piatok 13. decembra 2019

13.adventný deň


Trinásty deň v kalendári patrí nielen všetkým Luciám, ale aj ďalšiemu adventnému dňu, s ktorým sa vraciame do interiéru a pozrieme sa na scénu ako babička pečie s vnúčatkami. Tému pečenie vianočných medovníkov a perníkových domčekov tu bola i minulý adventný kalendár. Babička však vtedy nepiekla, ale štrikovala. Preto sme sa rozhodli, aby babička Elizabeth vymenila štrikovanie za pečenie.Smějící se

Nafotila som dva typy fotiek, najskôr babku ako valká cesto, ale potom som si to rozmyslela a dala som jej do ruky mixér, aby bola zmena, pretože vlani tiež bábika valkala cesto.Úžasný
Červenú kuchyňu ste mohli vidieť i vlani, ale len jej dve časti. Pri tohtoročnom fotení som sa ju rozhodla ukázať celú - všetky štyri časti. Je to kuchyňa s názvom Modern comfort, ale v súčasnej dobe sa vyskytuje v rôznych farebných a iných podobách a pod rôznymi odlišnými názvami.
Pracovný ostrovček - pult ste však vlani nevideli, videli ste druhý z druhej Barbie kuchyne. Tento som vyrábala priamo pre túto červenú už pred 6 rokmi. Základ tvorí drevená čajová krabička.
Všetky doplnky ako sú mixér, ružová misa, vajíčka, džem, strieborné formičky sú značky Mattel z rôznych Barbie doplnkoch.
Valček na cesto je miniatúra z maminho detstva, z jej Kinder vajíčka.
Miniatúrne fľašky Fanta a Pepsi boli pôvodne kľúčenky a mám ich už od detstva pre svoje bábiky.Usmívající se

Veľká misa s motívom soba bola pred pár rokmi kupovaná ako vianočná miniatúra v obchode Kik.
Cesto je z plastelíny, podložku pod cesto a medovníky v červenej mise so sobom som vlani vyrábala ja.
Vlani ste mohli vidieť moju veľkú medovníkovú chalúpku, ale tá bola prehnane obrovská, tak som si tento rok urobila menšiu podľa My Froggy Stuff.

Girlandu pred rokmi vyrábala ako ozdobu práve na tento pracovný pult moja mami. VIanočný venček na stene mami rýchlo vyrobila pred fotením. Mal byť v tejto scéne pôvodne iný, ale nakoniec sme to zmenili, lebo neladil ku girlande.
Strieborné kýbliky s rastlinami sme ešte pred rokmi zohnali vo výpredaji dnes už zaniknutom Baumaxe. Umelé rastliny sme si do nich "zasadili" my.

V tejto scéne som od samého začiatku, čo sme sa ju rozhodli zaradiť do adventného kalendára, vedela, že chcem ušiť vianočnú zásteru pre babičku a dve malé zástery pre vnúčatká.Usmívající se
S mojou mami sme si rozdelili jednotlivé úlohy, kto čo bude vyrábať. Ona dostala na starosti šitie oblečenia pre najmenšie detičky "Shellinky". Hnedovláska je Susy (Pony Ride Susy) a blondínka je Victoria (Pet Pals Nikki). Najskôr dievčatkám, ktoré mali piecť s babičkou urobila vianočné šaty zo stužky, z ktorej ste v predchádzajúcom dni adventného kalendára mohli vidieť sukničky pre krasokorčuliarky.
Lenže, keď ich aj ušila, nebola spokojná, boli hrubé na bábikách a veľmi slávnostné, nehodili sa k babičke.
Tak ušila biele overaly z pružnej látky, podobné šila i dievčatkám, ktoré písali s mamičkou vianočné pohľadnice.
Okrem overalov dostali i vianočné malé zásterky.
Ja som tú svoju pre babičku ušila včera na stroji a olemovala som ju so zlatou tvrdšou stužkou, ktorá sa pôvodne používala na úpravu nábytkov. Tú som však už šila len rukách, lebo zo šijacím strojom by som sa asi netrafila alebo by mi to trvalo oveľa dlhšie.Smějící se

Babička Elizabeth (Barbie Happy Family Grandmother) má okrem vianočnej zástery z mojej dielne na sebe zelený pulóver, ktorý mám ešte z detských čias a som veľmi rada, že ho babka oblečie, keďže nemá chudé telo. Sukňa je tiež z mojej dielne. Šatka vo vlasov pochádza z Barbie Basic 001 doplnkovej sady.
Náušnice má od mojej kamošky Katky (zmrzlinka80.blog.cz), ktorá šperky sama tvorí. Zlatý náramok je od jednej Barbie Basic 003.

Vianočnú pesničku som vybrala takú, ktorá sa posledné dva roky ešte v našom adventnom kalendári neobjavila. Vlani som ju plánovala, ale neskoro som sa spamätala, pretože som ju chcela dať presne 12 dní pred Štedrým dňom, čo sa mi minulý rok nepodarilo.
Je to pieseň, ktorá má mnoho podôb, dúfam, že väčšina z Vás ju bude poznať.
Volá sa The Twelve Days of Christmas (Dvanásť dní pred Vianocami) je anglická vianočná koleda, ktorá v podobe komulatívnej piesne vymenúva sériu stále väčších darov, ktoré sa dostávajú každý z dvanástich dní Vianoc (dvanásť dní, ktoré tvoria vianočné obdobie, počnúc Vianocami).
Pieseň, publikovaná v Anglicku v roku 1780 bez hudby ako skandovanie alebo rým, považuje sa pôvodom z Francúzska.
Štandardná melódia, ktorá s ňou teraz súvisí je odvodená z usporiadania tradičnej ľudovej melódie z roku 1909 anglickým skladateľom Fredericom Austinom, ktorý zaviedol známe predĺženie z veršov "päť zlatých prsteňov".

Dlhšie sme s mami rozhodovali, ktorého interpreta vyberieme na túto veršovanú pieseň. Vlani som mala vybratý detstký zbor, ale s ním som extra nebola spokojná. Nakoniec sme vybrali amerického popového speváka, ktorý v tohtoročnom kalendári ešte nespieval a je ním Andy Williams. Predchádzajúcich dvoch rokoch bol predstavený s piesňou It´s The Most Wonderful Time of the Year, ktorá sa mi od neho najviac z vianočných piesní páči.
Pieseň nemá videoklip len obrázok speváka Andyho Williamsa.Usmívající se













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára