streda 14. decembra 2022

14.adventný deň - Hráme spoločenské hry 🎲



14.adventný deň - Hráme spoločenské hry 🎲
Čo budeme robiť doma, keď na vonkajšie radovánky je veľká zima?
Predsa si zahráme najlepšie spoločenské hry. Megan, Shakira a Milagros sa vrhli na Monopoly, kde sa dá kúpiť aj hotel, v ktorom Darren Chriss a Adam Lambert pesničkou The man with bag (Everybody´s Waiting for) - Muž s batohom (Všetci čakajú).
Otázka 14.dňa kalendára:
Hrávate sa ešte niekedy spoločenské hry?

Scéna:
Nápad na túto scénu prišiel z mojej strany, videla som už pár fotiek od zahraničných zberateľov, kde bábiky hrajú spoločenské hry.
Pred 10 rokmi som si našla na internete na stránkach miniaturistov, ktorých si stavajú domčeky, plno miniatúr voľne dostupných na tlačenie. Medzi nimi boli tri druhy spoločenských hier: Monopoly, šachy a verziu Scrabbla.🤩
Tieto hry sú veľkostne pre bábiky Barbie menšie ako by ich veľkostnému pomeru malo byť.
Tento rok bol u mňa znamení tlačení a tvorby papierových (aj iných) miniatúr.
Medzi nimi bola i miniatúra spoločenskej hry, Monopoly. Konečne som mala veľkosťou vhodné Monopoly. Na tých menších bol názov naschvál pozmenený, asi sa autor bál použiť pravý názov, kvôli autorským právam.🤔
Tieto nové Monopoly obsahujú okrem herného plánu i peniaze a kartičky.
Vlastné klasické Monopoly som dostala na svoje 9.narodeniny v roku 2000 a už veľmi veľa rokov som ich s nikým nehrala. Ako vraví moja mami, je to taká "nekonečná" hra, ktorá nemá konca.😁
Naposledy sme sa hrali spoločenské hry s mami na jar 2020, keď sme zostali doma zavreté.
Dúfam, že tradíciu hrania sa spoločenských hier si niekedy zopakujeme.

V scéne je okrem "hlavných" Monopolí vidieť i hra Jenga, tej som ešte nestihla okrem krabice nič vyrobiť, ďalej hru Twister (k nej patrí i hrací plán) a dve vyššie spomínané staré menšie hry, Scrable a šachy. Pri posledných dvoch menovaných okrem krabíc existujú i hracie plány.
Mám vytlačené ešte i mini domino a klasické karty. Tie som už do scény nemohla dať, keďže ich nemám dorobené.

Pred fotením som ešte narýchlo vyrobila troch "panáčikov" z kreatívnej machovej peny, aby mali dievčatá s čím hrať.😃
Mám 6 farebných malých farebných kociek. Dostala som ich raz do daru na Vianoce ako súčasť rôznych miniatúr pre bábiky asi pred 4 rokmi. Odvtedy som ich nikdy nevyužila. Konečne, keď nastala tá chvíľa, nevedela som ich nikde nájsť. V tej dioráme, kde som si myslela, že budú položené, totiž neboli. Prehľadala som a ešte viac rozhádzala naše dva Barbie domy, takže to momentálne vyzerá ako po výbuchu, ale aj tak som kocky nikde nenašla. Keď som myslela, že to vzdám a budem musieť narýchlo urobiť hraciu kocku, napadlo mi pozrieť i za jednu stenu nábytku a vtedy som objavila tú "slávnu" krabičku s kockami.

Vtedy som netušila,  že okrem hľadaniu malých kociek, som zabudla do scény vložiť kocky s číslami.
A tak som scénu celú i detailmi fotila dvakrát a 3x som robila video. Niekedy urobím dve videá a z dvojice vyberiem to lepšie. No, nemala som najšťastnejší deň, nič sa mi nedarilo podľa prestáv.

Okrem samotného nápadu témy spoločenské hry, som vedela, že akú "lokalitu" pre nich vymyslím.
Na Vianoce 2020 bola záverečná scéna adventného kalendára na tejto chate.
Tú som vyrobila podľa návodu mojej obľúbenej youtuberky My Froggy Stuff, ktorú už 10 rokov sledujem.
Vlani som chatu ešte vylepšila.
Chata má tri steny s dvomi šikmými oknami, otváracie dvere na ľavej strane a veľký kamenný krb, ktorý som tiež vyrobila podľa Froggy.😊
Pôvodne na chate som vyrobila iný gauč v bordovej farby, ktorý sa mi nepáčil, ale vtedy som nevedela zohnať na látkach motív červeného kára.
Keďže sa mi podarilo kockú farbu do bordového odtieňu nakoniec zohnať, v septembri som vytvorila nový kockovaný gauč.
Mami sa mi smeje, že je rozmerovo väčší viac ako celá chata.
S tou mám "problémy", lebo som išla podľa návod a ja steny som urobila pre moje "dĺžkové" potreby malé a najmä som nemala robiť šikmé steny, čo mi pri fotení komplikuje život. Budem musieť raz urobiť novú diorámu s novými stenami.😃
Zatiaľ mi musí stačiť táto.

K tejto chatovej scéne bol vtedy vyzdobený špeciálne ladiaci vianočný stromček, ozdobený v škandinávskom štýle s drevenými ozdobami.
Srdiečka z filcu s gombíkmi sú moja práca. Ostatné drevené veci sú kupované a prerobené na vianočné ozdoby.😊
Na tomto konkrétnom stromčeku je i červená LED menšia reťaz z Kiku.
Kamennému krbu svieti tiež LED žiarovka ako "plameň", vložila som len vnútornú časť žiarovky, ktorú som oblepila kúskami nakrájaného dreva.
Na poličke na krbe sa nachádzajú ďalšie novinky v podobe dekoračných bielych stromčekoch na pňoch a bielych stromčekoch.🎄
Tieto drevené ozdoby som dostala vlani na Vianoce vo vianočnom darčeku od kamarátky Vlaďky. Darček bol celý zameraný na moju kreativitu.
Ja som vymyslela domčekom a stromčekom "nožičky" a dozdobila ich.

Paletový stôl je urobený z kupovaných malých paliet z obchodu Tediho. pôvodne slúžia ako podložky pod šálky.
Ja som ich navrstvila a urobila drevené nohy.🙂
Aj 8 dielna pizza je moja práca. Je vyrobená tiež machovej kreatívnej peny a krabica je papierová.
Sobie rohy, ktoré má Shakira na hlave som robila ešte do nášho prvého adventného kalendára.
Aj Santova čiapka, ktorú má na hlave zase Megan, je moja staršia práca.

Rekvizity:
dioráma chaty - moja práca
ozdoby na vianočný stromček - moja práca
vianočné dekorácie na krb - moja práca
kamenný krb - moja práca
paletový stolík - moja práca
károvaný gauč - moja práca
vankúše so škriatkami - moja práca
pizza - moja práca
biela kožušinka - dostala som do daru
spoločenské hry - moja práca
červené poháre - z Modern Comfort kuchyne pre bábiky
modrá 

Aktérky/bábiky:
Milagros (zberateľská Barbie Holiday 2017)
Shakira (Barbie Rocking Concert Shakira)
Megan (Barbie Katniss Everdeen, The Hunger Games, Catching Fire)
mačky - gumené hračky z môjho detstva

Outfity:
Milagros 
šedý sveter a červené nohavice - z dielne krajčírky Elenky Motýľovej
náušnice a náhrdelník - od kamarátky Katky G./zmrzlinky
tenisky - od bábiky Emily
korálkový náramok - moja práca
Shakira
sveter a teplákové nohavice - z fashion veľkej sady od bábiky Liv
červené papuče - z Barbie fashion packu pyžama
strapcové červené nohavice - z dielne Katky G./zmrzlinky
sobie parohy ako čelenka - moja práca
Megan
mikina - od Barbie BMR 1959 Millie z prvej série
červené nohavice - od Barbie Loves Angry Birds
biele tenisky - od Baerbie Fashionistas 90
kruhové náušnice - od kamarátky Lenky/Nauriel
Santova čiapka - moja práca














ieseň: The man with bag (Everybody´s Waiting for)
Interpret: Darren Chirss and Adam Lambert


4 komentáre:

  1. Perfektní - tato scéna je fakt moooc dobrá. Nevím co mám obdivovat víc - jestli vyrobené hry nebo osvětlený stromek, krb. Holky jsou ještě k tomu pěkně oblečené. Krásné nové vánoční polštáře, ozdoba ve formě "domečků" na krbu .........

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Věrka 😘🥰💓. Tak táto scéna patrí medzi tie totálne preplnené, možno som to už aj prehnala.😅 Obdivovať z môjho pohľadu by si najviac mala krb, ten bol najťažšou prácou.😆 Vyrobené hry sú už jednoduchšie a svetielka LED na stromčeku sú kupované. Vianočné vankúše som šila už aj pred 4 rokmi a domčeky tie sú novinka. Darček od kamarátky Vlaďky. Ja som ich nalepila na drevené pníčky a ozdobila machom a mini šiškami.🙂

      Odstrániť
  2. Mary a Mami, keď si takto spätne prechádzam Váš kalendár 2022, tak si uvedomujem, že jednotlivé dni majú stúpajúcu tendenciu. Táto scénka je jednoducho dokonalá, aj keď si s ňou mala toľko starostí. Monopoly som zatiaľ ešte nevlastnila, tak možno sa to v budúcnosti zmení, máme pár pexies, človeče, nejaké karty :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Parádní scéna, jak živé. Zaujaly mě knoflíkové ozdobičky za stromku a šedá chlupatá mikča, taková by se mi taky líbila :-)

    OdpovedaťOdstrániť