piatok 21. decembra 2018

20.adventný deň



Najskôr sa ospravedôňujem za moje zlyhanie, že meškám s 20.adventným dňom, ale ma zmorilo nachladnutie a horúčka.

Nemala som včera ofotenú a dokončenú scénu pre tento deň, aj z tohto dôvodu sa mi to všetko skomplikovalo
Už sa nám to kráti a dostávame sa do záverečných dní v našom adventnom kalendári s bábikami.Usmívající se
Len pred dvoma dňami Soraya v 17.adventnom dni písala vianočné pohľadnice. Uznávam, mohla aj o pár dní skôr, ale bábikovská pošta je však iná (ja mám aj nábytok-set poštu pre bábiky) na rozdiel od Českej a Slovenskej pošty.Smějící se


Dnes sa pozrieme vianočný kútik a viančonú činnosť, ktorou je vykladanie a triedenie vianočných pohľadníc, ktoré Sophie dostala.
Pôvodne sme chceli, aby pohľadnice bábika vykladala na krbe, ktorý máme do tejto vianočnej diorámy od začiatku spravený, ale nakoniec kvôli menším zmenám a scénam posledných dňoch, sme použili šedú poličku, ktorá je pôvodne rámik na fotky.
Máme tri tieto šedé rámiky, ktoré boli ako súprava v troch odlišných veľkostiach. Kúpili sme ich nečakane v Pepcu, kde stáli niečo vyše 1€, tak sme neodolali, lebo sme si ich už vedeli predstaviť do moderného interiéru s bábikami. Máme už s nimi od februára vytvorenú jednu prerobenú diorámu pre bábiky. Vymysleli sme si doň vzorovaný baliaci papier ako pozadie. Keďže je do zelena, nemuseli sme riešiť, že sa nebude hodiť do tejto scény.Smějící se

Papierové vianočné pohľadnice a obálky som už pred rokmi našla a vytlačila zo stránok, ktorý sa venujú hlavne vytváraniu miniatúrneho sveta ešte menšieho ako je Barbie svet.Usmívající se

Drevený kolotoč s koníkmi mám už tiež roky a aj v červenej variante. Pôvodne to bola ozdoba na stromček. Mami ju kúpila vtedy Kauflande, videla v nej krásny tovar do nášho vianočného obchodíka pre bábiky.

Vianočný svietnik vyrábala moja mami vlaňajšie Vianoce.

Zelené stromčeky som si na koncom októbra kúpila v Kiku. Tento typ ste mohli vidieť v striebornom prevedení v 3.dni adventného kalendára, kde Giselle robila svietniky. Ten bol z balenia, kde bol len jeden menší a nejaké prírodné drievka a listy.
Ďalej ste rovnakého typu, ale v zlatom prevedení mohli vidieť jeden v 12.dni adventného kalendára, kde dve dievčatá nakupovali.Usmívající se
Tieto zelené sú z balíčka, kde bolo 6 kusov, 3 väčšie a 3 menšie.
Mohla som si vybrať zo 4 farieb: zlatá, strieborná, červená a zelená. Strieborný som vtedy už mala a tak som si vybrala zelené, pretože boli pre mňa najkrajšie. Neskôr som sa ešte dostala k jednému zlatému.

Pôvodne sme mali na tento deň vybratú inú Barbie, ale tá sa nakoniec vymenila, uvidíte ju až 23.adventnom dni.
Sophie je zberateľská Barbie Hervé Léger a má na sebe červené šaty z mojej dielne, ktoré som šila tento rok do môjho valentínskeho fotenia s bábikami.
V ušiach a na krku má šperky od mojej kamarátky/zberateľky bábik Katky z Čiech. Zlaté topánky má od Barbie Holiday 2017.

Here comes Santa Claus (Tu príde Santa Claus) je ďalšou skladbou, ktorá má v našom adventnom kalendári premiéru.
Je to vianočná pieseň pôvodne napísaná a hraná s americkým spevákom Genenom Autrym v roku 1947 s hudbou zloženou
s Oakleyhom Haldemanom
Originálna Autryho verzia bola bola top 10-tke hitou na popových a country rebríčkoch
Pieseň bola od toho obdobia prespievaná veľakrát v rôznych desaťročiach.
Autry dostal nápad pri jazde na svojom koňovi v roku 1946 v Santa Clau Lane Paradise v Los Angeles počas, ktorej bolo zhromaždenie divákov "Here Comes Santa Claus".
Toho inšpirovala k tomu, aby napísal skladbu, ktorej Haldeman vsadil hudbu. Autyho texty kombinovali dve žily vianočných tradícií, mytológiu Santa Clausa a kresťanský pôvod sviatku (najviac výlučne v jeho zmienke o narodení sľubu "mieru na Zemi").






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára