štvrtok 16. decembra 2021

16.adventný deň - Dievča so sánkami


Šestnásty adventný deň sa volá Dievča so sánkami⛄. Je to predposlednýkrát, čo uvidíte zimnú krajinu "zázrakov" v tomto adventnom kalendári.
Nebojte sa, ešte ju cez zimné obdobie určite uvidíte. Chystám s ňou pár článkov.😊
Inšpirácia pre túto scénu prišla rovnako ako pri 90% fotení z tohto adventného kalendára prišla z pinteresových skíc, ktoré som si od minulých Vianoc odkladala do svojich obľúbených fotiek a albumov na Pinterese.😍
Doma máme vďaka bábikám štyri druhy saní. Jedny sú hlboké sane, do ktorých sa dá "zapriahnuť" aj kôň. A potom máme tri klasiky tieto hnedé, ktoré vidíte na fotkách som kupovala už pred 8 rokmi v Kiku, potom v podobnej veľkosti mám ešte biele s motívom zlatých hviezdičiek, ktoré som kúpila tiež v Kiku do vlaňajšieho adventného kalendára a nakoniec sú to také maličké červené vhodné pre malé bábiky Shellinky. Tie boli taká dekorácia, na ktorej boli nalepené drevené zvieratká, tie sme však odstránili, aby sme ich mohli reálne aj využívať. Kúpili sme ich v Kauflande.
Mohli ste všetky tri vidieť presne pred rokom v 16.adventnom dni, kedy sa tiež zhodou okolností bábiky tiež sánkovali.😎

Zasnežené stromčeky, ktoré vidíte v tejto scéne vedľa brezových konárov som pred pár rokmi kúpila po 1€ v Kauflande. Boli aj originál zasnežené, ešte sme ich aj my dosnežili. Strašne sa už mrvia, ale sú pekné stále.
Ten stromček, ktorý ťahá Claire na sánkach je pôvodne vianočne ozdobený stromček od "Číňanov". Pôvodne bol zasadený do košíka, keďže aj kvôli tomu nemá svoj peň, tak mu ho mami musela dorobiť, aby nebol smiešny, že ho nemá.

Dva darčeky, ktoré sú na sánkach som kúpila ešte pred dvoma rokmi vo výpredaji v obchode Tedi.
Išlo o poschodovú kopu troch darčekov z tvrdšieho papiera a obviazané červeno-bielou šnúrkou. 
Kúpili sme ich hneď 2x, pretože stáli len 20 centov.😀
Keďže sme potrebovali vložiť na darček i stromček, tak ten najmenší darček sme pri tejto scéne dali preč. 
Drevená hviezda je nálepka. V Kauflande som pred pár rokmi kúpila drevenú kolekciu vianočných nálepiek, ktoré boli potrblietané v rôznych farbách. Ja som si kúpila červenú a zlatú verziu. Zlaté hviezdy ste už videli v 4.adventnom dni tohtoročného kalendára.

Claire je zberateľská Barbie Keith Haring. Keďže má nádherný svoj originálny účes, rozhodla som sa ho aj využiť, preto som ho pri pózovaní "vystrčila" dopredu.😊
Kvôli zapletenému copu nemohla mať čiapku, tak som využila svoje biele klapky na uši, ktoré som robila ešte pre účely nášho 1. adventného kalendára s bábikami.
Nádherné tmavomodré pončo v škandinávskom štýle som dostala vlani na narodeniny od veľmi šikovnej kamarátky/zberateľky Lenky (naurielpanenky.blogspot.com)💓.
Pod pončom má dlhorukávkové tričko, ktoré je jej pôvodné, s dlhorukávkovými tričkami mám vždy problém, mám ich nedostatok.
Rifle s hnedým opaskom, tak tie sú z jednej veľkej 4 outfitovej Mattel outfitovej sady.
Čierne čižmy sú od Barbie Shakiry Rocking Concert.

Vianočnú pieseň, ktorú sme tematicky vybrali k tomuto dňu sa už v troch ročníkoch adventného kalendára s bábikami objavila. 
Volá sa Sleigh Ride (Jazda na saniach) od autora Leroyho Andersona, ktorý ju začal písať v júli 1946 a dokončil ju vo februári 1948. Jedná sa pôvodne o inštrumentálnu orchestrovú skladbu, do ktorej sa počas rokov vložili aj texty. Má tiež veľmi veľa rôznych verzií. Ja som vždy vyberala takú klasickú verziu od amerického speváka Andyho Williamsa, ktorého ďalší deň budete počuť s jeho známejšou vianočnou pesničkou.
Zaujímavosťou je, že v piesni sa pôvodne nehovorí o žiadnych sviatkoch, len o saniach v zime a cválajúcich koňoch, preto bolo veľmi divné si predstaviť sane a zimu bez pomyslenia na Santa Clausa.
Táto pieseň je práve známa so zvukmi koní, ktoré robia "klip-klop", ďalej biča, ktorý sa na kone používa, aby sa pohybovali.🐴
Tentokrát Vám dám úplne novú podobu, ktorú mami nedávno objavila. Je to taká novinka, lebo vyšla len vlani vo vianočnom albume americkej speváčky Mariah Carey
Veľmi pozitívne ma prekvapilo, že pesnička jej nesmierne sadla a až tak jej pôvodnú podobu nezmenila.
Taktiež som nadšená, že má k piesni i videoklip, ktorý je síce taký typicky americký😃, ale cítiť z neho tá červeno-zelená atmosféra Vianoc.




10 komentárov:

  1. Moc hezká zimní scénka. Mít několikery saně se určitě hodí. Obdivuji krásné pončo, které má panenka oblečené.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Ruženka. To vieš, keďže fotíme adventný kalendár, tak sa nám viacero sánok vždy zíde.😃 Pončo je nádherné, stále sa rada na neho pozerám aké je dokonalé.😍

      Odstrániť
  2. Ona je taká nádherná <3 Krásne si ju obliekla, sánky a sánkovanie paria jednoznačne k zime :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Nikky, áno, napriek pixelovým očiam je to nádherná blond Goddess.🥰 Tentokrát viac išlo o predvedenie sánok ako o samotné sánkovanie.🤣 Veď to bol fashion kalendár.

      Odstrániť
  3. Jednoduchá ale moc hezká scénka. Já ti tak trochu závidím jak umíš ty tvoje holky tak hezky obléknout. Budu muset pořídit trochu víc oblečení. Mám jenom šaty, svetříky a nějaké kalhoty. Jooo a kabát už mám taky jeden. Takže svetry, čepice. Jo a už jsem začala plést pončo, tak uvidím. To tvoje od Lenky se mi moc líbí, tvojí slečně sluší.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Věrka, to vieš, ja mám zásobu oblečenia ešte z detstva, plus si už 10 rokov občas niečo pekné na bábiky ušijem a mám super kamarátky, ktoré moje bábiky oblečú a medzi nimi si i ty.😎😘 Keby som vedela, že trpíš nedostatkom oblečenia pre bábiky, tak by som niečo vyhrabala zo svojich zásob.🙃

      Odstrániť
  4. Jak víš, že tahle panenka se mi strašně moc líbí? Proto jsem fakt nadšená, že ji vidím v ponču ode mě a ještě na mě tak krásně kouká z monitoru. Je prima, že na sáňkování vyrazila zrovna ona :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Lenka, to vážne?😲 To som teda nevedela, je to "náhoda" (na náhody však ja neverím), že som vybrala práve ju k ponču.😊 Najmä kvôli účesu, vďaka, ktorému pončo viac "vynikne". Ty si si túto Goddess v Dráčiku kúpila? Ja som ju dostala k Vianociam predošlé Vianoce. Je úžasná.😍

      Odstrániť