utorok 12. decembra 2023

12.adventný deň/diel - Vianočné pečenie


PRÍBEH:
Sherrie pozvala Corie a Megan s deťmi k nim domov, aby spolu piekli na Vianoce. Megan bola pracovne zaneprázdnená a tak Sherrieno pozvanie prijala len Corie, ktorá prišla s Lorenou.
A tá si samozrejme doniesla aj svojho kamaráta macíka Teddyho, ktorého ťahala celú cestu na sánkach.
Pri pečení sa všetci dobre bavili, dokonca sa k nim pridal aj Sherrien manžel Bryan, ktorý ich bavil veselými historkami.

ZA SCÉNOU:
Dva dni v adventnom kalendári sme si naplánovali fotiť v našich domoch = stálych diorámach.🙂
Nebola som s tým extra nadšená, lebo sa v nich pre mňa ťažšie fotí. Malé stropy či nasvetlenie vyvoláva pocit, že je v izbách vždy večer.🥴
Keďže naše dve kuchyne máme zariadené utúlne, brala som to ako výzvu.🤪
Napriek tomu sme sa s mami nakoniec zhodli, že v stálej dioráme sa bude scéna s väčším počtom osôb ťažšie fotiť a lepšie bude ísť na môj obvyklý štýl fotenia v provizórnom ateliéri.
Túto kuchyňu sme pred 3-4 rokmi prestriekali na čierno.😊
Pôvodne bola magentovo ružová.
Prvýkrát som sa s týmto typom kuchyne stretla už viac ako 10 rokmi.
Kuchyňa sa volá Modern Comfort, Modern Kitchen, ale tie názvy sa behom rokov menili ako aj farebné varianty.😅
Taktiež kuchyňa sa predáva i v rôznych častiach, od jedného kusa po štyri. 
Moja mami sa do kuchyne pobláznila, tak sa nám podarilo pred 10 rokmi zohnať z Francúzska cez E-bayi červenú 4 kusovú variantu.🥰
Veľmi som bola vtedy prekvapená, keď som sa od zberateliek dozvedela, že sa dala kúpiť v minulosti i u nás.
O tri roky po kúpe našej červenej sa v Alltoyse objavila jej magenta verzia.
Neváhali sme a kúpili sme ju celú, keďže sa predávala po 1 kuse.
Tieto kuchyne sú interaktívne,  niektoré časti vydávajú zvuky a svietia. Síce pri novších verziách nie každá časť už má takúto funkciu.
Veľmi ťažko sa však v takej ružovej farbe ladil interiér. Nakoniec sme sa odhodlali a po 7 rokoch postriekali na čierno. Bola som najskôr proti, čiernu farbu nemám v láske ani v móde, ale pochopila som, že k nej sa všetko bude ladiť omnoho lepšie.🙃
Okrem prefarbenia, dostala v šedo- čierno-biele mozaiky ako kachličky a pult z drevených paličiek.
Ešte sme ju vyvýšili, lebo je pre bábiky nízka, aj keď mierka je 1:6 pre Barbie.
Keď sme ju takto vynovili, tak jej mami vyrobila ešte kávový kútik.☕
Bohužiaľ je na jednom mieste zažltnutá, predtým sme ju ako ružovú mali rozostavenú inak, budem musieť s tou časťou ešte niečo urobiť.🤔
Rovnako mi chýba dorobiť druhá barová stolička, neviem, či však neurobím úplne dve nové.
A aj elektrický sporák nie je stále dorobený.😬
Kuchynský ostrovček je moja práca.
Základ tvorí čajová skrinka a drevený rámik na fotky.
Veľa miniatúr v kuchyni je japonskej značky Re-ment, niečo patrí originál kuchyni a klasika sú od Mattela.
Mami sa rozhodla, že dokáže vyrobiť vianočné formičky na vyrezávanie.
Formičky mám len tie zaliate na plechoch, ale klasické na vyrezávanie žiadne.🙂
Nebránila som jej, bola som sama zvedavá, čo vymyslí.
Napadlo ju, že použije široký biely drôt, s ktorým zatvárajú niektoré balené chleby.😃
Ten musela však ešte prestrihnúť na polovicu a tvarovať. Hviezda a srdce sa jej rýchlo podarili.  Vianočný stromček nezvládla, drôt bol krátky.
Ešte sa jej podaril zvonček a ponožka/čižma.😍
Ja som jej poradila strieborný plech z čajovej sviečky, ktorý som používala na drevené kýble v projekte jesenný stánok.
Ten plech bol zase príliš mäkký na tvarovanie, zvládla len tvar kruhu, čo jej pritom
prvom bielom drôte zase nešiel. 

Medovníčky som vyrábala už do staršieho adventného kalendára.
Máme veľké šťastie, že máme aj miniatúrny valkač na cesto, ktorý je vzácna miniatúra z Kinder vajíčka z maminho detstva.😊

Pôvodne Corie mala mať menej elegantné oblečenie, ten outfit sme posunuli na iný deň.😅
Rovnaké outfity v podobe zimných svetríkov, ktoré má rodinka v tejto scéne na sebe, som šila do záverečného dňa adventného kalendára 2020 v scéne s chatou.
Bolo by škoda ich opäť nevyužiť.😊

DIORÁMA/SCÉNA:
- kuchyňa Modern Kitchen: komplet prerobená
- kuchynský ostrovček a barová stolička: moja práca
- kávový kútik: vyrobila mami
- koberec: prestieranie, niekde sa u nás objavilo
- drevený malý okrúhly stolík: moja práca
- pracovný detský stolík: pôvodne krabička, prefarbená na bielo

Kuchynský ostrovček:
- ružová misa s modrým mixérom: Barbie doplnková sada
- modrá misa: z Barbie kuchyne
- strieborná forma na pečenie: asi Barbie
- červené formičky na pečenie: z Barbie kuchyne
- zelená miska s lyžičkou: z doplnkovej sady od bábiky Liv
- 2 džemy a biela odmerka: japonské miniatúry Re-ment
- ručný valček na cesto: z Kinder vajíčka
- cesto: plastelína
- vianočné vykrajovačky: vyrobila mami
- hotové medovníčky a "silikónové" podložky na prácu: moja práca
- drevená podložka pod medovníčkami: drevený kreatívny štítok od kamarátky Vlaďky
- dva taniere na malom stolíku: japonská miniatúry značky Re-ment
- hotové vianočné pečivo: darček od kamarátky/zberateľky Katky G./zmrzlinky

Kuchyňa:
- oba strieborné hrnce: originál z tejto kuchyne
- cestoviny vo fľašiach: moja práca
- vianočka na drevenej podložke: darček od kamarátky/zberateľky Katky G./zmrzlinky
- drevená okrúhla podložka na rezanie: pôvodne vianočná ozdoba z Tesca
- strieborný odkvapkávač, ružová hubka na riad a zelená misa s nakrájanými jablkami: miniatúra japonskej značky Re-ment
- papierová krabička čistič na riad: moja práca
- strieborné kuchynské visiace náradie: originál z tejto kuchyne
- ružové vysoké poháre: doplnky od bábiky Susy z môjho detstva
- modré, fialové taniere a  nízke poháre: z nábytkovej sad
- vysoké modré poháre: Barbie Pretty Treasure Picnic set
- ružová šálka: z jedného 3-dielneho fashion packu
- toustovač na chladničke: miniatúra japonskej značky Re-ment 
- modrá tácka/plech: z My scene nábytku/kaviarne

Kávový kútik:
- drevené vázy, kávy v sklenych fľašiach, kávovar, tabuľka s nápýsoma a stojan na drevené paličky:  vyrobila mami
- plastové kávy a ružové šálky si striebornými tanierikmi: originál z tejto kuchyne
- malý hnedý mlynček na kávu: darček od kamarátky/zberateľky: babi Věrky
- krabička s receptami: moja práca 

- biela trojica dičekov, červený stromček a červené auto: moja práca
- 2 červené hviezdy: vianočná ozdoba:
- nápis XMAS: vyrobila mami
- škriatok z filcu: vianočná ozdoba z Kauflandu
- malé sánky: z Pepca, prefarbené mnou
- malá šedá hviezda: z vianočnej ozdoby
- plyšový macík Teddy: pôvodne kľúčenka kupovaná v čínskom obchodíku 

HERCI/BÁBIKY:
Corie Collins - zberateľské bábiky od firmy Integrity Toys Poppy Parker & Chip, Barefoot in the Park, Corie & Paul, Bratter Lovers
Sherrie - zberateľská Barbie Basic 003, Model No.08
Bryan - zberateľský Ken Texas a&M University AA Cheerleader 
Lorena - Shelly Club Tennis Lorena
Deidrea - Shelly Club School Bunch Deidrea

OUTFITY:
Corie:
- zelený sveter: z nepravého fashion packu z môjho detstva
- čierna puzdrová sukňa: Elenka Motýľová
- zlaté topánky: z doplnkovej Barbie sady
- zlaté náušnice: dámske z Pepca

Lorena:
- vianočný svetrík: moja práca
- rifle: vyrobila mami
- zelené tenisky: Happy Family Neigborhood Birthday Party Ryan 

Sherrie:
- zimný sveter: moja práca
- legíny: moja práca
- čierne topánky: zberateľská Barbie Twilight Bella
- vianočné náušnice vločky: dámske z Tesca

Bryan:
- zimný sveter: moja práca
- rifle: bábika Justin Bieber
- topánky: z jednej fashion sady pre Kena

Deidrea:
- zimný sveter: moja práca
- bordové nohavice: vyrobila mami
- biele tenisky: Shelly Club School Bunch Gia



















Dvanásta vianočná pieseň je Jolly, Holly Christmas (Sväté, veselé Vianoce) od kanadského speváka Michaela Bublého.


5 komentárov:

  1. Dokonalé do nejmenšího detailu! Zdravím Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Moc pekne :-) Zmrzlinka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Opäť veľká nádhera. Elegantný outift k pečeniu s malými deťmi vyvoláva vo mne trochu úsmev. Rodinné svetríky sú super. Chladničku môžete skúsiť natrieť na strieborno.

    OdpovedaťOdstrániť