piatok 14. decembra 2018

14.adventný deň


V dnešnom adventnom dni sa pozrieme do "exteriérovej" scény, ktorú nám ukáže Blanché a je zároveň aj poslednou zimnou scénou v tohtoročnom adventnom kalendári.Usmívající se Táto scéna sa mala už objaviť o niečo skôr, ale keďže som do nej musela vyrobiť aj dvere, stále som ju odkladala.


Nemala som čas, nakoniec ich výroba nebola ťažká a vyrobila som dvere, ktoré budú slúžiť do diorámy patia, kde som ich mala v pláne vyše roka urobiť. Takže vďaka kalendáru som sa k tejto výrobe konečne dokopala a zabila som konečne dve muchy jednou ranou.Smějící se
Vybrala som farbu bielu, aj keď by sa mi na Vianoce páčili viac červené, ale musela som sa prispôsobiť ladiacej farbe stien na patiu, kde sa hodí len biela.
Túto scénu som musela prefotiť, pretože najskôr som ju fotila vonku na lódžii, ale pri spracovaní fotiek v PC som zistila, že som zabudla na jednu postatnú vec v adventnom kalendári a to bolo číslo na štipci. Nič mi iné nezostávalo len ju prefotiť večer pri lampe, čo ma obzvlášť pri tejto vonkajšej scéne mrzelo. Ešte fotky z interiéru vianočnej izby sú prirodzenejšie pri svetle ako fotky zobrazujúce exteriér.Nerozhodný
Dvere nie sú na 100% rovné, po namaľovaný akrylovou farbou na bielo sa mi jeden roh začal kriviť a pri mojej bielej stene s kachličkami, ktorá sa mi tiež ohýba bolo vidieť, že dvere nie sú priamo na stene. Moju mami napadlo, že nech použijem svoju drevenú stenu, ktorá nebude vadiť.
Aspoň nebude všetko len "biele". Od steny po sneh.
Takže Blanché vešia veľký veniec na dvere nejakej chaty, ktoré si zvonka zdobí. Inak neviem, či niekoho napadlo a si všimol so svojim pozorným okom, že tento veniec vyrábala Sharaya v 7.adventnom dni tohtoročného kalendára.
Veniec vyrábala skutočnosti moja mami a ešte ho určite uvidíte v tomto kalendári.Usmívající se

Vianočný stromček máme už roky, pochádza z čias nášho rodinného kvetinárstva. Do podoby, ktorú vidíte dnes sme ho urobili pred dvomi rokmi, keď sme fotili anjelské Vianoce. Tam sme si ho nazdobili v takomto vintage štýle s našimi najkrajšími elegantnými korálkami. Má však nevýhodu, najviac nedrží a opadáva, aj keď sme korálky na strom lepili tavnou pištoľou, čo určite pomohlo.
Číslo sme nakoniec zapichli do druhého črepníka, bol to nápad mojej mami.Usmívající se

Zaujímavou cestou sme sa dostali aj k snehu na dverách. Pôvodne vôbec nebol na pláne, ale aby sme zakryli odstávanie dverí, mami chcela nájsť ešte odstrižok bielej látky, ktorú používam na zem ako sneh. Nakoniec sme ju aj našli a ja so ju napichla zvrchnej časti na dvere.

Blanché je Barbie podľa Disneyho filmu Popoluška (Cinderella) a zobrazuje zlú macochu Lady Tremaine, ktorú hrala americká herečka Cate Blanchett, na ktorú sa bábika celkom podobá, pretože má aj svoju vlastnú tvár.Usmívající se
Oblečenie má skoro komplet od zberateľskej bábiky Poppy Parker Corie Bratter, okrem čižiem, ktoré sú od jednej Barbie Style a čiapky, ktorú som dostala pred dvomi rokmi na Vianoce od šikovnej zberateľky bábik Ivanky, niektoré ste z jej dielne mohli už vidieť pri stavaní snehuliaka v 5.adventnom dni.
Touto cestou jej ešte raz za čiapky a šály ďakujem.Mrkající

V tomto dni sa pozrieme na moju veľmi obľúbenú vianočnú pesničku, ktorá sa už v minuloročnom adventnom kalendári vyskytla. Je ňou skladba s názvom Let it snow! (Nech sneží!) Asi by som ju zaradila aj do mojej top 5tky najobľúbenejších vianočných skladieb.
Vlani som Vám ju dala v mojej najobľúbenejšej verzii s americkým spevákom a komikom Deanom Martinom.
Spieva ju aj známy americký spevák Frank Sinatra, ale mne sa viac páči vo verzii s mojím obľúbencom - kanadským spevákom Michaelom Bublém. A okrem toho má k nej aj milý a vtipný vianočný videoklip.Smějící se
Let it Snow je pieseň napísaná textárom Sammym Cahnom a skladateľkou Jule Styne v júni 1945.
Hoci text piesne sa nezmieňuje o Vianociach, hrá sa na rozhlasových staniciach počas vianočnej sezóny a veľa umelcov pieseň nahralo aj na svoje vianočné albumy.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára