piatok 24. apríla 2020

P - Pointed


Prvou témou pre tento mesiac - apríl bola na písmeno P - Pointed (Špicatý).
Túto tému sme si od jej začiatku mysleli, že vytvoríme úplne inak.
Na poslednú chvíľu sme svoj prvotný nápad zmenili.😃
Pravidlá pre túto súťažnú tému boli:
Od klasických špičatých topánok po dámsky dramatický vdovský vrchol (je to bod tvaru V na vlasovej línii v strede čela),
od vrcholov hôr po šupinatú zvieraciu štruktúru chvosta, špičky alebo špicaté konce predmetov sú všade okolo nás.
Pre túto tému, zachyťte Vašu bábiku v jej veľmi dramatickej róbe so špicatými ramenami, predvádzajúce svoju flexibilitu s pózou, ktorá dosahuje vertikálny vyklápací špic alebo priblíženie v každodenných predmetoch alebo krajinkách vo svete Vašich bábik so špicatou hranou.
Nájdite nové alebo kreatívne spôsoby urobiť z tejto všadeprítomnej funkcie ústredný bod na Vašej fotke.
Zamerajte "bod" a kliknite na tieto tlačidlá spúšte!

Nás na začiatku napadlo okrem obyčajného noža alebo klasických ostňov, nápad so špicatými klobúkmi.
Nemyslím tie bosorácke, ale klasické aké som napr. robila posledné na silvestrovské fotenie.
Myslím klasické párty klobúky.
Chcela som vytvoriť narodeninové a ešte girlandu so špicatými vlajkami, na ktorých by bol nápis Happy Birthday.
Mala to byť taká menšia narodeninová párty s jednou oslávenkyňou a s tromi hosťami.
Bola už polovica mesiaca za nami, ale nejako som nebola motivovaná tieto začiatočné plány zrealizovať.
Vybrala som si aj nakoniec štyri bábiky, v menej formálnom, ale elegantnom oblečení, ktoré som už mala oblečené na jarno-letnú tohtoročnú sezónu.
Stále som si však nevedela rady s celou scénou. Aké sedenie vybrať, aký gauč skombinovať so stoličkami, urobiť švédsky stôl, klasické posedenie pri jedálenskom stole alebo len narodeninový prípitok s pohármi.
Toto moje stále váhanie viedlo k tomu, že som sa rozhodla vymyslieť úplný iný nápad. Pobrala som sa iným smerom.😊

Mami už pred dvoma rokmi začala vyrábať tzv. smerovníky. Uvidela na Youtube aj Pinterese dekorácie smerovník, ktoré ukazovali rôzne smery s vtipnými alebo tematickými nápismi.
A tak sme si taký prvý smerovník samé urobili pred dvoma rokmi práve do tejto A-Z fotografickej výzvy v druhej série na tému L - Let´s Do Lunch (Poďme robiť obed!). Môj obed bol vtedy prírode s karavanom alá hippies, tak aj smerovník mal nápisy v hippies štýle.
Odvtedy sme si spoločne s mamou urobili ďalšie - sezónne, máme letný, jesenný i zimný, jarno-veľkonočný ako podotkla pred tohtoročnou Veľkou nocou moja mami, že jej ešte taký chýba. Len už nemáme momentálne materiál z čoho ho vyrobiť.
Mami sa smerovníky nesmierne zapáčili a urobila už dva aj ako darčeky k jubileám, kde boli nápisy urobené na mieru pre oslávenkyne.
Vráťme sa však do našej témy. Mne padol tento hippie smerovník do očí a napadlo ma ho použiť práve do tejto témy.
Keďže šípky sú predsa špicaté. Vedela som tiež,
že tento nápad nikoho nenapadne.
Môj nápad sa ešte viac rozvinul, vedela som, že chcem, aby bábika stála vedľa smerovníka, v rukách mala mať cestovný kufor a taktiež by mala držať fotoaparát.

Do týchto úvah sa pridala moja mami, s ktorou sme vymysleli, že bábiku oblečieme do nejakých krásnych letných šatách, aby lepšie zapôsobila. Letný šatník majú naše bábiky lepšie vybavený ako zimný.
Najskôr sme uvažovali, že použijeme krásne pletené šaty od Ivky Kuciánovej, ktoré som vlani dostala do daru od kamošky Katky G.
Ďalej som vedela, že chcem dať bábike na hlavu i letný klobúk a moju krásnu modernú kabelku, ktorá bola vlaňajším letným hitom sezóny (dúfam, že ešte bude i toto leto). Rovnakú som vlani vyrábala i vo svojej veľkosti i pre seba.😄
Je vyrobené zo špagátu ako i klobúk. Ten som ešte vytvorila pred 5 rokmi do úplne prvej sérii A-Z fotografickej výzvy na tému Hat and Handbag (Klobúk a kabelka).
Nakoniec som vybrala moje obľúbené letné stupňovité šaty v tropickom štýle, ktoré som šila pred dvomi rokmi.
A od nich už téma začala nadobúdať konečnú podobu celej scény.
Kruhové náušnice so strapcami vyrábala zase moja mami do druhej série A-Z fotografickej výzvy na tému T - Turban.
Pestrofarebné náramky sú taktiež moja práca, rovnako i kvetinový náhrdelník, ktorý pochádza z havajského obchodíka so suvenírmi.
Cestovný kufor pochádza od zberateľskej Barbie Diane von Furstenberg.

Spočiatku som váhala, či mám moju cestovateľku poslať na môj obľúbený Havaj.
Rozmýšľala som, že vyberiem nápisy veľkomiest ako sú Tokyo, New York, Paríž a pod.
Potom som si to rozmyslela, s tým, že je s oblečením naladená do letnej atmosféry, vyberie sa do destinácie na Havaj.
Dúfam, že jej teraz všetci nebudete závidieť, že ona môže cestovať a vy nie.😁
Vďaka výberu nápisov miest na Havaji, poznám už geograficky Havaj veľmi dobre. Lokalizovala som všetko na ostrov Oaho. Nechcela som zapájať zvyšné ostrovy. Predsa tento ostrov je najtypickejší.
Čierny foťák je z nábytku chata od bábiky Liv.

Aby ste i vy boli múdrejší:
Aloha Tower - maják v prístave hlavného mesta Honolulu
Hanauma Bay - morské nábrežie na východe hlavného mesta Honolulu
Diamond Head - sopečný kužeľ na havajskom štátnom parku ostrova Oahu
Waikiki Beach - svetoznáma pláž na ostrove Oahu v susedstve s Honolulu

Pre doplnenie celkovej havajskej atmosféry sme použili opäť našu obľúbenú palmu.
Doplnili sme pár väčších kameňov.

Ako modelku/cestovateľku som vybrala Dalilah (Barbie Holiday 2016). Z dôvodu, že ešte túto sériu súťaže nebola a potrebovala som aj černošku za tento mesiac. Rada dávam každý mesiac aspoň do jednej z troch tém aj černošku.😊

Troška som sa rozhodovala, či vyberiem fotku, kde drží smerovník alebo tú, kde Dalilah drží zase svoj klobúk.
Nakoniec som ostala pri prvej verzii, kde má ruku položenú na smerovníku, ale na tej fotke celej postavy, ale z bližšieho uhla.

Nabudúce príde téma, ktorá nás asi najviac potrápila z tém A-Z tretej sérii.😊









2 komentáre:

  1. 1 Růža Růža | E-mail | Web | 24. dubna 2020 v 6:45 | Reagovat
    Mary, to je dobrý nápad a krásné fotky. :-)

    2 Iva Iva | Web | 24. dubna 2020 v 16:02 | Reagovat
    hezky nafocené

    3 nauriel nauriel | E-mail | Web | 24. dubna 2020 v 19:22 | Reagovat
    Jak už jsem psala na flickru, tohle je velmí neotřelé a zajímavé pojetí :-) Panenka je super oblečená a vybavená na cesty, teď jen najít ten správný směr ;-)

    4 La Micha La Micha | Web | 24. dubna 2020 v 21:19 | Reagovat
    krásná panenka a hezké fotky

    5 Mary Mary | Web | 24. dubna 2020 v 21:57 | Reagovat
    [1]: Ďakujem Ruženka. :-)

    6 Mary Mary | Web | 24. dubna 2020 v 21:57 | Reagovat
    [2]:Ďakujem Ivka. :-)

    7 Mary Mary | Web | 24. dubna 2020 v 21:59 | Reagovat
    [3]: Ďakujem Lenka, áno nie je to tradičná vec, ktorá Ťa automaticky pri špicatej téme napadne.
    Dúfam, že Dalilah sa nestratila a našla ten správny smer. :-)

    8 Mary Mary | Web | 24. dubna 2020 v 21:59 | Reagovat
    [4]: Ďakujem Miška. :-)

    9 valentina-panenky valentina-panenky | Web | 26. dubna 2020 v 0:24 | Reagovat
    Dobrý nápad.

    10 Nikky Nikky | E-mail | Web | 27. dubna 2020 v 17:14 | Reagovat
    Parádny nápad. Som rada, že vidím Holiday 2016 :-) Mám ju veľmi rada, hoci ju sama nefotím extra často :-)

    11 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 0:07 | Reagovat
    [9]:Ďakujem Peťka. :-)

    12 Mary Mary | Web | 28. dubna 2020 v 0:07 | Reagovat
    [10]: Ďakujem, u mňa je táto Holiday dosť populárna bábika a najmä som si túto "tvrdú" tváričku dosť obľúbila. :-)

    OdpovedaťOdstrániť