznamenala, že zips môže byť ešte na obale oblečenia. A ja jej na to vravím, veď moje bábiky taký jeden práve majú a dokonca s realistickým zipsom.
To bola práve tá inšpirácia z neba, na ktorú sme obe čakali.

Už som viac nechcela fotiť a dokončovať nápad s vyberaním suveníra z kufra.
Vedela som, že najlepšie sa bude fotiť táto téma v dioráme - parížska spálňa. Mami dodala, že by bábika mohla byť v jednom negližé, ktoré som ja pred rokmi šila a vyberala by si na posteli z obalu šaty.
Nemusela mi trikrát povedať, hneď som mala v hlave presnú predstavu ako tento nápad zrealizovať.

Spolu sme si ešte prehodnotili, ktorú kočku vyberieme, hlavne z tých, ktoré sa ešte v tejto súťaži vôbec neobjavili.
Zhodli sme sa na Charlene - Barbie Basic Model No.03. Vždy sme ju počas iným tém vylúčili, pretože kvôli jej bohovským vlasom sa nám nikdy nehodila, vždy nám vadili. Raz som myslela, že ju využijem pri téme S - Spiral (špirála), ale nakoniec sme tú tému zrealizovali inak a s inou blondínkou.

Keďže je dioráma celá zariadená, nebol žiadny problém niečo dotvárať a vymýšľať. Len som obliekla Charlene do krémového negližé a vybrala som flitrové koktejlové šaty od Barbie The Look Night out, ktoré som zabalila do obalu.
Samozrejme pri fotografovaní vnikol k tomu i krátky príbeh bez slov ako sa Charlene chystala v piatok večer na nejakú párty.Smějící se

Obal na šaty je zo setu cestovných tašiek od bábiky Susy. Kto je zvedavý ako set vyzerá celý, nech pozrie tu. Tieto doplnky mám ešte od detstva, z konca 90.rokov. Takže má už čo-to za sebou.S vyplazeným jazykem

Súťažnú fotku sme vybrali nakoniec tú, kde vidno celú diorámu, veď je na čo pozerať a Charlene na nej práve rozzipsováva obal na šatách.
Práve táto fotka úplne zobrala organizátorku súťaže Audru, pre ktorú je vraj najlepšia zo všetkých našich súťažných fotiek a vraj miluje moje diorámy. Veľmi dlho som čakala, ktorú moju fotku si konečne Audra označí, lebo som mala už dlhodobo pocit najmä pri tejto súťaži, že si dáva do svojich obľúbených, fotky od všetkých súťažiacich, ale moju si za celú súťaž ani jednu nevybrala. Vlastne aj mimo súťažných fotiek si nikdy žiadnu neoznačila, okrem súťažnej fotky A-Z challenge 1.0 na tému L - London Life (Život v Londýne) spred dvoch rokoch . Spočiatku som si myslela, že je to len kvôli bábikám, že sú to len "Mattelky", ktoré ona veľmi nemusí. Zjavne som sa mýlila, v tomto problém nebol, našťastie sa to zmenilo, myslím vďaka nášmu nočnému rozhovoru, ktorý som s ňou v jednu sobotu absolvovala koncom augusta, kedy sme sa spolu bavili len o mojich mačkách, lebo Audra miluje mačky a zistila som, že aj Paríž. A ktorá žena nemiluje Paríž a Eiffelovku? Myslím si, že vo svete je to viac ako 50% žien, ale anketu alebo iný prieskum som s nimi nerobila.Smějící se













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára