piatok 6. decembra 2019

5.adventný deň


V prvom rade sa ospravedlňujem všetkým fanúšikom môjho adventného kalendára s bábikami, ale bohužiaľ som nestíhala 5.deň zo zdravotných dôvodov, zo soboty na nedeľu večer, práve, keď som pracovala na prvom dni kalendára mi ostalo zle, pochytila ma asi nejaká črevná viróza, ktorú dnes odo mňa v menšej miere chytila i moja mami.Zamračený
Ja som už na tom oveľa lepšie. Tento deň mal byť pôvodne už 3.adventný deň, ale keďže som vedela, že nemám ušité potrebné rekvizity, rýchlo som ho prehodila s pôvodným piatym dňom, kedy čítali vo výklenku pod schodami vianočné knižky mamička s dieťaťom.Usmívající se

Mala som určitý nábeh, ale bohužiaľ mi bolo vážne zle a len včera v noci som dokončila nakoniec rekvizity a dnes som fotila doma pri svetle lampy. Keďže sa jedná o interiér, vnútorné svetlo je predsa len prirodzenejšie.
Mami mi minulú sobotu pomohla dokončiť steny hlavnej stavby, keďže ja som absolútne nestíhala.
Dioráma/izba má až tri steny, ale zatiaľ táto scéna až tak veľkú plochu nepotrebuje.
S mami sme riešili asi septembri, že do akej vianočnej farby bude orientová hlavná miestnosť - celková scéna.
Červeno-zelená už je otrepaná, striebornú som zatiaľ nechcela, vyhrala to na plnej čiare zlatá.
Odrážali sme sa od toho ako oblečenie záverečných aktérov.
Hľadali sme nejaký papier, čo bude pripomínať tapetu steny a bude sa dať využívať i do budúcna pre iné ako vianočné potreby.
V Tedi sme objavili vianočný baliaci papier so zlatými bodkami, tak sme sa ho rozhodli zobrať. Prvý základ projektu už bol na mieste.Usmívající se

Vlaňajšom adventnom kalendári bol deň, v ktorom bábika šila na šijacom stroji vianočné vankúše. Patril medzi tie topky obľúbenosti v prehľade na sociálných sieťach.
Takže opäť sme vytiahli šijací stroj, hraciu skrinku, ktorú moje bábiky vlastnia. Len, čo iné budeme v tomto roku šiť? To bola silná otázka. Mami napadli čižmičky. Lenže my máme doma také štyri okolo 9 cm, čo je na Barbie príliš veľké, preto som už pred mesiacom vedela, že ich bude treba ušiť.
Vlani moja obľúbená youtuberka Froggy robila v jednom svojom vianočnom projekte - Ikea vianočná izba. Bol to trpazlík menom Gnóm, ktorý je teraz vo vianočných dekoráciách, najmä v tomo roku veľmi "in".
Rozhodla som sa hneď štyroch vytvoriť. Keďže som mala presne 4 biele veľké brmbole (pom-pomy).
Výroba trpazlíkov bola ľahšia, najťažšia časť bola vyšiť ozdobný okraj na čiapke s červenou niťou.
Všetky štyri čižmy som šila včera a sú z rôznych farebných filcov. Najväčšia červená má vyšívané bielou niťou vločky podľa Froggy.Usmívající se
Čierna stolička je z jedálenkej sady od bábiky Sindy Pedigree.

Zelený pult, kde sa nachádzajú šijace potreby a malý nízky zelený stolík som si požičala s írskeho obchodíka so suvenírami pre naše bábiky.
Ten sme s mami naplnili pred fotením so šicími potrebami, ktoré moje bábiky vlastnia a majú ich v jednej svojej spálni i s veľkou Singerkou trvalo zakomponované.
Malý biely šijaci stroj a mini košík s ihelničkou a niťou je japonská miniatúra značky Re-ment, ktoré som dostala pred dvomi rokmi v balíku od jednej mojej dlhoročnej fanúšičky blogu, bábik a miniatúr.Usmívající se
Biela drevená nádoba s nožničami a niťami je miniatúra kupovaná pred rokmi v jednom papierníctve. Ja som drevenú časť prefarbila na bielo. Pôvodne bola z bledého dreva.
Papierové knižky o šití, strihoch a pod. som vytláčala pred rokmi z internetových stránok miniaturistov.
Výber látok na tvrdých papieroch a valcoch vyrábala pred rokmi moja mami.
Štrikovacie potreby ako sú ihlice a rôzne typy bavlnených kotúčov vyrábala do prvej série A-Z fotografickej súťaže na Flickri, tiež moja mami.
Rovnako samozrejme i veniec pre dnešný deň.Usmívající se

Pani krajčírka je moja Giselle, ktorá je Barbie podľa Disneyho filmu Popoluška a zobrazuje v ňom Dobrú vílu. Preto ju považujem charakterovo ako už staršiu a vyzretejšiu ženy ako je väčšina mojich "sexi" krások v zbierke.Smějící se
Má na sebe sveter, riflea blúzku od Barbi Módnej ikony Midge, červený opasok z Barbie Basic 001 doplnkovej sady, topánky z jednej tubovej malej sady Fashion Fever a náušnice sú dámske, ktorým som len prerobila konce na "zapínanie".

Tento rok je to ďalšia vianočná pesnička, ktorá sa objavila vo vlaňajšom kalendári - I will home
for Christmas (Budem doma na Vianoce) a z roku 1943 s americkým speváakom a hercom Bingom Crosbym, ktorý dosiahol prvú desiatku hitov s touto piesňou.
Pôvodne bola napísaná na počesť vojakov v zámorí, ktorí túžili byť doma počas vianočného času "I will be home for Christmas" sa odvtedy stala vianočným štandardom.
Pieseň sa spieva z pohľadu vojaka umiestneného v zámorí počas druhej svetovej vojny, písaním listu jeho rodine. V správe hovorí rodine, že sa vráti domov a pripraví dovolenku pre neho a žiada strom, imelo a darčeky pod stromom.
Pieseň končí melancholickou nôtou, kde vojak hovorí: "Budem doma na Vianoce, len v mojich snoch".
Táto skladba má viacero verzií, aj speváci ako Frank Sinatra, môj obľúbený Michael Bublé skladbu krásne naspievali.Usmívající se

Dnes si však dáme verziu od amerického vokálneho a inštrumentálneho dua pozastávajúceho zo súrodencov Karen a Richarda Carpenterovcov. Ich hudobná produkcia, charakteristická svojím jemným distingvovaným hudobným štýlom sa stala komerčne natoľko úspešnou, že sa The Carpenters v rámi histórii populárenej hudby dostali medzi najpredávanejších hudobných umelcov na svete. Počas svojej štrnásťročnej hudobnej kariéry nahrali 11 albumov, 31 hudobných singlov, 5 televíznych špeciálov a mali vlastnú televíznu sériu. Kariéra žiaľ skončila v roku 1983 tragickou Kareninou smrťou. Umrela na zlyhanie srdca, po komplikáciách spôsobených anorexiou.Zamračený
Toto duo je v amerických krajinách legendou. Ja ho poznám vďaka mojej mami. Táto vianočná pesnička má i videoklip, ktorý je z fóra fanúšikov tejto speváčky a pozostáva práve z jej rôznych (i vianočných) fotiek.














Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára