piatok 11. decembra 2020

11.adventný deň

 

Jedenásty deň v adventnom kalendári nám prináša vianočné rodinné nákupy. Vlani malo toto modré autíčko dosť veľký úspech, tak sme sa ho rozhodli zopakovať i tento rok. Chcela som však využiť naše druhé auto - otvorený Mini-Cooper, keďže sa mu však nedá otvárať zadné dvere, musela som svoj pôvodný zámer prehodnotiť.😕

Opäť sme vytiahli modré Volvo z kolekcie Happy Family. Vlani si rodinka kúpila vianočný stromček.
V tomto roku si iná rodinka išla na rodinné vianočné nákupy.
S mamou sme mali predstavu ako rodinka nakladá vianočné nákupy, ktoré má i vo veľkom nákupnom košíku na kolesách a v ktorom sedí malá Shellinka.
Táto predstava sa nám podarila nakoniec aj zrealizovať.
Nakúpili si toho ozaj veľmi veľa, predsa radi rozdávajú darčeky.😃

Žltý nákupný košík mám ešte z detských čias. Nákupná taška Dior a škriatok Gnome v nákupnom košíku, sú oba moja práca.
Vianočný veniec, ktorý drží v rukách Travis vyrobila raz moja mami. 

Rodinka sa skladá z Travisa (Divergent Ken), Jamily (Barbie The Look City Shine) a malej Deidrei (Shelly Club School Bunch). Outfit pre malú Deidreu, robila mami ešte do vlaňajšieho kalendára.
Čiapka Jamily je krásna ručná práca kamarátky Ivanky.
Kabelka robila zase druhá kamarátka z Čiech Katka (uzmrzlinky.blogspot.com).

Ďalšiu vianočnú pieseň, ktorú som Vám na dnes vybrala, bude poznať určite 95% ľudí.
Keďže sa netajím, že nie som veľká fanúšička tejto vianočnej skladby, rovnako to má s hudobným vkusom i mami, nie je preto divné, že sa vyskytla zatiaľ len v prvom ročníku adventného kalendára.
Rozhodli sme sa jej však dať šancu v tento rok, pretože textom má hodnotovo, čo povedať aj do tejto doby.
Volá sa Happy Christmas (War is over) - Šťastné Vianoce (Koniec vojny) od Johna Lennona a jeho ženy Yoko Ono so zborom Harlem Community Choir.
Je to pieseň vydaná v roku 1971. Text napísal John s Yoko a nastavil ju do tradičnej anglickej balady Skewball. Bol to v poradí už siedmy singel, ktorý Lennon vydal samostatne po rozpadu Beatles.
Text piesne, ktorá mala byť pôvodne vyvrcholením trojročnej Lennonovej kampane proti vojne vo Vietname, vznikla prakticky za jednu noc v jednom z newyorských hotelov.
S textom mu pomáhala aj jeho manželka Yoko Ono.
Napriek tomu, že bol John široko vo svete uznávaným umelcom, tak jeho "vianočná pieseň" to nemala vôbec ľahké. Jedným z dôvodov mohol byť aj fakt, že prišla až na záver Lennonovej protivojnovej kampane, ktorej mali už všetci plné zuby.
Vianočný zázrak sa však napokon podaril a po priemernom úspechu v amerických hitparádach, zhruba piatych prerábkach, dorazila až do rodného Anglicka, kde zožala želaný úspech.
Pieseň prespievali už mnohí svetoví umelci, napríklad i kanadská speváčka Celine Dion.
Oficiálny videoklip pieseň nikdy nemala.
Vybrala som Vám taký, ktorý spravili fanúšikovia, vidíte v nich najmä autentické zábery na Johna a jeho ženu Yoko Ono.






9 komentárov:

  1. To je krásná scénka. Moc se vám povedla. Kabáty jsi šila sama?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Věrka. Ale kdeže😁, tieto poklady sú od môjho IT párika Poppy a Chipa podľa filmu Bosé nohy v parku. Takéto levely ja zatiaľ nešijem. Bodaj by som raz dokázala takého to levelu šiť oblečenie pre bábiky.😊✌

      Odstrániť
  2. Hezká scénka, vánoční nákupy jsou v plném proudu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Ruženka, u nás sú už dokonca skôr vypredané, všetci besnia.👀

      Odstrániť
  3. Na auto a stromček na ňom si pamätám :-) Je skvelé a na zimu určite lepšie ako otvorený mini cooper :-) Tento rok som takéto klasické nákupy v obchodoch neabsolvovala. Drahý mi akurát hovoril, že keďže hrozí, že obchody budú otvorené len pár hodín, že ľuďom totálne šiblo, takže ma tam už vôbec nikto nedostane.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Vánoční nákupy v hypersuper, moje noční můra i v dřívějších časech. Ale udělané to máš krásně, mají skvělé oblečení.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Se jim to do toho auta ani nevleze :-D Já tohle vánoční šílenství nesnáším, vždycky si tam připadám jak exot. Lidí mají plné koše a já pár věcí, které potřebuju, jinak bych do krámu ani nelezla... :-D

    OdpovedaťOdstrániť