pondelok 3. decembra 2018

3.adventný deň


Na tretí adventný deň sa pozrieme na výrobu vianočných svietnikov.Usmívající se
Na túto činnosť som vybral Giselle, ktorá má v adventnom kalendári premiéru, lebo v tom vlaňajšom som ju chúďa vynechala.


Táto vianočná aktivita nás s mami napadla hneď medzi prvými, keďže v našom bývalom rodinnom kvetinárstve sme ju každý rok robili a máme k nej tým pádom dosť blízko.
Moja mami už niekoľko rokov vyrába miniatúrne svietniky pre bábiky. Veľa mojich kamarátok - zberateliek bábik dostali darčeky v podobe týchto miniatúrnych vianočných svietnikov.Usmívající se
Mami sa každým rokom zdokonaľuje a s tými svietnikmi, ktoré vyrobila napr. vlani je menej spokojná ako s tými, ktoré vyrobila už tento rok. Takto to vždy ide s každými novými Vianocami.Smějící se

Okrem vianočných svietnikov sa na scéne objavuje ako pracovný pult, biely stôl značky Mattel, ktorý som pred rokmi kúpila v jednom balíčku s kuchyňou pre bábiky. Myslím, že má premiéru aj on, pretože som ho nikdy nefotila, čo je u mňa dosť divné.
Giselle má na stole rôzne drobné materiály ako sú napr. čečina či šišky, aby mohla svietniky úspešne vyrobiť. Taktiež má na stole aj farebné sviečky (do torty) a nožnice, ktoré sú značky Mattel.

V tomto dni vidíte aj po prvýkrát druhú polovicu vianočnej diorámy - izby, ktorú tvorí takýto krásny "kútik".
Stromček je v tejto scéne v podobe maličkého strieborného stromčeka položeného na stole.
Po takomto type stromčeka som najmä od minulých Vianoc túžila, pretože sú teraz vo vianočných ozdobách v móde. U nás ich predával len jeden obchod, kreatívne potreby Panta Rhei, kde bol však predražený.
Na Youtube som videla aj pár návodov ako si takýto typ vianočného stromčeka vyrobiť, ale nevyzerali úplne dizajnovo rovnako ako tie predávané.
Veľmi som sa potešila, keď som ho na začiatku tohtoročného októbra stretla v našom Kiku. Bolo ešte veľmi skoro pred Vianocami, bálala som však, aby mi ho nevykúpili, pretože všetky veci, ktoré stoja okolo 1 až 2 € vždy ako prvé v Kiku vykúpia.Nerozhodný
Mali ich vo štyroch farebných verziách - zelená, červená, zlatá a strieborná. Najmenej sa mi páčila červená, vyberala som si medzi strieborným a zlatým a ako vidíte z týchto fotiek, nakoniec u mňa skončil strieborný. Kik tieto stromčeky balil to takých priehľadných sáčkov, kde boli okrem neho aj rôzne malé dekoračné prírodné materiály ako napr. malé drievka či šišky. Tieto veci my využijeme pri tvorbe týchto malých svietnikov pre bábiky.Usmívající se

Giselle je Barbie vyrobená podľa dobrej víly z hraného Disneyho filmu Popoluška (Cinderella) a má zobrazovať herečku Helen Bonhan Carter. Ja si myslím, že sa Mattelu jej podoba celkom vydarila.

Má na sebe vianočných rolák z mojej dielne, šorty s pančuchami od jednej Barbie z kolekcie Barbie Style, vianočné náušnice z dámskych náušníc z Kauflandu a vysoké hnedé čižmy z kolekcie Barbie doplnkov Bonanza, ktoré mám pre bábiky ešte z môjho detstva.

Mami sa pozrela na Giselle po fotení a aj keď ju uvidela na týchto fotkách a vraví, že sa podobá na moju nebohú babku za mlada (jej mamu), ktorá tiež v našom rodinnom kvetinárstve milovala robiť adventné vence a svietniky. Jedinou vecou, ktorou sa líši je tá, že by si ona nikdy nedala na seba šortky a vysoké čižmy.Smějící se

Úplne novú skladbu, ktorá sa vo vlaňajšom adventnom kalendári neobjavila je Santa Baby.
Je to pieseň, ktorá bola v roku 1953 napísaná Joan Javitsom a Philipom Springerom. Pôvodne ju naspievala americká speváčka, herečka, tanečníčka a aktivistka Earth Kitt.
Pieseň sa pozerá na vianočný zoznam adresovaný Santovi Clausovi od ženy, ktorá chce extravagantné darčeky ako sú sobolia kožušina, jachty a dekorácie od Tiffanyho.Smějící se
Pieseň bola prespievaná množstvom umelcov, zahŕňajúc Madonnu v roku 1987 alebo Kylie Minogue v roku 2000.
Ja najviac poznám túto pieseň od môjho obľúbenca kanadského speváka a herca Michaela Bublého, ktorého ste mohli počuť s vianočnou pesničkou predchádzajúci deň. Keďže sa nechcem stále opakovať s tými istými interpretmi, najmä po dňoch (lebo Michael sa tu určite ešte objaví a nie len raz), tak som vybrala predsa len originálnu verziu tejto pesničky, kde môžete aj vidieť speváčku Earth Kitt za mlada.Usmívající se



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára