pondelok 9. decembra 2019

9.adventný deň



Deviaty adventný deň prináša pohľad na interiérovú scénu do izby ako deti s mamičkou robia vianočné pohľadnice.
Keďže minullý rok patrila verzia top trojke, tak sme ju zaradili i tento rok, ale trošku v obmenenej verzii.Usmívající se
Kto si chce zaspomínať na vlaňajšiu fotku, nech klikne tu.


Tu sme sa troška natrápili so scénou, pretože sme nevedeli ako spojiť mamičku s deťmi do spoločne aktivity.
Riešili sme hlavne stoly, kde by písali pohľadnice. Čuduj sa svet, všeličo mi pre naše bábiky vlastníme, ale kvalitný písací/kancelársky stolík to určite nie je! Museli sme preto znovu improvizovať.
Palety opäť potvrdili, ž sú skvelá vec, tvoria nohy stolov, vrch mami vymylela zo strieborných liští na stenu. Pôvodne smeju kupovali s úmyslom, že ju použijeme na upevnenie striech v našich bábikovských domoch.
I tam isté roky aj pobudli, ale nakoniec, keď sme nedávno menili vrchy striech za nové a pevnenšiu, nebolo viac treba týchto líšt.Usmívající se

Dve plastové stoličky s motívom medvedíkom sú japonské miniatúry značky Re-ment, ktoré som pred dvoma rokmi dostala zdarma do daru od jednej dlhoročnej fanúšičky môjho blogu a tvorby.Úžasný
Hnedá veľká stolička som vyrobila podľa mojej obľúbenej youtuberky Froggy a je v štýle Ikea. Pôvodne sme mysleli, že použijeme plastovú "otáčaciu" fialovú stoličku z jedného počítačového setu od Mattela, ktorá mi však k tomuto štýlu absolútne nepasovala. Z tohto dôvodu som si vyrobila vlastnú. Bola to skúška, či i také niečo vyrobím. Myslím, že sa mi nakoniec vydarila.Usmívající se

Mamičkou je Diane (Barbie Diane von Furstenberg) v oblečení - Chanel blúzke s mašličkami od zberateľky a zároveň veľmi talentovanej tvorilky IVky K.. Nohavice ú jedny z druhej vlny Barbie módnej ikony. Všetky šperky sú tvorba od ďalšej šikovnej zberateľky, tentokárt Katky G. (zmrzlinka.blo.cz). Biele čižmy pochádzajú z doplnkovej Barbiei Baic 001 sady.
U detí móda bola zložitejšia. Mami sa chcela štýlom oblečenia prispôsobiť ich mamičke, tak si vzala do hlavy im ušiť nejaké elegantnejšie domáce outfity.
Pred dvomi rokmi som kúpila hrubšiu i tenšiu stužku v štýle Santa Claus s drôtikom po okrajoch. Videla som v tom práve veľký potenciál pri tvorbe outfitov u bábik.
Mami ušila biele dlhé overaly z takej žiabkovej pružnej časti látky. A aby overal nepôsobil príliš letno,práve z tejot vyššie spomínanej stužky, ušila ešte obom dievčatám bordové bolerká.Usmívající se

Všetky papierové vianočné pohľadnice a obálky som už pred rokmi našla a vytlačila zo stránok miniaturistov.
Farebné perá, gumu a stojan na perá, ktoré ma na stole Diane, vyrobila moja mami.
Dvojo nožníc, lepidiel, červeného stojana, či dvoch štetcov, pochádzajú od jednej playline Barbie školáčky a od samotných Shelliniek z školskej kolekcie School Bunch ako sú práve Kayla (čiernovláska) a Melody (hrdzavovláska).

Vianočný tmavomodro-biely veniec je jeden z tých, ktoré mami vyrobila tento rok.
Troška sa mi zdala scéna malá, tak mi mami priniesla jednu drevenú poličku, na ktorú mi postavili mini sošku anjela a vlastnoručne vyrobený vianočný svietnik s oranžovou sviečkou.Usmívající se

Vianočná pesnička pre dnešný deň sa tu objavila pred dvomi rokmi. Je od speváka, ktorý je pre moju mami veľká srdcová záležitosť už od jej mladosti, keď sa naplno venovala hudbe a intenzívnemu nahrávaniu magnetofónových kaziet.Smějící se
Asi každí Slovák túto pesničku skôr pozná v podaní slovenského speváaka Paľa Haberu s názvom List Ježiškovi z roku 1996.
Ale my dve s mami vieme, že originál je len originál najkrajšia verzia, ktorú žiadna "kradnutá" slovenská verzia neprekoná.
Pesnička patrí britskej hudobnej legende, dnes už 79 ročnému Sirovi Cliff Richardovi, ktorý je i veľký obľúbenec britskej kráľovnej Alžbety II., ktorá ho má na každej dôležitej oslave, či udalosti v ich kráľovskej rodine. Jeho kariéra siaha už od konca 50.rokov minulého storočia, odkedy sa v rôznych časových etapách vracal do popredných hudobných rebríčkov so svojou hudobnou kariérou.
Väčšina ľudí na Slovensku alebo z iných krajín ho môže poznať skôr s peničkou Congratulations.
Vianočná pesnička z jeho dielne má však názov Mistletoe and Wine (Christmas time) z roku 1988.
Z našich obľúbených vianočných piesní to nie je úplná toka, aj keď mami Cliffa úplne zbožňuje.Usmívající se
Videoklip je to veľmi pekný o rozbaľovaní vianočných darčekov v kruhu rodiny.









Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára