pondelok 7. decembra 2020

7.adventný deň



Siedmy adventný deň nám prináša návštevu hračkárstva.
Keďže vlaňajšia návšteva hračkárstva mala úspech, rozhodli sme sa už vlani, že si ju tento rok zopakujeme, ale ešte vo väčšom.😀
Vlani bola v scéne predavačka a zákazníčka, teraz sú až dve zákazníčky.
S mami sme rozmýšľali z čoho si vymyslíme predajné regály na hračky.
Mali sme dva typy a rozhodli sme sa pre ten väčší. Hnedá veľká "knižnicová" stena, tak ju doma nazývame. I my máme doma takú vlastnú, proste moderná stena s otvorenými regálmi v rovnakých rozmeroch.😊
Máme ju skoro už 10 rokov. Kupovala som ju v kreatívnych potrebách, ktoré už dávno neexistujú.
Keď som ju vtedy v obchode zbadala, vedela som, že je to super realistický nábytok pre bábiky.
Pôvodné bledé drevo sme prefarbili na drevo a nachádza sa na stálo v dioráme - obývačke v africkom štýle, kde ju nebolo poriadne nikdy vidieť. Keďže je taký pekný kus nábytku, rozhodli sme s mami cez toto leto, keď sme si robili novú diorámu pre bábiky, že ju prehodíme a do pôvodne africkej obývačky prehodíme menej atraktívne regály.
Dosť bolo rečí len o regály.

Skoro všetky tovary/hračky tvorí zbierka mojich a maminých Kinder vajíčok, ktoré sme si obe "objavili", každá vo svojom vlastnom detstve.😄
Sú tam však novinky v podobe Disneyho princezien v dvoch veľkostiach, či figúrky Mimoňov a pod.
Tie som cez leto dostala od mojej kolegyni z roboty, ktorá pár hračiek vyraďovala po svojich dvoch dcérkach. Od nej mám i toho hnedého medveďa v strede na pravej strane.
Zvyšných medveďov môžete aj poznať. Kto sledoval moju tohtoročnú súťažnú výzvu fotografií s bábikami na Flickri podľa písmen abecedy, možno si spomenie, že v jednej téme ukazovala moja bábika, na čom je závislá. A boli to práve medvedíkovia.🐻
Nové sú i bábiky na vrchu poličku s drevenými hlavičkami, tie som objavila v kreatívnej časti nedávno v obchode Tedi. 
Červené sánky sú tiež novinka, tie ešte uvidíte v tohtoročnom kalendári. Kupovali sme ich v januári vo vianočnom výpredaji v Kauflande.
Pod vianočným stromčekom sa nachádzajú spoločenské hry. To len aby ste vedeli, že sme na nič v hračkárstve nezabudli. Na regáloch sú i dokonca hračky/stavebnice pre úplne najmenšie detičky.
Vianočný stromček sme si požičali z nášho super vianočného obchodíka pre bábiky Christmas Dream Shop.🎄
Museli sme ho ešte vyvýšiť, aby vedľa ostatných regáloch nebol príliš zapadnutý.
Zelený košík je vec, ktorá sa mi zachovala ešte od mojich bábik z detstva.
Šedý pult je pôvodne 3D rámik na fotky. Máme ešte dva, každý je iných rozmerov. Bola to taká súprava 3 rámikov z Pepca, kúpila som ich pred dvoma rokmi vo veľmi výhodnej cene, niečo nad 1€. Hneď som vedela, že bude z neho skvelý nábytok pre bábiky. Tak sa aj stalo.
Červené veľké dve vločky na stenách mám z jednej kreatívnej vianočnej sady z Tesca, kde sa mali dávať ako dekorácia do priehľadnej veľkej gule. Z tej som však urobila dve "bublé chair" kreslá.
Vtedy som takúto sadu kúpila tiež okolo 1€ vo výpredaji po Vianociach. Dnes už Tesco na slovenský trh takéto kreatívne sady nenosí, zjavne mu toľko vtedy ostalo, že sa mu to u nás neoplatí predávať.😏

A teraz prejdeme k samotným bábikám.
Táto predavačka má u mňa na fotkách premiéru. Je to staro-nová kráska. A prečo takto píšem?
Pretože túto Barbie (California Girl 2003) som mala v detstve a bola mojou veľmi obľúbenou Barbie.
Pred pár rokmi, keď som predávala svoje bábiky z detstva a menila som zbierku, aj ona odišla.
Moja 2.stupňová sesternica ma však na moje tohtoročné narodeniny milo prekvapila.
Darovala mi balík rôznych bábik, oblečenia a doplnkov.
Keďže pracovala a rada pomáha v kresťanskej charite, kde sa okrem množstva oblečenia vyskytnú i hračky, myslela na mňa. Najviac zachovalá Barbie z balíka bola práve táto. Aj vlasy má ako nové.
Moja pôvodná sa volala Vanessa a to meno i tejto zostane. V budúcnosti by si som chcela pre ňu nejaké to kĺbové telo. Má opálenú pleť, asi by to chcelo to hispánsko-opálené Made to Move telo.
Inak je to u mňa do zbierky návrat tváričky Generation Girl, ktorá sa u mňa vyskytovala doteraz len na Dolls of the World Írsko. Túto tvár som normálne "vykynožila" v zbierke.😌😅 mi z detstva liezla na nervy. V tom období po miléniu ju mala každá blond Barbie. Aj ja som ju mala ako najviac zastúpenú tvár z detských bábik. Čo by som teraz za to dala, keby sa opäť vrátila a vystriedala terajšiu tvár Milie?
Vianočný sveter a čiapka štýle Santa Clausa sú moja práca, vytvorené pred pár rokmi.

Ako zákazníčky sa predstavujú Penelope (Barbie Angelica Pirates of the Caribean On Stranger Tides), ktorej mami vyrobila čiapku a šál. Síce s maskáčovou bundou, ktorá je viac jesenná ako zimná sme sa obe veľmi nevedeli stotožniť. Nielen preto, že maskáčové vzory vôbec nemusíme, ale ružovú farbu takto kombinovať dohromady týmto vzorom je pre nás hrozné. Keďže na šitie mám do kalendára aj tak dosť, nemohla som šiť každej bábike i zimné oblečenie.
Blanché (Barbie Cinderella Lady Tremaine) dostala upravený károvaný šál. Ten som pôvodne šila pred rokom ja, ale moja mami usúdila, že dvojvrstevná látka je do výstrihu kabáta príliš hrubá, tak ju prerobila na jednovrstevnú.
Šiltovka, ktorú má na hlave pochádza tiež z balíka od mojej sesternice. 
Tmavomodrá kabelka a šedý batoh sú ručná práca mojej kamarátky Katky (uzrmzlinky.blogspot.com).😎

Ďalšou vianočnou piesňou, ktorú som Vám vybrala, sa podľa mňa i tematicky dosť hodí.
Je ňou pieseň s názvom Somewhere in my memory (Niekde v mojej pamäti) od amerického skladateľa, dirigenta a pianistu Johna Williamsa z roku 1990. 
Táto pieseň je soundtrack z filmu Sám doma (Home Alone).
Myslím, že tento film rozhodne nemusím nikomu bližšie predstavovať, pretože v našich končinách je to rovnaká vianočná klasika ako rozprávka Tri oriešky pre Popolušku.
Tematicky som myslela tým, že Kevin v New Yorku navštívi obrovské hračkárstvo, ktoré zároveň zachráni pred dvoma svojimi obľúbenými zlodejmi, ktorí sa ho chystajú vykradnúť.
Môžem aj prehlásiť, že patrí k filmom, ktoré som najviac v živote videla. Milujem obidva filmy Sám doma a o niečo viac druhé pokračovanie Sám doma a stratený v New Yorku, najmä záverečnú scénu, kde konečne stratený Kevin McCallister sa stretne opäť so svojou mamou pred Rockefellerovým centrom, pod vianočným veľkým stromčekom, kde táto pieseň na záver filmu začne hrať.
Pre mňa má tento vianočný film veľké kúzlo už od môjho detstva a určite je klasikou, bez ktorých si Vianoce neviem predstaviť. Proste nádherná vianočná atmosféra, vtipný, milý rodinný príbeh pre všetky generácie. Moja mami si pieseň posledné tri roky odkedy robíme adventné kalendáre veľmi obľúbila, že si ju cez vianočný čas rada púšťa a spieva.
Samotná pieseň nemá oficiálny videoklip, tak som Vám vybrala také video, kde sú zostrihané zábery fotiek už zo spomínanej scény, kde sa Kevin opäť stretáva so svojou mamou.






6 komentárov:

  1. Hezká scénka. Kdo z nás jako dítě nechodil rád do hračkářství. Já si pořád pamatuji, jak o tam vypadalo a vonělo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Ruženka. No v dnešnej dobe sú už konkurencia pre kamenné obchody všetky e-shopy.😕

      Odstrániť
  2. Zase moooc krásná scénka. Teda holky musím Vás obě zase pochválit.
    Přemýšlím jestli se mám taky koupit Lady Tremaine. Je taková trochu jiná Barbie.
    Jo a poslala jsem přáníčko k Vánocům. Doufám že brzo dorazí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Verka, ja Lady Tremaine vrelo odporúčam. Je to krásna Barbie, Mattelu sa vydarila, dosť dobré sa podobá i na svoju predlohu - herečku Catw Blanchett.🙂
      Ty si rýchla, ja budem podávať v budúcom týždni. Dám vedieť, keď pohľadnica dorazí.😉

      Odstrániť
  3. Pěkný krámek. Líbí se mi medvídci. K tváři GG jsem také neměla svého času úplně nejlepší vztah - čeho je moc, toho je příliš, a Barbie s touhle tváří Mattel vydával jak na běžícím pásu, ale že se Ti vrátila Kalifornie je moc milé.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. I to nakupování k Vánocům patří, opět moc pěkná scéna a vždycky obdivuju to množství dekorací, opravdu je z čeho vybírat :-) To budou mít dětíčky radost, takových hraček...

    OdpovedaťOdstrániť