pondelok 6. decembra 2021

6.adventný deň - Dáma na schodišti


Šiesty adventný deň sa volá - Dáma na schodišti. Prajem Vám krásny mikulášsky deň!🎅 Dúfam, že ste boli celý rok poslušní a Mikuláš Vám do tých čižiem aj niečo pozitívne priniesol.😀

Tento deň mal ísť o pár dní neskôr, ale kvôli veciam z pôvodného daň, ku ktorým potrebujem niečo nutné dotlačiť, uvidím, či sa mi to podarí. Niet to mať doma vlastnú tlačiareň.😕

Na tento deň som pre Vás pripravila veľkú vianočnú diorámu, s ktorou som končila oficiálne  vianočný - kalendár 2019.
Je ňou vianočná miestnosť s veľkým schodiskom a krbom, ladená do zlatých tónov.
Schody som vyrobila podľa youtuberky My Froggy Stuff, len som si ich troška prepracovala. Urobila som medzi poschodie a ďalšie schody a vytvorila som tak schody do písmena "L.
S nanukových a kávových drevených paličiek, plus drevených paličiek na grilovanie som vytvorila zábradlie.😊
Schody majú ešte z opačnej strany "pod" schodmi výklenok na sedenie. Ten som zapojila fotila iba raz do adventného kalendára z pred dvoch rokov.
Úzke okno, jeho rám má základ z drevenej krabičky na čaj z Kiku, konkrétne z dierok a kávových poličiek s výhľadom na zimnú krajinu "zázrakov". 
Robila so i veľké hodiny na stene. Striedam ich s vianočne ladiacim venčekom. Hodiny som robila pre účely oslavy Silvestra v tie isté Vianoce ako bol tento projekt prezentovaný. Sú to už dva roky.

Mami mi ozdobila schody so sánkami, vytvorila girlandy a potrebné ozdoby. Všetky vianočné gule, ktoré si vyrobila z rôznych tvarov korálkov, sa prepájajú po oboch girlandách a s vianočným stromčekom.🌟
Malý stromček mami zdobila ešte pred pár rokmi do vianočného 
projektu, keď sme ešte na Vianoce kalendáre nerobili.
Stromček mal originál na sebe malé gýčové korálky a mega šišky. 
Jedna stála klasika, ktorá sa tu ako čínsky tovar predáva. 
Tri vianočné dekorácie na krbe tiež robila mami. 
Dve busty bielych anjelov na krbe, tých sme pred pár rokmi kúpili v obchode Kik. Každý sa predával samostatne po 1€ v takej mini ozdobnej taške, ktorá tiež ostala bábikám na nákupy.😁

Samotný krb s náradím mám doma viac ako 20 rokov. Patrí medzi moje najstaršie hračky z môjho detstva. Je značky Gloria a dostala som ho pod jedny Vianoce pod stromček. Čínsky výrobcovia ho však dodnes stále vyrábajú v rovnakej verzii.
Troška mi na niektorých miestach "ožltol" ako to pri týchto plastových nábytkov býva vo zvyku.

Obraz na ľavej strane som predchádzajúce fotenia nedávala, ale pretože tam mám poškodenú tapetu z iných fotením keď som lepila na stenu iné adventné čísla, tak som musela improvizovať.
Obraz som dostala ako darček od zberateľky Ivany (Babakat).💕

Pri tejto scéne sme mali od začiatku predstavu ako bábika bude kráčať po vianočne vyzdobenom schodisku v dlhých šatách. 
Ako modelku pre dnešný deň som si vybrala moju prekrásnu Sharayu (Barbie James Bond Octopussy). 💓
Hľadala som krásku, ktorá má ako pôvodná majiteľka týchto šiat hnedé vlasy a ktorej by šaty úplne najviac pristali a zároveň aby pôsobila honosným dojmom.
Elegantné večerné šaty sú od "vianočnej" Barbie Holiday 2019 Hispánky, ktorú som v tom roku vyhrala na FB u Barbie CZ/SK.😎
Na ušiach má perlové náušnice z mojej dielne, ktoré som prerobila zo svojich vlastných.
Na rukách má ešte strieborný náramok od Barbie Holiday 2016.

Vianočná pieseň pre dnešný deň sa v kalendároch predchádzajúcich rokoch už dvakrát objavila.
Volá sa Have Yourself a Merry Little Christmas (Maj pre seba šťastné malé Vianoce).
Skladbu napísal Hugh Martin a Ralph Blane, bola predstavená v roku 1944 s filmovou spoločnosťou MGM a muzikálom Meet Me v St.Louis.
V roku 2004 skončila skladba na 76.mieste v rebríčku 100 najlepších vianočných melódií na americkom kine. 
V roku 2007 sa pieseň zaradila ako najpredávanejšia vianočná pieseň.
Pieseň sa po prvýkrát objavila v scéne muzikálu Meet Me v St.Louis, v ktorej je rodina rozrušená tým, že otec sa plánuje presťahovať do New Yorku na propagáciu práce a necháva za sebou svoj milovaný domov v St.Louis.
V scéne odohrávajúcej sa na Štedrý večer, postava Judy Garlandovej (známej to americkej detskej filmovej hviezde, ktorá stvárnila Dorotku vo filme Čarodejník z krajiny Oz), Esther, spieva pieseň, aby rozveselila svoju zúfalú 5-ročnú sestru Tootie.
Prvýkrát som pieseň prezentovala asi jej najznámejšej verzii s americkým spevákom a hercom Frankom Sinatrom.
Ďalší rok to bola verzia s afroamerickým džezovým spevákom Nat King Colom.
Moja najobľúbenejšia verzia je od môjho obľúbenca, kanadského speváka Michaela Bublého, lenže ten bol v tomto kalendári už 2x, takže je ho tu za ten krátky čas veľa a ešte sa aj tak objaví, z tohto dôvodu si dáme pieseň opäť s verziou od Franka Sinatru.
Dokonca som zistila, že mu i na túto skladbu spravili pekný kreslený videoklip ako už majú tretí rok s týmito vianočnými americkými klasikami vo zvyku.😊

n




10 komentárov:

  1. Opět velice pěkné. Tohle schodiště se mi moc líbí, já ještě žádné nemám. Budu se muset polepšit a také nějaké vyrobit. Obdivuju tě jak si pamatuješ od koho co je (šaty a ostatní oblečení, boty, náušnice, kalbelky.....).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Věrka, to je chyba, musíš si do budúceho kalendára nejaké dorobiť.😁 To vieš, to sú roky práce (už 10 rokov na blogu) a keďže si svoje veci, ktoré od detstva mám, si ich veľmi cením, plus mám rada svoj koníček a tvorbu, tak si práve túto oblasť najviac pamätám.😊😃

      Odstrániť
  2. Krásná scénka, schodiště si pamatuji a moc se mi líbí.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Ruženka, schodište je legenda, dosť výrazná dioráma, ktorá je dobre zapamätateľná z mojej tvorby pre bábiky.🥰

      Odstrániť
  3. Prenádherná bábika v prenádhernej scénke. Pamätám si túto scénku ako čerešničku na torte, tak som zvedavá na tento ročník :-) Šaty Chobotničke pristanú podľa mňa viac ako pôvodnej majiteľke :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Nikky, áno, bola v záverečnej scéne adventného kalendára 2019.😎Tento rok bude dosť inovatívny, scéna bude menšia a bude v nej len jedna moja výnimočná Barbie zo zbierky.🧡 Máš pravdu, aj mne sa viac páči Chobotnička ako "Konita".😃 Chúďa, síce som ju vyhrala, ale považujem ju jednu z najslabších Barbie v mojej zbierke.🙄

      Odstrániť
  4. Tohle schodiště s krbem je nádherné diorama.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Miška🧡, zistila som, že napriek všetkej mojej snahe, sa ľuďom ľúbia najmä elegantné scény.😂😁😀

      Odstrániť
  5. Nádherná dáma v krásných šatech na dokonale ozdobeném schodišti :-)

    OdpovedaťOdstrániť