piatok 18. decembra 2020

18.adventný deň


Osemnásty adventný deň prináša krasokorčuľovanie na zamrznutom jazere.
Vraciame sa znovu do zimnej krajinke s brezami. Okrem tejto scény ju už uvidíte len dvakrát.
Nebojte sa však, určite ju uvidíte i pri inom zimnom fotení a aj v budúcom adventnom kalendári.😊
Vlani sa scéna krasokorčuľovania odohrávala na mojom vytvorenom klzisku s mantinelom, preto to chcelo troška zmenu.
Krasokorčuľovanie je môj najobľúbenejší zimný šport, preto nemohol chýbať ani v tohtoročnom kalendári. Síce korčuľovať vôbec neviem a na jediných korčuliach, na ktorých som stála sú tie staré, ktoré patria mojej mame a na našej podlahe.😀
Prajem si, aby som sa naučila aj ja raz korčuľovať.
Zima je každý rok slabá, bez snehu i bez poriadneho ľadu.
Dúfam, že sa mi tento sen raz splní.

Na korčuľovanie sme si i po tretí rok vybrali dvojicu bábik. Chýbajú mi mužské korčule, tak preto ide vždy dvojica dievčat. 
Vybrali sme osvedčenú dvojicu kučeravých krások - Charlene (Barbie Basic 002 Model No.03) a Sherrie (Barbie Basic 003 Model No.08). Obe dievčatá už spolu fotili veľkonočné fotenie spred 3 rokov a tento rok si spolu užili fotenia pre Deň matiek. Spolu im to ladí a páčia sa nám kontrasty biela/čierna.😎
Vlani mali korčuliarky k vianočným rolákom ušité červeno-biele sukničky.
Museli sme to zmeniť, tak na miesto sukničiek sme dali nohavice.
A vianočné svetríky sme zamenili za hrubšie svetre s škandinávskymi vzormi, ktoré som šila už pred 9 rokmi.
Pôvodným nápadom bolo, že dievčatá budú mať vo svojich čelenkách na hlave filcové vločky, ktoré som dostala vo veľkom balíku plnom kreatívnych materiálov pred 4 rokmi od kamošky Vlaďky z Čiech.😊
Tieto filcové vločky si mami zobrala do kopy látok, ktoré si vyhradila na šitie potrebného oblečenia pre bábiky do tohtoročného kalendára.
A tie vločky sa nám stratili. Boli v uzavretom sáčku. Najskôr sme ich hľadali. Bol september, vravela som si: "Je to v pohode, máme čas" a tak som netlačila na pílu. 
Začala som však byť z toho nervóznejšia. Scéna nás stále tlačila, veď ju treba nafotiť, keď je čas a slnko!😇
Tak som sa začiatkom novembra rozhodla, že opäť prehľadám celé veľké sáčky látok - našich materiálov, pretože to bol náš už jediný typ, kde by sa vločky mohli záhadne skrývať.
A nič som žiaľ neobjavila. Aj som prešla iné miesta v našom byte a bohužiaľ nič!
Jednu vločku z tejto série som objavila na jednom našom vianočnom venci pre bábiky.
Odlepila som ju. Mami som vravela, že tak bude mať len jedna bábika vločku na čelenke.
Pre mami to bolo divné a blbosť, vravela, že potom by druhá bábika musela mať nejaký iný vianočný motív na svojej čelenke.
Nakoniec sme to urobili všetko inak.
Ako však na fotkách vidím, vločka je biela a dosť sa opäť zakryla svetlom.
Nalepili sme ju na môj vianočný smerovník, ktorý som vlani vyrobila.
Je to naša vianočná dekorácia a na každé ročné obdobie sme si vyrobili vlastný smerovník pre dané ročné obdobie.😎

Dievčatá dostali huňatejšie čelenky bez vločiek.
Skoro som zabudla napísať, že mami vytvorila novú ľad/jazero podlahu, ktoré sa trblieta a potrebovali sme ho okrem tejto scénky ešte nutne do jednej, ktoré uvidíte v nadchádzajúcom dni.
Túto scénu som nafotila až na druhý pokus. Pri prvom som mala málo času a dievčatá mi v potrebných pózach nedržali. Mala som z toho nervy, musela som vymyslieť nový nápad na ich udržanie tiel.
Nakoniec sa v dobrom zadarilo.😊

A máme tu pieseň, ktorú čuduj sa svete v našich doterajších adventných kalendároch nebola.
Volá sa It´s Beginning to look a lot like Christmas (Začína sa to veľmi podobať na Vianoce).
Je to vianočná pieseň, ktorú v roku 1951 napísala Meredith Willson. Pieseň mala pôvodne názov It´s Beginning to Look Like Christmas (Začína to vyzerať ako Vianoce). Bola nahraná mnohými umelcami, ale najväčším hitom speváka Perry Como a skupiny The Fontane Sisters spolu s Mitchell Ayres & His Orchestra v 18.septembra 1951. Americký spevák Bing Crosby v 1.októbra toho istého roka nahral tiež túto pieseň a aj jeho verzia bola dosť úspešná.
Ja som Vám však vybrala verziu od môjho obľúbeného kanadského speváka Michaela Bublého. Keďže jeho hlas a piesne v jeho podaní s mami obe milujeme.
Pieseň sa objavila už jeho vianočnom albume z roku 2011.
Tento rok začiatkom decembra však Michael vytvoril pre túto pieseň i vianočný videoklip pre spoločnosť Disney, kde je so svojou manželkou Luisanou a ich tromi deťmi pri vianočnom stromčeku. Je to veľmi milé, žiari z neho rodinná pohoda a láska, ktorú potrebuje každý z nás a najmä v tomto období.💗




5 komentárov:

  1. Opět velice krásná scénka, krasobruslařky jsou fešandy. Hrozně moc se mi líbí ty tvoje ušité svetříky, ty jsou suprový.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Na bruslích jsem stála naposled někdy v šesté třídě a za moc to nestálo. ;-)
    Tvoje krasobruslařky mají krásné svetříky.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Super scéna. Líbí se mi svetříky, brusle i rozcestník a samozřejmě i holky, jsou jak jin a jang ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mary, prajem Ti, aby si sa naučila korčuľovať. Vďaka za technický ľad, ktorý nepotrebuje mrznúce počasie :-) Pesnička je krásna v tomto podaní. Toto sú dve nádherné Basics krásky, takže dokonalosť :-)

    OdpovedaťOdstrániť