streda 12. decembra 2018

12.adventný deň


V prvom rade chcem Vám oznámiť, že sa mi podarilo všetky fotky v adventných článkoch dať do poriadku. Včera blog.cz vrátil fotky, ale v poslednom článku som musela tiežtiť fotky do správneho stavu.
Užívatelia a blogeri budú mať z blogu radosť, lebo kľudne sa nejaká tá moja bábka z adetného kalendára.Smějící se Dalo to zbytočne zabrať, najmä časovo všetko vracať na svoje miesto.
V dvanástom adventnom dni nazrieme opäť raz do vianočnej izby, ktorej objavíme Shaniu ako si číta vianočnú knihu Night Before Christmas (Noc pred Vianocami) so svojim psíkom.

Scéna je jednoduchšia, využili sme moderný latkový vianočný stromček, ktorý je oficiálne najväčším stromčekom v tomto vianočnom kalendári. Kúpila som si ho vlani na Vianoce v Lidli, lebo sa mi takéto stupňovité stromčeky páčia sú už druhé Vianoce veľmi moderné.Usmívající se
Keď som stromček zbadala pred fotením tohto kalendára, zdal sa mi oproti vlaňajšku pre bábiky veľmi veľké. Keďže sme uvažovali v akej viaon
vianočnej činnosti sa môže taký obor stromček objaviť a vyšla nám táto s čítaním kníh.Úžasný
Inak stromček mávame vyložený ako vianočnú dekoráciu v našej obývačke.
Prútené kreslo je zo starých dobrých čias Mattelu. okolo 80.rokov minulého storočia, ktoré tu už niekoľko adventných dní spomínam.Smějící se Pridala som naň bielu kožušinku a červený flitrový vankúš, ktorý Priscilla šila vo 4.adventnom dni kalendára, aby som zakryla pôvodné ružovo-tyrkysové sedáky. Kreslo sa dá vyklopiť, aby si bábika vyložila svoje nohy, tak ako ho vidíte v tomto fotení, ale vo väčšine prípadov ho mám používané ako klasické kreslo bez vyklopenia.

Psíka som kúpila pred 6 rokmi v období môjho šialenstva zháňania realistických psov na európskych E-bayoch.
Kupovala som ho vo dvojici s iným psíkom, ktorý sa zatiaľ v tomto adventnom kalendári neobjavil.
Neviem čo je zač, kupovala som ho hlavne kvôli tomu druhému. Asi je to nejaká kólia, to je všetko...
Má na hlave čiapku v štýle Santa Clausa z mojej dielne.
Shania je zberateľská Barbie z kolekcie Barbie Basic 2.5 a má na sebe svetrík škandinávskeho štýlu z mojej dielne, bledé rifle sú od kolegyne z kolekcie Basic, ale 002 Modela 07 a topánky od Barbie Style/Módnej ikony.
Vianočné náušnice s motívom tučniaka sú vlastne dámske "puťky" do uší, ktoré však tiež nie je vidno.

Knižku som pred rokmi vyrábala ja, má reálne strany aj s obrázkami, dá sa v nej listovať.
Na stenách sú tri drevené nálepky, ktoré v tejto vianočnej dioráme v rámci celého adventného kalendára využívame. Kúpili sme ich tieto Vianoce v Kauflande vo vianočných kontajneroch 1-2€, kde sa dalo nájsť a kúpiť veľké množstvo krásnych vianočných dekorácií a drobností, ktorým sa ťažko odolávalo. V týchto nálepkách sme však videli veľký potenciál pre tvorbu s našimi bábikami.Úžasný

Výber vianočnej piesne, ktorú ste ešte u mňa zatiaľ nepočili je Have Yourself a Mery Little Chirstmas (Maj pre seba šťastné malé Vianoce), pretože presne tento text je na tomto stromčeku napísaný.Usmívající se
Je to skladba, ktorú napísali Hugh Martin a RalphBlane, bola predstavená v roku 1944 s filmou spoločnosťou MGM muzikálom Meet Me v St. Louis. Americký spevák Frank Sinatra neskôr zaznamenal verziu s upravenými texmi. V roku 2007 sa zaradila skladba ako najpredávanejšia vianočná pieseň- V roku 2004 skončila na 76. mieste v rebríčku 100 najlepších vianočných melódií na americkom kine.
Pieseň sa prvýkrát objavila v scéne muzikálu Meet Me v St. Louis, v ktorej je rodina rozrušená tým, že otec sa plánuje presťahovať do New Yorku na propagáciu práce a necháva za sebou svoj milovaný domov v St.Louis, Missouri tesne pred dlho očakávaným začiatkom Svetového veľtrhu v roku 1904.
V scéne nastavenej na Štedrý večer, postava Judy Garlandovej (známej to americkej detskej filmovej hviezdy, ktorá stvárnila Dorotku vo filme Čarodejník z krajiny Oz), Esther, spieva pieseň, aby rozveselila svoju zúfalú päťročnú sestru Tootie, ktorú hrá Margaret O´Brien.
Ja túto pieseň poznám dobre dvoch verziách, od amerického speváka Franka Sinatru, ale aj od kanadského speváka Michaela Bublého, kde sa mi skladba vďaka jeho hlasu páči o trochu viacej, ale napriek tomu, aby sa v kalendári striedali aj interpreti, som Vám z tohto dôvodu vybrala verziu s Frankom Sinatrom z jeho vianočného albumu A Jolly Christmas.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára