streda 5. decembra 2018

5.adventný deň


Piaty deň nám opäť prináša pohľad na zimnú scénku s dvojicou bábik. Tieto dve krásky som vo vlaňajšom adventnom kalendári vynechala, lebo nepatria do kategórie zberateľských bábik Barbie a vlani som ich musela nejakým spôsobom vytriediť a rozdelenie do kategórie zberateľská a playline (na hranie) Barbie sa mi zdala najlogickejšia. Usmívající se


V tejto scéne hral väčšiu úlohu ako samotný stromček pán snehuliak, ktorého sme si naplánovali, ale museli sme si ho však sami vyrobiť, pretože sme síce mali v zimných dekoráciách rôznych snehuliakov, ale tí boli vždy príliš maličkí pre bábiky.Nerozhodný
S mami sme našli v domácich zásobách tri polyesterové guličky v rôznych veľkostiach. Dve z nich, najmä však najväčšia bola dosť dopichaná a poškodená. Keďže som neplánovala si kúpiť novú, rozhodla som sa ho nejako opraviť. Mami mi medzičasom vyrobila čiapku a šál z materiálu, ktorý bol pôvodne detským šálom kúpeným v Tescu a už som z neho minulosit šila nejaké roláky pre bábiky.
Tri snehové gule som spojila najskôr tavnou pištoľou. Potom som trhala veľmi tenký papier, z ktorého som jednotlivé kúsky postupne nalepila na všetky gule. Tým som už zakryla diery na spodnej časti snehuliaka. Potom som ich namaľovala troma vrstvami bielej akrylovej farby. To mi ešte nestačilo a predposlednou etapou bolo nasypanie bielych trblietok, ktorých som však nemala veľa, snehuliak by ich zjedol ešte o jedno balenie viac. Trblietky vyzerali ako taký trblietavý cukor a strašne padali. Predtým som mala iné, ktoré držali lepšie. Z tohto dôvodu som celého snehuliaka ešte prelakovala priehľadným lakom.
Poslenou etapou bolo nalepenie očí, gombíkov, mrkvy, konárov a oblečenia.
Gombíky sú gombíky, ruky sú z konárov, oči sú zo starých trblietok, ústa sú z takých "bodiek", ktoré sú na drôte a majú sa používať ako stred do všelijakých vytvorených kvetín.
Pri mrkve sme mali veľké šťastie, pretože sme ju nemuseli vyrábať. Ešte z čias rodinného kvetinárstva, je to mu viac ako 10 rokov kúpili také veľkonočné dekorácie v podobe rámika, v ktorom bola scéna s dvomi drevenými zajacmi, ktorí mali ako pozadie pletivo a vedľa nich bolo pár mrkví spolu so senom. Keďže sme ich mali viac kusov, ostalo aj viac mrkví, lebo mami túto dekoráciu rozdelila a rozkúskovala, aby ju mohla prerobiť a naaranžovať inak.
Mrkvy ostali a až pár rokov neskôr sme zistili, že sa veľkostne hodia pre bábiky. Dali sme ich aj do nášho veľkonočného obchodíka a aj zajacom, ktoré chovajú naše bábiky.Smějící se
Jednu takú sme zobrali, vytrhali z nej zelené listy a nakoniec som ju nalepila ako nos pre nášho snehuliaka.

Dievčatá - Cynthiu (Barbie Cinderella - blondínka) a Leu (Barbie Fashion Fever, moja jediná Barbie, ktorá mi ešte ostala z detstva) sme museli obliecť do zimných outfitov.
Cynthia má rifle značky Mattel a bundu od zberateľskej Barbie upírky Belly z Twilightu, ktorú som získala v rámci výmenných obchodov so zberateľkou Monikou zo Slovenska. Rovnako aj oranžový kabát a tyrkysové rifle, ktoré vidíte na Lei.
Tie sú od Barbie That´s so Raven. Pôvodne sme tento oranžový kabát vôbec nechceli ani do jedného zimného outfitu zaradiť, ale nakoniec to s ním vypálilo celkom dobre. Sama som pozitívne prekvapená.Usmívající se
Obe dievčatá majú čiapky a šály od šikovnej zberateľky Ivanky (babakat.blog.cz) z Prahy.
Lea má nízke čižmy zo sady z môjho detstva a Cynthia zase z topánkovej Fashionistas sady, ktorú som dostala na tohtoročné meniny.
Pieseň som Vám vybrala veľmi aktuálnu, pretože sa k téme dnešného dňa absolútne hodí.Usmívající se
Volá sa Frosty the Snowman (Snehuliak Frosty) je populárna vianočná pieseň napísaná Walterom "Jackom" Rollinsom a Stevenom Nelsonom a zaznamenaná Gene Autry a Cass Country Boys v roku 1950.
Pieseň vyrozpráva fiktívnu rozprávku o snehuliakovi menom Frosty, ktorý je prinesený do života kúzelným hodvábou, ktorú skupina detí nájde a umiestni na jeho hlavu. Hoci sa Frosty teší, že sa potuľuje v celom meste s deťmi, ktorého postavili, on uteká zle pred dopravným strážnikom, opúšťa mesto a sľubuje, že sa jedného dňa vráti.
táto pieseň sa považuje vo všeobecnosti za vianočnú, originálne slová nemajú žiadnu zmienku o sviatkoch. V tom istom roku ako vznikla pieseň, bol Frosty oživený aj v krátkom 3-minútovom filme pre deti.
Ja som Vám aj túto pieseň vybrala v jej originálnej podobe spievanej s Geneom Autrym a opäť tu máme aj ten country štýl. Ja pieseň poznám vďaka kanadskému spevákovi Michaelovi Bublému, ktorý ju má tiež zaradenú na svojom vianočnom albume a v tej podobe sa mi páči aj viacej.Usmívající se








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára