pondelok 20. apríla 2020

N - Numbers


Druhou témou v A-Z mesačnej fotografickej výzvy na Flickri bola na písmeno N - Numbers (Čísla).
Téma, ktorá môže mať milión podôb, len ju bolo potrebné uchopiť správnym smerom.😊
Pravidlá pre toto súťažné kolo boli:
Táto téma je ľahká ako 1, 2, 3! Čísla sú všade a rovnako je to i pravda vo svete bábik.
Jedinou požiadavkou pre túto tému je, že musí obsahovať bábiku a najmenej jedno číslo kdekoľvek na fotke.
Myslíme čísla na telefónoch, cenová označenia na predajných položkách a očíslované ulice značkami.
Premýšľajte o výsledkových tabuľkách, počítačových hrách a letiskových obrazovkách.
Možnosti sú nekonečné!

Pri tejto téme sme zrealizovali prvý nápad, ktorý nás na začiatku napadol ako úplne prvý. Vlastne napadol moju mamu.
Mne sa nepozdával, preože deti typu Shelly/Kelly, Stacie a Skipper sú v tejto súťaži menej "family friendly".
Viac sa preferujú sexi, vyzreté a štýlové ženy/bábiky ako deti. Vychádzam z vlastných skúseností.
Naše cesty zamierili pre inšpiráciu opäť na Pinterest, hoci čísla sme si vedeli predstaviť v rôznych základných veciach či činnostiach.
Neponúkol nám nič nové, čo by nás inšpirovalo.

Ja som však i bez Pinteresu mala dva nápady.
Prvý bol učiteľka v škole s tabuľou, na ktorú by písala matematické vzorce alebo príklady.
Odradil nás tento nápad kvôli dvom veciam.
Za prvé, nemáme doma žiadnu kriedovú tabuľu. Tá by sa dala niekde zohnať a kúpiť, keby nebolo práve toto izolačné obdobie a zatvorené obchody.
Za druhé, vôbec ma nemotivovalo vyrábať si školské lavice a stoličky, hoci viem, že pred pár rokmi youtuberka MyFroggyStuff už robila školskú triedu s lavicami.😕

Druhý nápad, ktorý som si vymyslela s číslami spočíval v tom, že som chcela dať bábiku ležať do postele v niektorej našej dioráme - spálni. Musela by som jej vyrobiť ešte nejaký digitálny budík a masku na spanie. Tieto veci vyrobiť nebol taký problém, ale budík s číslom sa mi zdal príliš triviálny... Nakoniec však ani jedna súťažiaca budík nepoužila.😀

Mami mala ešte druhý nápad, ktorý bol bez detí. Spočíval v tom, že bábika by stála, mala by na hlave špicatú čiapku, na stene by visel nápis "Happy Birthday" a okrem neho by bol zavesený i kalendár, v ktorom by bol zakrúžkovaný dátum narodenia bábiky.
Mne sa tento nápad nejako nepozdával, neviem, moje vnútorné ja mi hovorilo, že to nie je ten "pravý" smer v tejto téme.

Preto som napriek prvotnému váhaniu rozhodla, aby sme išli do témy - hry škôlka, ktorú sme za mojich detských čias nazývali len "skacky".
Hrávali sme túto hru so špolužiačkami najmä na prvom stupni základnej školy, na školskom dvore a taktiež i u nás doma na dvore s kamarátkami.
Pamätám sa, že nám niektoré učiteľky nakreslili raz aj veľmi pekné skacky v tvaru postavičiek na školskom dvore.

Mami mi poradila, aby som si ako pozadie vybrala moje pozadie s červenými tehlami s grafitami, ktoré som do tejto istej A-Z bábikovskej fotografickej výzvy robila v druhej sérii na tému G - Grunge & Glamour (Hnus a pôvab).
Do scény som pridala ešte lavičku, detské hračky, nakreslila čísla na čiernu podlahu a našla maličký kamienok v našej zásobe kameňov v rôznych veľkostiach, čo máme doma na kreatívnu tvorbu.

