piatok 10. decembra 2021

10.adventný deň - Párik v parku

Okrúhli desiaty adventný deň sa volá Párik v parku 👫. Opäť sa vraciame do diorámy zimnej krajinky a pozrieme sa na tretí párik v adventnom kalendári.😊
Na fotenie tejto scény som sa veľmi tešila, nevedela som však, že nápad sa mi nepodarí v samotnej "akcii" na prvýkrát zrealizovať.👀
Outfity som zrecyklovala z vlaňajšieho záverečné ho dňa adventného kalendára, čo bola zimná chata.
Kto si chce porovnať minuloročný párik s týmto, nech pozrie tu.
Oba svetríky v škandinávskom štýle som vlani ušila ja zo starého svetra Terranova, rovnako ako ich čižmy "Uggs" sú podľa youtuberky My Froggy Stuff.😊
Čiapky šila moja mami. Chlapskú robila teraz, dámsku vlani, len jej prišila červený mini gombík ako ozdobu. Predtým tam bola iná ozdoba, ktorá však neladila k tomuto outfitu.😕
Tmavomodré rifle pre Kena sú od nejakého staršieho Fashionistas kĺbového Kena a červené rifle pre Barbie sú od playline Barbie I love Angry Birds.
Náušnice, ktoré možno poriadne ani nie je vidno, má od mojej kamarátky Katky G. (uzmrzlinky.blogspot.com).

Táto zimná scéna mala dve varianty. Prvá mal byť párik pod dekou na lavičke alebo párik pod dekou stojaci.
Ja som chcela zobraziť ten stojaci, čo sa mi nakoniec aj podarilo, ale až na druhýkrát.
V prvej scéne mi oba stále padali alebo sa prekácali.😞
Mala som dilemu i so samotnou prikrývkou/dekou. Rozpárala som jednu starú krémovú detskú čapicu ešte z komunistických čias, ktorú som dostala od niekoho do daru typu "materiály na tvorbu". Niekedy mi v rodine podarujú rôzne látky, gombíky, staré šperky, ktoré rozoberiem na materiály a pod.
Samotná krémová deka bola však veľmi hrubá a na nich nedržala. Okrem toho bola príliš bledá a celkovo splynula so samotnou zimnou krajinkou.😐
Takže som nutne hľadala náhradu, ale žiadna pletená látka mi farebne alebo vzorovo nevyhovovali, neladili s oblečením páriku... 
Našťastie som sa zapozerala na károvanú červeno-čiernu látku, ktorú som doma mala nachystanú na tvorbu kresiel pre bábiky a bola už nastrihaná, lebo z nej som už jedno kresielko vyrobila.😎
Nechcela som ju však len tak hocikde rozstrihať len na túto scénu, pretože ju potrebujem na tie nábytky a ozaj neviem akú časť budem potrebovať ešte použiť.
Našťastie jedna časť bola dostatočne dlhá, aby tento párik zabalila dohromady.
Len som si ju obojstrannou páskou zahla, aby nevytŕčali nite.
Okrem toho táto látka bola lepšia ako niečo hrubšie pletené, lebo som ju mohla ohýbať, ale musela som ju aj tak vhodne naformovať na ich telách a  prilepiť obojstrannou páskou, aby mi deka sedela presne tam, kde som potrebovala.😊

Inšpiráciou mi bola zase vianočná skica z Pinteresu, kde párik držal v ruke lampáš, boli spolu obalení dekou, bozkávali sa a vedľa nich bol pes.
Keďže lampáš moje bábiky majú od jedného Santa Clausa, ktorý slúžil ako dekorácia a sedel na lavičke (práve kvôli nej som ho vtedy kupovala).
Vedela som, že aj môj párik musí spoločne v rukách držať lampáš.
Pes je afgánsky chrt Beauty od Mattela zo 70.rokov, je to môj najstarší kúsok v zbierke. Kúpila som ho už pred 8 rokmi na nemeckom E-bayi vo veľmi skvelom stave.
Dala som mu na hlavu mini Santa Clausovskú čiapku, ktorá sa ku mne z nejakej dekorácie tento rok dostala. A aby sme prvok hviezdu, ktorá spája všetky adventné dni, prepojili, tak sme s ňou ozdobili obojok Beautyho.🌟

Tento zamilovaný pár je u mňa taká stálica.💕 Kto nevie, jedná sa o zberateľskú dvojicu Kena a Barbie podľa filmu Divergent a ich hlavných aktérov Tris a Foura.

Snažila som sa opäť tematicky prispôsobiť deň aj s vianočnou skladbou.
 Baby, It´s Cold Outside je populárna pieseň napísaná Frankom Loesserom v roku 1944.
Je to duet volania a odpovede zvyčajne v podaní mužského hlasu, ktorý sa snaží presvedčiť hosťa, zvyčajne v podaní ženského hlasu, aby ona ostala na večer, pretože počasie je studené a cesta domov by bola náročná.
Zatiaľ čo texty nespomínajú žiadnu dovolenku, je vo všeobecnosti považovaná ako vianočná pieseň - duet, kvôli jej zimnej téme.
Loeser napísal pieseň pre svoju ženu a pre seba a vystupoval s ňou na párty.
Predal neskôr pieseň MGM, ktorá ju v roku 1949 použila vo filme Neptúnová dcéra.
Spievali ju Ester Williams a Ricardo Montalbán a získala cenu Oscara.
Od roku 1949 sa na nej podieľali mnohí speváci vrátane Ray Charlesa, Michaela Bublého, Toma Jonesa a Dolly Parton.
Ja som Vám však vybrala verziu dueta kanadského speváka a herca Michaela Bublého s americkou herečkou, speváčkou a skladateľkou Idinou Menzel, ktorá má pieseň na svojom vianočnom albume Holiday Wishes. Vy ju môžete poznať ako speváčku, ktorá naspievala titulnú pieseň "Let It Go" k animovanej Disneyho rozprávke Frozen (Ľadové kráľovstvo), ktorá bola ocenená Oscarom a zároveň prepožičala hlas aj hlavnej postave kráľovnej Else.
Táto pieseň má i videoklip, kvôli čomu ju mám ešte radšej. Hlavnú úlohu v nej hrajú deti a má zároveň aj taký jednoduchý mini príbeh. Mne sa veľmi páči.😍












 



10 komentárov:

  1. I dnešní okénko kalendáře je kouzelné. Vzpomněla jsem si na Ivu K. která podle Tvých svetrů letos pletla.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Ruženka, myslím, že Ivka práve plietla podľa tých mojich starších "ponožkových" svetrov.🙂 Tie sú u mňa už vianočnou legendou.😀

      Odstrániť
  2. Nádherná scénka, tento párik mám veľmi rada a keď ich takto spolu vidím, ak mi je za nimi aj trochu smutno. Károvaná deka je úžasná, podobnú som kedysi sama mala :-) Pesnička je vo veľmi krásnom prevedení.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Nikky, mne pri celkovom pomyslení, čo sa udialo tento rok v Tvojej zbierke, nie je veľmi dobre...😥
      Károvaná deka dodala tú pomyselnú čerešničku na tortu.😊

      Odstrániť
  3. Odpovede
    1. Ďakujem Katka😊, aj som sa vlani aj s topánkami natrápila.😀

      Odstrániť
  4. Odpovede
    1. Ďakujem Miška. Som rada, že sa Ti celý kalendár páči.🥰🙏

      Odstrániť
  5. Krásný pár v užasných svetříkách :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Lenka, áno, tento párik je môj obľúbený a taký milý.🥰 Toto sú jediné svetríky, ktoré sa v tomto vianočnom kalendári objavili.😀

      Odstrániť