štvrtok 19. decembra 2019

19.adventný deň


Deväťnásty adventný deň nám prináša opäť párik, ktorí vešia vianočné čižmičky na kozube.Usmívající se
Táto scéna bola istý čas i otvorená, lebo nebolo isté, či sa objaví i mužská postava. Koketovali sme i s možnosťou, že bude Travis venčiť v 10.dni adventného kalendára s partnerkou psov. Nakoniec sme tento nápad rýchlo zavrhli, pretože máme pomerne málo zimného oblečenia pre našich Kenov.Nerozhodný


Keďže máme však krásny zimný bledomodrý sveter, rozhodli sme sa Travisa (Ken Divergent Four) vložiť do interiérovej scény spoločne s jeho stálou partnerkou Tris (Barbie Divergent Tris).
Biele ponožky môžu byť pozornému oku sledovateľov tohtoročného adventného kalendára známe, pretože sa objavili už v 5.dni, keď ich šila na šijacom stroji Giselle.
Tento krb robila moja mami pred dvomi rokmi na účely valentínskeho fotenia s bábikami.
Vtedy v ňom boli červené sviečky (tie ste mohli vidieť v 1.dni adventného kalendára), teraz sme použili klasiku v podobe drevených konárov a led svetielka, ktoré vyzerá dosť "chudobné". Asi náš párik myslel na iné blbosti a zabudol si lepšie prikúriť.Smějící se
Mami špeciálne pre túto scénu urobila girlandu na krb a k nim ladiaci vianočný veniec. Farebne všetko zladila do ružovo/strieborno/bieleho štýlu. Zisťujeme, že sa už veľmi nakláňame k ružovej farbe u bábikovských dekorácií.
Zjavne budeme potrebovať ešte nejaké ružové veci dorobiť do budúcna.
Taká menšia zaujímavosť. Biele perlové korálky, ktoré sú v týchto dvoch vianočných dekoráciách, som ako 2-ročné a troška väčšie dieťa nosila na krku, lebo mi mami z nich vyrobila bižutériu. Prešlo už veľa rokov, korálky však stále existujú.Usmívající se
Stojan na drevo vyrábala vlani mami do vianočnej vlaňajšej diorámy. I vianočný svietnik je z jej dielne. Pôvodne tam bola modrobiela sviečka, ktorú však musela zameniť za ružovobielu, pretože by neladila so scénou.
Mini strieborné sánky som si kúpila už pred pár rokmi v jednom dekoračnom stánku, ktorý však u nás už nepredáva.
Malého anjelika som dostala od kamošky Katky G. (zmrzlinka.blog.cz), pôvodne to bola kľúčenka, ja som však kov vybrala z hlavy.
Kožušinku som dostala od bývalej kamošky Terky tiež z Čiech, s ktorou už nie som v kontakte, dievča už aj tak nezbiera a netvorí pre bábiky. Venuje sa svojej vysokej škole.

Mami Kenom pred tvorbou kalendára ušila 4 druhy farebných nohavíc. Sľubovala im to už dávno, že rozšírili ich šatník, keďže je to s nimi bieda, stále chodia v tom istom a mňa neinšpiruje na nich šiť. Keď šiem vždy ma inšpirujú baby a na Kenov je aj málo strihov.Nerozhodný
Travis má na sebe bledomodrý sveter a topánky z fashion packu pre Kenov od Mattela a žlté nohavice, ktoré ušila moja mami.
Tris má na sebe bledomodrý vianočný sveter z mojej dielne, náušnice s motívom snehuliakov (viem, že ich opäť nevidíte), rifle od Barbie Basic 2.5 Model No.04 a biele tenisky od Barbie Fashionistas 91. Vlasový styling robila cez leto moja mami.
Gumenú mačku Elizabeth mám pre svojej bábiky už od detstva.

Dnes si vypočujete skladbu, ktorá sa objavila v adventnom kalendári i vlani, ale samozrejme s iným interpretom.
Skladba sa volá Have Yourself a Merry Little Christmas (Maj pre seba šťastné malé Vianoce).
Pieseň napísal Hugh Martin a Ralph Blane, bola predstavená v roku 1944 s filmovou spoločnosťou MGM muzikálom Meet Me v St.Louis. V roku 2007 sa skladba zaradila ako najpredávanejšia vianočná pieseň. V roku 2004 skončila na 76.mieste v rebríčku 100 najlepších vianočných melódií na americkom kine.
Pieseň sa po prvýkrát objavila v scéne muzikálu Meet Me v St. Louis, v ktorej je rodina rozrušená tým, že otec sa plánuje presťahovať do New Yorku na propagáciu práce a necháva za sebou svoj milovaný domov v St.Louis.
V scéne nastavenej na Štedrý večer, postava Judy Garlandovej (známej to americkejj detskej filmovej hviezdy, ktorá stvárnila Dorotku vo filme Čarodejník z krajiny Oz), Esther, spieva pieseň, aby rozveselila svoju zúfalú 5-ročnú sestru Tootie.
Vlani som pieseň prezentovala v asi najznámejšej verzii s americkým spevákom Frankom Sinatrom. Aby som sa neopakovala, vybrala som menej známu verziu od afroamerického speváka, džezového pianistu a hudobného skladateľa Nat King Cola.
Ja osobne mám aj tak najradšej verziu s kanadským spevákom Michaelom Bublé.Usmívající se








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára