streda 23. decembra 2020

23.adventný deň

 
Predposledný dvadsiaty tretí adventný deň prináša koledovanie pri kandelábri.🎅
Vlani sme tiež v predposledný deň adventného kalendára mali koledovanie, ale bolo pred domom.
Keďže sa nám s touto fotkou/scénou menej darilo, rozhodli sme sa i z tohto dôvodu tento motív zopakovať.🙊
Túto scénu som fotila dvakrát. Prvýkrát ešte na Mikuláša, keď svietilo u nás naposledy slnko. Fotila som trojicu koledníčok v zimnom pozadí s brezami.
Pôvodným nápadom bolo okrem kandelábra, aby na scéne bola i lavička.
Pri fotení a napózovaní dievčat som usúdila, že lavička je na scéne úplne zbytočná, keďže na nej nemala ani jedna sedieť.
Pri pozeraní a spracúvaní fotiek v PC som usúdila, že fotky sú veľmi presvetlené a najmä nám s mami vadil outfit pre jednu z dievčat, ktorý pozostával len z tenkej koženej bundy a mala holé krky bez šálu.
Nejako sme to s mami počas realizácie podcenili, problémom je vždy pri týchto kalendároch nedostatok zimného oblečenia v šatníku našich bábik.👀
Mala som ešte niečo ušiť, ale všetko sa nedá stíhať, keď som aj tak plno rekvizít musela vyrobiť.

Sme si s mami vraveli ako nahradiť ten jarný outfit jednej z koledníčok. Zhodli sme len na vianočnom svetríku z mojej dielničky. Aby scéna vytvárala nejaký harmonický celok, rozhodli sme sa i druhú koledníčku obliecť do vianočného svetríka. Tretia koledníčka má úžasné modré pončo s bielymi vzormi od zberateľky Lenky (naurielpanenky.blogspot.com), bolo súčasťou jej darčekového prekvapenia na moje tohtoročné narodky.💖
Je také prekrásne, hneď, keď som ho prvýkrát videla, som vedela, že ho využijem v našom adventnom kalendári.
Mami by však bola najradšej obliekla všetky tri do vianočných svetríkov, lebo má "monkovské" pocity zladenosti.
Mali sme pončo zaradiť do nejakého skoršieho dňa kalendára, ale čo sa dá robiť, zistili sme tieto výmeny už neskoro.
Pôvodne mala koledníčka Tris s pončom na hlave modrý klobúk z mojej dielne a pierkové náušničky. 
Aby sme predsa len tieto koledníčky zladili, všetky tri dostali čiapky v santovom štýle, ktoré som pred rokmi šila.
Aj moja mami už bola týmto nápadom spokojnejšia.😀

Pri prezeraní fotiek z prvého pokusy tejto scény, mami napadlo, že potrebujeme použiť i nejaké pódium okrem kandelábra. Taktiež i vianočný stromček, aby scénka bola viac vianočnejšia.
Zimnú krajinku sme nakoniec vylúčili, predsa sa koleduje viac niekde v meste ako prírode.
Zmenili sme okrem čiapok i nápad s kabelkami, pôvodne mali dievčatá okrem spevníkov i kabelky, ktoré sa nám už vzdali pri svetríkov zbytočné.
Kandeláber je vianočná miniatúra, ktorá aj svieti a pred 10 rokmi sme ju raz objednali zo zásielkového katalógu. Neskôr som ho videla raz i v nejakom obchode.
Pódium sme vytvorili z drevenej krabičky, ktorá pôvodne slúžila ako vitrína na moje egyptské miniatúry.
A aj teraz sa používa ako vyvýšené pódium v jednej dioráme pre bábiky, Tak som si ju musela požičať.
Strieborný stromček majú naše bábiky už dávno, tiež ho do kalendárov každý rok využíva. Je to taký "čínsky" mini stromček v koši, ktorý vždy radi predávajú v rôznych obchodoch.
My sme si ho vyzdobili však po svojom s vlastnými ozdobami ako sú strieborné kvetiny a pod.😊

Bohužiaľ márne som čakala, že nájdem svoj stratený štipec s číslom "23", o ktorom som Vám na začiatku kalendára písala.  Nenašla som, takže to máte bohužiaľ bez čísla.😔
Strieborná väčšia vločka sa nachádza na kandelárbri, kde som ju nalepila.😄

Okrem nájdenia štipca s číslom "23" som dva týždne čakala na slnečné počasie, ktoré sa stratilo na 2 týždne, musela som fotiť v osvetlenom interiéri, čo ja nemám v obľube. Mám slabšie pomocné osvetlenie v podobe stolnej lampa, čo mi už nestačí.😕

Trojicu koledníčok tvorí černoška Shade (Barbie Basic 2.5 Model No.08), blondínka Tris (Barbie Divergent Tris) a ázijská kráska Keiko (Barbie Basic 001 Model No.05).
Vianočné svetríky a čiapky v štýle Santa Claus sú moja práca. Rovnako ako spevníky, ktoré som vyrábala vlani. 

Vianočnú pieseň, ktorú som Vám v predposledný deň adventného kalendára vybrala, v našich predchádzajúcich 3 ročníkov ešte nebola. Takže je to "novinka". Ja túto koledu poznám zo zahraničných filmov. 🎬
O Come, All Ye Faithful je vianočná koleda, ktorá sa pripisuje rôznym autorom, napr. Johnovi Francisovi Wadovi, Johnovi Readingovi, kráľovi Jánovi IV. Portugalska a anonymným cisterciánskym mníchom. V 17.storočí sa viac verilo, že text napísali práve títo mnísi - nemecká, portugalská alebo španielska provincia tohto rádu, ktorí boli v rôznych dobách prisúdená
Pôvodné štyri verše hymnu boli rozšírené na celkovo osem a boli preložené do mnohých jazykov. Anglický preklad "O Come, All Ye Faithful" anglického kňaza Fredericka Oakeleyho, napísaný v roku 1841, je rozšírený vo väčšine anglicky hovoriacich krajinách.
Ja som Vám vybrala verziu s americkým spevákom a hudobníkom Artom Garfunkel, známym to zo speváckeho dua Paul Simon & Art Garfunkel. 60.rokov minulého storočia patrilo duo k najpopulárnejším hudobným umelcom. Najznámejšie skladby, ktoré majú sú Bridge over Troubled Water alebo Mrs. Robinson.🎵🎷
V našich adventných kalendároch sa obaja speváci zatiaľ neobjavili, toto je premiéra jedného z nich.
Ja som sa k nim hudobne dostala opäť vďaka mojej mami a jej dlhoročným hudobným vedomostiam. Mám rada tieto ich pesničky, proste žiaden šialený rap, či RnB alebo hip-hop to nie je. Proste krásne pesničky, hodnotné texty a lahodné melódie tónov. To je skvelá a kvalitná hudba z dôb minulých.
Videoklip skladba samozrejme nemá, môžete vidieť len fotku mladého Arta Garfunkla.😊






5 komentárov:

  1. Moc se mi předposlední den adventního kalendáře líbí. Usmála jsem se když jsem četla že mamka má: "monkovské" pocity zladenosti. To já tak trochu taky (když se mi nelíbí to co jsem upletla), tak pletenina letí do popelnice.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. I dnešní scénka se vám moc povedla. Opět obdivuji krásné svetříky.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Moc hezké. Koledy k vánoční atmosféře prostě patří.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Sice to pončo mezi ostatníma trochu svítí, ale mě moc těší, že jste ho použily. A za tím zpevnikem se to ztratí, že nejde o svetr 😉

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Krásna scénka, ako píše Lenka, na prvej fotke ani nie je moc vidieť, že to nie je svetrík a mne sa tam naopak veľmi hodí. Tri krásky si vybrala, všetko moje veľmi obľúbené Barbie :-)
    S tým číslom 23 ma to mrzí, o neslnečnom počasí už ani nehovorím. Dnes som videla slnko na pár hodín a tak som fotila ako divá :-D

    OdpovedaťOdstrániť