Okrem dvoch Shelliniek, sme vybrali i jednu dospelú Barbie - Deidreu (Barbie Stardoll Pretty in Love), pretože ešte v tejto sérii súťaže sa nezúčastnila a mala vhodné športové nohavice ako spodný diel, tak som ju prezliekla len na vrchnej časti.
Kaki nohavice sú od Barbie módnej ikony, tričko je z kolekcie fashion packov Hello Kitty, topánky sú z topánkovej sady, biele slnečné okuliare sú zase z Barbie Basic 001 sady doplnkov, ružová športová kabelka je od bábiiky Liv z jednokusového fashion packu a náušnice sú od dvornej šperkárky Katky G.(uzmrzlinky.blogspot.com).

Malá černoška je Diedre (Shelly Club School Bunch Diedre) a malá beloška je Victoria (Shelly Club Pet Pals Nikki).

Zábavu som ešte zažila pri samotnom fotení, keď som všemožnými spôsobmi sa snažila, aby som deti udržala na jednej nohe. Našťastie som bola vytrvalá a po X padnutiach sa všetko podarilo nafotiť tak, ako som si to predstavovala.😎

Na budúce príde už posledná marcová téma, ktorá bude poriadne "šťavnatá". Nechajte sa prekvapiť.😊











2 komentáre:

  1. 1 Nikky Nikky | E-mail | Web | 20. dubna 2020 v 6:29 | Reagovat
    Super uchopenie témy, veľmi sa mi páči :-) Predvčerom pri prechádzke som tiež videla "panáka" a som si zaspomínala na školské časy, kedy sme ho s kamarátkami tiež skákali :-)

    2 zmrzlinka80 zmrzlinka80 | E-mail | Web | 20. dubna 2020 v 7:32 | Reagovat
    Skvělý nápad :-) divím se že tobě blog funguje. Mě to nenechá se přihlásit a hlásí chybu serveru

    3 babivera8 babivera8 | E-mail | 20. dubna 2020 v 8:37 | Reagovat
    Krásně udělané, moc dobrý nápad. Opět moc povedené fotky.

    4 Růža Růža | E-mail | 20. dubna 2020 v 8:57 | Reagovat
    Mary, to je bezvadný nápad a krásně vytvořená a nafocená scénka. :-) Také jsme jako děti panáka skákaly. :-)

    5 nauriel nauriel | E-mail | Web | 20. dubna 2020 v 20:27 | Reagovat
    Tohle vaše diorama se mi moc líbí, ta zeď je super. No a skákání panáka byl opravdu skvělý nápad, holčičky jsou roztomilé :-)

    6 Míša Míša | 21. dubna 2020 v 17:58 | Reagovat
    Jé takové dětičky bych potřebovala do příběhů :-D

    7 Monika Monika | E-mail | Web | 21. dubna 2020 v 20:08 | Reagovat
    Tak to je super nápad :-)

    8 valentina-panenky valentina-panenky | Web | 26. dubna 2020 v 0:21 | Reagovat
    Skvělý nápad. :-) A koukám, že panáka kreslíte trochu jinak - u nás míval kulatou hlavu rozdělenou na dvě půlky

    9 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 0:16 | Reagovat
    [1]: Ďakujem Nikky, na FB vznikla v našej skupine menšia diskusia na tému, či sa dnešné deti túto hru ešte hrávajú. Minulý týždeň som po výlete z mesta uvidela hneď dve škôlky na našom sídlisku. :-)

    10 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 0:17 | Reagovat
    [2]: Ďakujem, vieš čo? Ja som tento a ten článok s dlhými nohami robila každý dvakrát, lebo sa mi neuložili... Proste dvojitá práca a najmä ten čas...
    Našťastie všetko už funguje ako má. :-)

    11 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 0:18 | Reagovat
    [3]: Ďakujem Vérka. :-) :-)

    12 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 0:19 | Reagovat
    [4]:Ďakujem, zjavne je to populárna vonkajšia hra, ktorá sa hráva už niekoľko generácií. :-) :-)

