streda 20. decembra 2023

20.adventný deň/diel - Počúvanie vianočných platní



PRÍBEH:
Zamilovaná Corie dostala v správe od Paula 100 srdiečok a to tesne potom, čo jej telefonoval.
V zamilovanom ošiali si začala púšťať na gramafóne romantické vianočné platne.
Bola medzi nimi aj pieseň z československej rozprávky "Tri oriešky pre Popolušku".
Corie si s ňou spájala spomienku, keď bola rovnako šťastná ako dnes.
Bolo to, keď ako malá spolu s rodičmi a súrodencami viackrát trávila Vianoce u starých rodičov v Nórsku, kde si obľúbila túto rozprávku.
Dnes ju rovnako miluje aj jej dcérka Lorena.

ZA SCÉNOU:
Včera adventný deň patril výlučne len Paulovi a jeho psovi Beautymu a dnešný deň zase Corie a jej psíkovi Princovi.🙂
Diorámu obývačky vidíte v tomto kalendári poslednýkrát.
Tentokrát je lepšie vidieť i vianočný stromček.🎄
Celý interiér sme ladili do čierno-zlata, práve kvôli tomuto krásnemu stromčeku, ktorý sme sa už pred 2 rokmi rozhodli týchto farbách ozdobiť.💛🖤

Minulý rok patril u mňa v kreatívnom svete aj tvoreniu LP platní.🎶🎵
 Veľmi som chcela vytvoriť vianočné platne mojich obľúbených vianočných pesničiek a interpretov, ktoré do každoročného adventného kalendára dávame.🥰
Nakoniec sa mi to aj úspešne podarilo vyrobiť.
Ešte na Vianoce 2016 som vytvorila gramafón do jednej súťaže na Flickri, len vtedy som urobila iba 3 Beatles platne.😄
Tak muselo prejsť viac rokov, aby mali bábiky väčší výber na počúvanie svojej fonotéky.🎧

SCÉNA/DIORÁMA:
- vianočný stromček: presadený, ručne vyrobené ozdoby zo zlatých hviezdičiek z Kauflandu a čiernych sklených gulí z Kiku, obom typom ozdôb som spravila visenia, mi vyrobila z čierno-zlatej stužky mašle
- LED svetelná reťaz na stromčeku: z Kauflandu 
- steny, čierny gauč a zlaté vankúše: moja práca
- televízor a konferenčný stolík: moja práca 
- stolík na tv: je drevená krabička prefarbená na bielo
- krb a náradie do krbu: set nábytku bábika Gloria, z môjho detstva 
- bočné svietniky na krbe: moja práca
- veľký aranžmán v strede krbu: vyrobila mami
- dve sošky anjelov: kupované v Kiku
- girlanda a veniec na stenu: vyrobila mami
- zelený malý stromček na stole: kupovaný v Tedi
- 3 zlaté hviezdy/podložky: pôvodne boli na vianočných drevených dekoráciách
- šálka: od zberateľskej Barbie The Look Sweet Tea
- tanier: od japonskej značky Re-ment
- vianočné pečivo: darček od kamarátky/zberateľky Katky G. /zmrzlinky
- gramafón a vianočné platne: moja práca 

BÁBIKY/HERCI:
Corie Collins:
 zberateľské bábiky od firmy Integrity Toys Poppy Parker & Chip, Barefoot in the Park, Corie & Paul, Bratter Lovers 
Prince: 
Barbie Afghan Dog Prince 1984

OUTFITY:
Corie:
- čierno-biely svetrík: od Ivky Kuciánovej
- rifle: Barbie Basic 2.5, Model No.04
- čierne balerínky: z Barbie doplnkovej sady
- perlové náušnice: dámske z Pepca
- náhrdelník: tvorba kamarátky/zberateľky Katky G./zmrzlinky
Prince:
- obojok s motýlikom: jeho vlastný 












Dvadsiatou vianočnou piesňou sme sa nechali dosť uniesť.
Pred pár rokmi sa ma niekto zo zberateľov pýtal, či mám obľúbené i slovenské vianočné piesne.
Ja mám rada asi najviac klasické koledy, na ktorých som vyrastala a zo čisto slovenských piesní sa mi páčia asi len tri.😅
V rámci československej hudbe je určite u nás topka Kdepak, ty ptáčku, hnízdo máš? od Karla Gotta.🥰
Vedeli sme, že existuje nemecká verzia, len nedávno sme objavili aj anglickú - Where Is The End Of The Deep Blue Sky (Kde je koniec hlbokej modrej oblohy).
A moja mami sa rozhodla dať túto anglickú do tohtoročného kalendára, pretože ju inšpirovala i moja LP platňa.😃
Bol to jej nápad, dúfam, že nás za to "nezabijete".😬
Nemecká je pre nás málo spevavá, anglická je viac podobnejšia českej a preto je pre nás "ľúbivejšia".😊

5 komentárov:

  1. Wauuu, a ty polštářky. Zmrzlinka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Hafíci dva dny za sebou - jsem nadšená :-) A jak vtipně jsi propojila československou pohádku s Michiganem skrze Norsko - geniální.
    Zdravím Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Evka❤️, len tie zásluhy nie sú iba na mojej strane, autorka príbehu je moja mami.🥰

      Odstrániť
  3. Tá izba je úžasná, neskutočne sa mi páči to čierno-zlaté ladenie :-)

    OdpovedaťOdstrániť