streda 16. decembra 2020

16.adventný deň


Šestnásty adventný deň prináša sánkovačku troch sestier a zároveň sa opäť vraciame do zimnej scény s so zasneženými brezami.👧👧👧 
Nápad na túto scénu mala mami od minulých Vianoc. Mala jasnú predstavu o tom, že potrebujeme trojicu sánok. Doma sme mali však dovtedy len hnedé, ktoré som pred rokmi kúpila v Kiku.
Po minulých Vianociach sme vo vianočnom výpredaji v Kauflande kúpili malé červené sánky. Boli však na nich drevené tri zvieratká, ktoré som dala dole a tie tri červené latky sa s tým trocha poškodili, preto som ich otočila naopak, ale zároveň som ich opravila červenou akrylovou farbou.
 Ešte nám zostávalo zohnať tretie sánky. Tie sme objavili v Kiku ešte ich v prvej vianočnej várke okolo začiatku októbra. Chvíľku som váhala s ich kúpou, či nepočkám, ale dobre som sa nakoniec rozhodla, pretože ak v Kiku vyložia dva-tri kusy z danej veci, tovar žiaľ po vypredaní viac nedoložia.😟
Tieto biele majú oproti hnedým troška odlišný tvar a sú o chlp kratšie.
Okrem bielej farby sú na nich namaľované zlaté vločky v rôznych tvarov.
Všetkým trom sánkam sa pridali šnúrky červenej bavlnky na chytenie do rúk pre bábiky.

A áno, sú to tie sánky, ktoré tu boli pri prvom otváracom dni adventného kalendára.
Vločky pre tento deň nie je poriadne vidno, sú to také plastové vytŕčiace v konároch brezových stromov.🙈
Do zimnej scény krajinky sme tentokrát pridali ešte dva "ihličnaté" stromčeky, ktoré pred dvoma dňa v adventnom kalendári kupovali babka a dedko.

Deti sú v  zložení. najmenšej Tiffany, strednej Mirabel a najstaršej Vivien (Camping family Chelsea, Stacie and Skipper).
 Vivien má vianočný sveter z mojej dielne, Mirabel má sveter, ktorý bol pôvodne vianočná ozdoba na vešiaku/ozdoba na stromček, ktorú mi ešte pre moje bábiky v detstve kúpila mami v Tescu. Mám ho ešte v bielej variante, ale tá už nemá v strede vianočný motív. 
Najmenšia Tiffany má vianočný svetrík a červené nohavice z dielne mojej mami, ktorá outfit robila už do minuloročného adventného kalendára.
Tento rok bolo treba na túto zimnú scénu urobiť čiapky a šály pre trojicu sestier.
Vyrobila ich z baby svetríka, ktorý patril mne ako malému bábätku.
Mami potrebovala nájsť na šitie čapíc, lebo podľa nej sú pre bábiky najlepšie materiálovo najtenšie látky, čo môj baby svetrík z detstva úplne splnil.😄

Vianočnú pesničku som Vám vybrala tematickú. Bola v prvom ročníku a aj vo vlaňajšom adventnom kalendári.
Volá sa Sleigh Ride (Jazda na saniach) od autora Leroyho Andersona, ktorý ju začal písať v júli 1946 a dokončil u vo februári 1948. Jedná sa pôvodne o inštrumentálnu orchestrovú skladbu, do ktorej sa počas rokov vložili aj texty. Má tiež veľmi veľa rôznych podôb.
Zaujímavosťou je, že v piesni sa pôvodne nehovorí o žiadnych sviatkoch, len o saniach v zime a cválajúcich koňoch, preto bolo veľmi divné si predstaviť sane a zimu bez pomyslenia na Santa Clausa a celkovo i dobové obrázky z tohto obdobia smerujú k tomu, že sa jedná o Vianoce.
Táto pieseň je práve známa so zvukmi koní, ktoré robia "klip-klop", ďalej biča, ktorý sa na kone používa, aby sa pohybovali.
Vybrala som pre dnešný rok opäť interpreta amerického speváka Andyho Williamsa, ktorý sa už v tohtoročnom adventnom kalendári objavil i s inou a jeho známejšou vianočnou pesničkou.
Videoklip je z jednej jeho vianočnej show, krásna vianočná štúdiová scéna.😊





9 komentárov:

  1. Zase nááádherná scénka. Hrozně moc se mi líbí tohle tvoje vytvořené pozadí z březových větviček, takové krásně vánoční.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Věrka, ja viem, že si jeho veľká fanúšička, čo ma veľmi teší.😊😀😘

      Odstrániť
  2. Vymyslely jste moc hezkou scénku. Líbí se mi bílé sáňky s vločkami.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Ruženka, ja mám najradšej tie najstaršie - prirodzene hnedé.😉

      Odstrániť
  3. To je super, jak jsou seřazené od nejmenší po největší, moc se mi to líbí :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Krásne sestričky užívajúce si sánkovačku :-) Hneď by som sa k nim pridala :-) Plus tematická pesnička <3

    OdpovedaťOdstrániť