    13 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 0:20 | Reagovat
    [5]: Ďakujem Lenka, som rada, že nakoniec som sa dala prehovoriť s mami na tie malé Shellinky, lebo bez nich by toto prevedenie témy nebolo "ono". :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. 14 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 0:21 | Reagovat
    [6]: Ďakujem, ja ich mám 12 a z toho 10 mi ostalo z môjho detstva. Mám k nim citový vzťah, mám ich veľmi rada. :-)

    15 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 0:23 | Reagovat
    [7]: Ďakujem Monika. :-)

    16 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 0:24 | Reagovat
    [8]: Ďakujem, u nás sa kreslí aj tak, ale aj takto ako som kreslila do súťaže ja. :-)

    17 Nikky Nikky | E-mail | Web | 28. dubna 2020 v 7:07 | Reagovat
    [9]: Myslím si, že áno. Škôlky/panáčikov občas stretnem. Skôr ma mrzí, že skákanie cez gumu už asi ozaj vymizlo :-(

    18 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 19:49 | Reagovat
    [17]: Hej, už aj za mojej generácie bolo skákanie gumy na ústupe. Hrávali sme ju na 1-4 ZŠ. Moja mami skákanie gumy milovala, za jej detstva v BA skákali domu veľmi často. :-)
    Poznáš takúto hru s niťami, myslím, že sa volá kolíska, tak nejak: https://www.youtube.com/watch?v=aIYdVyqZbJQ&fbclid=IwAR2bRbuYRUt9M4JhGabmrLctjR4wV1EievCjMUf_pjTa_jkKJ7og0Mn5m8o

    19 Nikky Nikky | E-mail | Web | 28. dubna 2020 v 20:18 | Reagovat
    [18]: Ja neviem ako sme to volali, ale hrávali sme to :-) A tiež nás to veľmi bavilo. Zrovna nedávno som sa snažila vysvetliť Jarkovi túto hru, teda opísať, lebo na názov si neviem spomenúť, ale opisovala som mu, že sme mali nejakú šnúrku omotanú okolo prstov a ten druhý si ju prstami od nás bral, ale myslím, že nevedel, čo myslím, takže ďakujem za toto video.

    20 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 20:59 | Reagovat
    [19]: Ja som sa ju naučila od mojej mami. Doniesla som ju k nám na ZŠ, moje spolužiačky ju nepoznali a naučila som ich ju. Vlastne len určitú časť, lebo tie posledné tri časti, ktoré sú na videu som nevedela. Kolíska je z anglického prekladu, my sme ju vôbec nemenovali nejakým názvom. :-D
    Na tejto stránke som našla zopár zaujímavostí o nej (podľa týchto obrázkov som postupovala i ja s kamoškami :-) ): http://ctftoys.sk/index.php?route=extras/blog/getblog&blog_id=35

    21 Nikky Nikky | E-mail | Web | 28. dubna 2020 v 21:14 | Reagovat
    [20]: Ja už vôbec netuším, kto ma to naučil, dokonca neviem, či nie babina, ale to fakt neviem, ale hrávali sme to. Jemine, ja som už aj zabudla pomaly, ako sa to začínalo. Ďakuje za obrázky. Už premýšľam, kde vziať nejaký špagát, stužku alebo niečo, aby som mohla Jaja otravovať takto oproti noci :-D

    22 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 21:25 | Reagovat
    [21]: Nemáš zač, vyskúšaj, vráti Ťa to do detských čias. Ja si viem zo špagátu urobiť na jednej ruke takú "rukavicu". Aj to vraj robili deti za maminej generácie.
    Ten bude mať z Teba "radosť". :-D

    23 Nikky Nikky | E-mail | Web | 28. dubna 2020 v 21:50 | Reagovat
    [22]: No, on má zo mňa celkovo radosť :-) Zatiaľ si užíva, že ma má doma, ale uvidíme o týždeň-dva :-D

    24 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 21:53 | Reagovat
    [23]: To som rada, zatiaľ len Teba, zakrátko však i ďalšieho človiečika. :-)

    OdpovedaťOdstrániť