pondelok 14. decembra 2020

14.adventný deň


Vo štrnástom dni adventného kalendára sa pozrieme na predaj vianočných stromčekov.🎄
Tento projekt a nápad sme už s mami realizovali vo vlaňajšom adventnom kalendári.
Lenže vlani nemal taký úspech ako sme očakávali.
Rozhodli sme sa už minulý rok, že si túto scénu opäť úspešnejšie zopakujeme. Projekt vlani vyrábala moja mami. Ja som jej len pomáhala v pár veciach. Vytvorila som nápisy, vyzdobila girlandami stĺpy a urobila strechu.
Po Vianociach sme projektu našli miesto na streche jedného z našich dvoch Barbie domov.
Naše mačky však vedia úspešne skákať na strechu práve toho, kde bol i tento projekt, pretože sa tam vedia niektoré dostať z ratanového kresla.
Začali trhať girlandu a keďže budova celkovo nestála veľmi dobre, lepidlo a konštrukcia neboli najlepšie, nakoniec sa rozpadla.😒
A tak som vedela, že to musím teraz vziať do svojich rúk.😃
Strecha, podlaha, stĺpy, vianočný venček na dverách a nápisy sú zo starého projektu.
Ostatné som na novo vytvorila. Domček má krajšiu farbu, z pôvodnej "vymytej" hnedej farby prešiel na tmavohnedú. O dva centimetre som zväčšila budovu a vnútrajšok som vytapetovala.
Pridala som drevené autíčko so stromčekom a nápisom Merry Christmas, ktoré bolo pôvodne na štipci.
Aj dvere zmenili farbu z hrdzavej na zelenú a olemovanie dverí a okna som tiež zmenila na krajšie.
Červená farba je predsa len vianočnejšia.😊

S čím som sa dosť vyhrala boli moje "svetelné" reťaze. 
Vlani sme použili LED červené reťaze, ktoré som vtedy len položila na stĺpy.
Teraz som sa rozhodla pre stálejšiu variantu.
Napadlo ma, že mami už pred rokmi raz postrihala staré vianočné svetielka.
Každé svetielko malo okolo seba kryštálovú hlavičku, v ktorej strede boli rôznofarebné svetielka. Práve tie svetielka vidíte na mojej reťazi. Vytvorila som dve reťaze. Každé jedno svetielko som lepila po jednom na zelenú hrubšiu niť.
Bola som vďačná, že mami našla ešte kúsok červenej malej girlandy, lebo práve červenej mala najmenej.
Stromčeky sme už mali prichystané z vlaňajšieho roka.
Vianočný venček je moja práca z pred pár rokov a práve na ňom pristála tento rok 3D penová vločka/nálepka.☀

Na nákup vianočného stromčeka sme tento rok poslali starých rodičov. 
Babka Elizabeth a dedko Gordon (Barbie Happy Family Grandmother and Grandfather).
Dedko má čapicu z maminej dielne. Babka má kabát z dielne krajčírky Jany Edrovej, náhrdelník s motívom Chanel od kamarátky Katky (uzmrzlinky.blogspot.com) a čierny rolák z mojej dielne.
Šál, ktorý má na sebe dedko a čiapka, ktorú má na hlave babka je pôvodne súprava a ručná práca od zberateľky Ivky z Čiech.

Ďalšou vianočnou piesňou, ktorú som Vám vybrala je americká populárna pieseň Jingle Bell Rock vypustená s americkým country spevákom Bobbym Helmsom v roku 1957.
V tom čase bola všeobecne uznávaná a často hrávaná v USA počas každej vianočnej sezóny. 
Bola zložená Josephom Carleton Beatom a Jamesom Ross Boothom.
Myslím si, že je to pre Vás väčšinu známejšia pesnička, ktorú ste už mohli v živote viackrát počuť.
Ja ju poznám z rôznych filmov a aj verziách od rôznych spevákoch a speváčiek.
V našom kalendári sa už objavila pred dvoma rokmi.
Tento rok aj tejto vianočnej americkej klasike dopriali moderný kreslený videoklip.





7 komentárov:

  1. Tak tahle scénka se mi taky mooooc líbí. Pěkně jsi to vymyslela, dědko i babi krásně nakupují vánoční stromeček. Hezoučké. Oba mají pěkné oblečení.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. A nákup stromku, za chvíli bude nejvyšší čas :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Prodej stromků je nádherné téma a skvěle zpracované.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Moc hezká scénka, kdy děda s babičkou kupují stromek. Povedla se vám.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Kúpa stromčeka je super téma :-) Pripomína mi to časy, keď prišiel tato s takýmto omotaným stromčekom a do Vianoc chudák trávil čas na balkóne a potom z teplotného šoku opadával :-D ale bolo to super, krásna vôňa stromčeka. Ešte by som niekedy chcela mať živý stromček.
    Babinka aj dedko sú krásne oblečení a "rolničky" sú naozaj veľmi známa pesnička.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Jj, hlavně vybrat ten nejkrásnější stromeček ;-)

    OdpovedaťOdstrániť