nedeľa 10. decembra 2017

Vianočné pohľadnice 2016



V prvom rade Vám prajem krásnu 2.adventnú nedeľu!Úžasný
Moje ručne vyrábané pohľadnice tu na blogu už veľmi, ale veľmi dlhý čas neboli, preto to musím okamžite a rýchlo napraviť. Jedným z restov je i uverejneie vianočných pohľadníc pre rok 2016.Usmívající se
Vlani som absolútne nič nestíhala na čas robiť pred Vianocami a ani sa to nezmenilo cez samotné vianočné sviatky.Zamračený

Stále som si vtedy myslela a hovorila si, že si určite nájdem čas a uverejním pohľaadnice ešte v starom roku. Potom som si hovorila, že hneď na začiatku roka a nakoniec, že ich uverejním aspoň v januári. Nič sa z toho nestalo skutočnosťou a ja som si povedala, že ich neuverejním vtedy, keď Vianoce už nikoho nezaujímajú a nie sú aktuálne a počkám si až na nové adventné obdobie.Usmívající se
Pre rok 2016 som vyrobila presne 16 vianočných pohľadníc. Tieto Vianoce sa chystám na zhruba podobné číslo. Už mám aspoň 7 kusov vyrobených a musím sa veru ponáhľať, lebo mám na pláne ešte jeden eľký vianočný projekt.

1. Elegantné okno s vianočným stromčekom

Vlani na Vianoce som začala vyrábať "novinky" typu vianočné okná. Hneď som ich aj tri musela vyrobiť, už mi proste len vianočné dvere nestačili.Smějící se
Tak túto pohľadnicu som robila pre moju kolegyňu Lenku, ktorá má rada klasické Vianoce a všetko trblietavé, čo k nim patrí.


2. Okno so stromčekom

Druhá oknová pohľadnica išla do Čiech a to jednej super zberateľke bábikk, ktorú pravidelní návštevníci môjho blogu určite poznajú - Ruženke (ruzena57.blog.cz).
Ako vidíte je iného typu, okno je klasickejšie a na miesto elegantného papiera som použila tehličkovú stenu ako pohľad z vonkajšej strany do vnútornej na stromček.Usmívající se


3. Gotické okno

Do tretice tu máme kostolné okno a pre moju mamu je táto pohľadnica srdcovka vianočných pohľadníc 2016.Usmívající se Len chúďatko moje čaká na podobnú pre seba, keďže ju zanedbávam pre všetkými a preto vlastnú vlaňajšie Vianoce ani nedostala.Nerozhodný
Pohľadnica išla tiež do Čiech a to konkrétne zberateľke Blanke (bianka78.blog.cz), ktorá má rada tiež klasiku a zimnú krajinku a všetko, čo k nej patrí. Táto pohľadnica bola fuška, hlavne vrchné výrezy.


4. Veniec v okne

Ďalšie okno, ale viac jednoduchšie s vianočným vencom mala dostať moja druhostupňová sesternica Katka, ktorej sme vianočné darčeky posielali cez jej mamu. Lenže pri vianočnej návšteve jej sestry Margaréty som pri odchode odhalila, že tento veniec visí z vnútornej strany jej vchodových dverí. Keďže som bola dosť zaskočená a neuvedomila som si, že túto pohľadnicu mala dostať jej sestra a nie ona. Aj som jej povedala, že či je to môj venček z mojej pohľadnice, to sa aj priznala, povedala, že tajne vraj dúfala, aby som bola "korektná" a robila sa, že som si nič nevšimla. Len ako vravím, zjavne som bola tým dehonestujúcim činom tak zaskočená a dopletená zo samotných Vianoc, že až doma ma napadlo komu mala pohľadnica pôvodne patriť. Viac som sa s tým nž nezapodievala. Vážne neviem, či si vianočné pohľadnice sestry medzi sebou vymenili a zo sesterskej lásky podarovala ju Katka svojej sestre Margaréte.
Len som z toho bola nešťastná.Zamračený Je to už minulosť, viac to už nesmiem riešiť.


5. Krb so stromčekom

Aj krby s vianočnou výzdobou rada vytváram na svojich vianočných pohľadniciach. Táto konkrétne išla opäť do Čiech zberateľke a kamarátke Katke (zmrzlinka80.blog.cz). Tá má rada krby, aj jej bábiky jeden krásny majú, tak dostala takýto typ, čo ešte nemala, keďže sa jej z roka na rok rozširuje zbierka mojich ručne vyrábaných pohľadníc.Smějící se

6. Tri vianočné stromčeky

Modernejšia a oveľa jendoduchšia pohľadnica na výrobu. Tak túto pohľadnicu mala dostať pôvodne 2.stupňová sesternica Margaréta. Zjavne sa jej tak nepáčila, keď potrebovala zobrať tú od sestry. Je moderná a podobná sa jej páčila z mojich vianočných z roku 2015, preto som podobnú pre ňu urobila.


7. Lietajúce soby

Kto si ešte pamätá na moju kamarátku Terku (lilyfashion.blog.cz) z Čiech, ktorá je veľmi šikovná a vytvárala rôzne nábytky a izby pre svoje bábiky, ktoré rada aj fotila. Žiaľ sa tejto aktivite a koníčku s bábikami prestala venovať.Zamračený Ešte sme stále v kontakte aspoňcez Facebook. Terka má rada škandinávsky a moderný štýl. Aj keď táto pohľadnica nie je úplne škandinávska, ale je happy a moderná, čo má ona rada a preto radosť vlani i urobila.
Pozadie sobov má byť les, sú to ostrižky papierov, čo majú vytvárať efekt "lesa". Pre mňa zaujímavá a nová technika, ktorú som si ja s radosťou vyskúšala.Usmívající se


8. Vianočný pes

Tak táto pohľadnica bola troška aj na prianie. Išla už ako piata v poradí do Čiech k zberateľke Ivke (babakat.blog.cz). O tom, že urobila radosť ste sa mohli dočítať i tu v jej článku. Keďže Vianoce predtým (2015) som Ivke urobila s pohľadnicou prekvapko, rozhodla som sa na ďalšie Vianoce, že sa jej opýtam aká tematika Vianoc by sa je na pohľadnici najviac páčila. Dva roky predtým som sa na to pýtala i iných zberateľov, tak som to chela mať proste spravodlivé.Smějící se
A ako vidíte a kto chodí na jej blog pravidelne, tak vie, že Ivka má veľmi rada psíkov, tak jej ďalší na pohľadnici dorazil. Tohto, ale nemusí kŕmiť.Smějící se
Mám rada tie osobné pohľadnice, s ktorými sa trafím i do vkusu obdarovaného.Usmívající se


9.Vintage vianočné obrázky

S touto pohľadnicou to dopadlo ešte horšie ako s tou, ktorá bola rozobratá. Pre nás doma druhé nemilé prekvapenie vlaňajších Vianoc. Táto vianočná pohľadnica bola poslaná vo vianočnom balíku do Dunajskej Stedy pre našu rodinnú známu. Posielali sme ju len obyčajným poštovným. Veď je to hneď vedľa, ušetríme poštovné a pod. Veľká chyba, hlavne v čase Vianoc, to sme proste nemali robiť. Vždy sme jej poslali vianočný darček na Vianoce doporučene. Ach.
Nám od známej prišiel vianočný balíček, keď mami zaň ďakovala, tak jej vravela, že mi jej vianočný balík pošleme neskôr, keďže som ja nestíhala urobiť skôr pohľadnicu.
Známa sa ozvala až niekedy začiatkom nového roku, kedy priala v telefóne nový rok a zároveň sa pýtala, že či sme jej nezabudli poslať vianočný darček. Ostali sme zaskočené, veď jej mami v predchádzajúcom rozhovore hovorila, že sa ho chystáme tiež podávať, preto sme to začali riešiť, rátala som si koľko kalendárnych dní prešlo od podania zásielky medzi tými štátnymi sviatkami na pošte a či je ešte možnosť výberu zásielky. V ten týždeň, čo známa volala bolo podľa mojich výpočtov možnosť hľadania balíka, ale len na jej pošte. Keďže nešiel doporučene, nemali sme ho ako sledovať, ale ona sa mohla aspoň na svojej dodacej pošte pokúsiť sa opýtať alebo aspoň svojej poštárky. Známa sa viac-menej na to vykašľala, tak vianočný balík odišiel bohviekde. V balíku bol aj krásny vianočný darček pre jej vnuka.Zamračený
Pohľadnici mi je i preto ľúto, lebo táto bola úplne špeciálne robená pre túto známu, pretože malé obrázky sú z malých vianočných maďarských čokoládok, ktoré sme od nej predošlé Vianoce 2015 dostali a ja som z nich bola taká nadšená, vlastne viac ako zo samotnej čokoládySmějící se, po takýchto vintage vianočných motívoch som dlhšie veľmi túžila. A práve preto som túto pohľadnicu chcela venovať tejto známej.


10. Vintage Joy nápis

Aj v tomto prípade som využila motív vianočný vintage obrázkov z malých čokoládok, len som ich skrátila a už som nenechávala na nich ten názov firmy "Stummer". Táto vianočná pohľadnica bola z tých ľahších, čo som vlani vyrábala. Išla dnes už 90 ročnej rodinnej známej, ktorú často tu spomínam z Českých Budějovíc.Usmívající se


11. Elegantná vianočná čižma

Taktiež jednoduchšia pohľadnica na výrobu. Dostala ju kolegyňa Marta z práce, má rada elegantnejší štýl, preto som zvolila i takýto honosnejší papier.Usmívající se
Týmto krásnym elegantým a lesklým papierom vďačím Šárke, ktorá mi ich dala vlani k narodeninám, pretože len vďaka ním majú tieto vianočné pohľadnice ten pravý vianočný efekt.


12. Modré visiace gule

Túto pohľadnicu by som mohla nazvať úplná klasika, ale predsa v modernom prevedení.
Usmívající se
Čečina je zo starého venčenka z čias komunizmu na dekoráciu sviečok. Dlhé roky sme ich používali na vianočnú dekoráciu, ale posledné roky ich recyklujeme na kreatívny materiál.Usmívající se
Išla mojej vedúcej v práci, ktorá je už staršia osoba a síce sa moderným technikám nebráni, ale predsa len ten jej vkus i vo Vianociach je menej moderný a napr. nejakého soba by som jej asi na pohľadnicu nerobila.Smějící se

 

13. Vianočná snehová guľa

Jedna z mojich vlaňajších srdcových záležitostí.Usmívající se Obrázok do gule som maľovala ja. Pohľadnica pre mňa zachytáva pravú zimnú atmosféru. Dostala ju mamina spolužiačka Danka s dcérou, s ktorou chodila na základnú i strednú školu a býva v Bratislave.Usmívající se


14. Otváracia snehová guľa so snehuliakom

Opäť veľmi špeciálna pohľadnica robená na mieru adresátovi, konkrétne zberateľke a kamarátke z Čiech Šárke, ktorú pravidelní návštevníci z môjho blogu isto poznajú i z komentárov, či darčekov, ktoré som od veľakrát dostala do daru.Usmívající se
Táto pohľadnica bola totálne najťažšia na výrobu a pamätám sa, že som ju robila do neskorej noci. Veľa typov takýchto zvláštne otvárací pohľadníc som ešte nerobila a táto bola po pár rokoch pre mňa aj ako nová výzva.
A aby sme sa dostali k samotnej podstate tejto pohľadnice. Čo ma úplne prvej na nej zaujalo, keď som ju našla ako inšpiráciu na Pinterese, kde posledné roky dostávam najviac inšpirácie, bol dvojzmyselný nápis na nej.
Preložím pre tých, ktorí by nerozumeli. You´re cool, môže znamenať buď ty si skvelý alebo ty si chladný. Slovo COOL v anglickom jazyku má totiž viac významov.Usmívající se
Na pohľadnicu som použila i svoje penové vločkové nálepky, ktoré som si niekoľko rokov poctivo opatrovala a pri tejto pohľadnice nastal ich čas a taktiež mini gombíčky, ktoré som pred rokmi kúpila na šitie pre bábiky.
Šárka z pohľadnice mala veľkú radosť, viančoný štýl, ktorý sa jej páči už dobre poznám.


15. Vianočné sánky

Aj predposledná tematika pohľadnice sa týka zimy. Menší úlet v podobe sánok som si preto dovolila urobiť u zberateľky a kamarátky Nikky (nikusikba.blog.cz). Už ste ju niektorí mohli vidieť prezentovať na jej blogu tu.
Najťažšou vecou bolo na tejto pohľadnici vystrihnúť tvar sánok. Mami, ale i mne sa táto pohľadnica nakoniec veľmi zapáčila.Usmívající se


16. Vianočná rukavica

Túto pohľadnicu som vlani tak veľmi túžila vyrobiť a doručiť pre jednu pre mňa veľmi špeciálnu a super osôbku s veľkým srdcom - zberateľku bábik z Čiech Vlaďku. Mnohí z Vás si iste spomenú i na jej dva super blogy - ziza.blog.cz a blog o černoškách - dolls-black.blog.cz, najmä ten jeden, žiaľ je v bábikovskom svete už málo aktívna, nebloguje, ale ja som s ňou spojená častejšie aspoň cez Facebook, kde obdivujem jej dokonalé a nádherné kreatívne výtvory a jej bojovnosť a pomoc pri umiestňovaní a hľadaní nových domov pre opustené mačky.Usmívající se
Táto pohľadnica sa môže niektorým zdať menej typická a vhodná na VIanoce. No, Vlaďka má rada moderné a zaujímavé nápady, takže pri nej som si dovolila sa trošku odviazať.Smějící se
Vybrala som jej rukavičku, ktorú som olemovala s bordovou niťou a našila na ňu bambuľky a stromček. Táto pohľadnica bola viac šitá ako lepená s papiermi.Usmívající se
Žiaľ prišla až v polovici januára, keďže som nemala adresu a Vlaďka sa vlani pred Vianocami vôbec neobjavovvala na svojom Facebooku. Urobila tak vianočnú radosť i dodatočne.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára