nedeľa 4. decembra 2022

4.adventný deň - Tvoríme v krajčírskom salóne 👗

 

4.aventný deň: Tvoríme v krajčírskom salóne 👗
Na Vianoce sa chceme ukázať v novej róbe.
Shania má dnes termín skúšky šiat v salóne u Jamily, 
kde pracuje aj jej priateľka Cherrie ako krajčírka. Nádhernú róbu si Shania predsa zaslúži, tak sa niet čo čudovať, keď počas skúšky z rádia spieval americký spevák John Legend - "You deservet it all" (Zaslúžiš si to všetko).
Otázka 4.adventného kalendára je: 
Obstarávate si každý rok na Vianoce nové oblečenie?

Scéna:
Pôvodne táto scéna mala ísť až v 7.dni kalendára, ale z dôvodu, že som nestihla dokončiť hlavnú rekvizitu v 4.adventnom dni, aj v tomto kalendári som musela robiť tzv. "presuny adventných dní".
Tento rok sme tvorbu adventných dní robili koncom októbra.
Vždy pri každom adventnom kalendári si musí urobiť zoznam/výpis jednotlivých dní, ktorý aj 4x prepíšeme.🙊🙉🙈
Prvý zoznam najskôr začína tvorbou tém a scén pre jednotlivé dni.
Začíname s posledným dňom, ktorý je pre nás "najdôležitejší", aby daný deň mal ten "wau" efekt.
Od neho sa potom odvíja celý zvyšok kalendára.😊
Druhý prepis dní znamená už pridelenie konkrétnych postáv/bábik a pri poslednom už rieši len pridelenie vianočných pesničiek, kde sa ktorá najviac hodí...
Pri tohtoročnom sme si vymysleli 20.adventných dní, ale tých štyri sme si nie a nie vymyslieť.
Pre inšpiráciu prechádzame Pinterest a uložené obrázky a tento rok sme prešli i pár instagramových účtov a uložených fotiek.📷
Pri jednom z nich som sa konečne inšpirovala, je to zberateľ zo Španielska, ktorý fotí v rôznych dokonale napózovaných scénach, svoje krásne bábiky Poppy Parker od firmy Integrity Toys.
Mal jednu staršiu fotku, na ktorej bol výjav z krajčírskej dielne.📏✂

Opýtala som sa mami, či si nemyslí, že by sme mohli vytvoriť krajčírsku dielňu, v ktorej by stála modelka, tej by krajčírka upravovala v rukách posledné drobnosti na krásnych vianočných šatách a vedľa nich by stála módna návrhárka a celá scéna by bola vo vianočnom štýle.
Jedna vec si je niečo vymyslieť a druhá je to už pri následnej v akcii zrealizovať.🙄
Presne som si pri tejto scéne rozpísala, čo bude mať každá aktérka na sebe, zvyšnú časť ako bude celá vyzerať, sme dotvárali pred fotením.
Takže okrem troch bábik je na scéne vidieť šijací stroj (hracia skrinka, figurína so šatami z mojej dielne) a vyzdobené vo vianočnom štýle okno.
Túto diorámu s oknom som robila špeciálne pre minuloročný adventný kalendár.
Chcela som do okna strčiť opäť ako pozadie oblaky a pred nich dva zasnežené stromčeky.
Napadlo ma však lepšie varianta. 😎
Keďže pri krátkych svetelných dňoch je kvalita svetla veľmi nízka v tomto období, rozhodla som sa vybrať si čierno-bielu fotografiu s Eiffelovkou.
Objavila som cez leto 6 čierno-bielych fotografií, ktoré som kupovala pred 10 rokmi v Jysku.
Jedná sa o dekoračnú sériu fotiek s celosvetovo známymi stavbami, medzi, ktorými nechýbala samozrejme i Eiffelovka v Paríži.😍
Musela som však okno nasvietiť, aby bolo niečo vidieť. Ešteže mami má dva mobily, tak som si s jedným zasvietila do okna.
Nakoniec som okrem rôznych šijacích potrieb ako rekvizít, pridala dve Chanel nákupné tašky a diár Chanel s perom z mojej dielničky a vznikla z toho scéna odohrávajúca sa v módnom dome Chanel v Paríži.🗼
Pri tomto fotení som sa dosť natrápila, lebo mi padalo pozadie okna (nekvalitná obojstranná páska), aj mobil spadol, pokiaľ som vytvorila provizórny stojan, ale nakoniec som všetko ustála, čo bolo potrebné.💪

Rekvizity:
šijací stroj - hracia skrinka Made in China kupovaná v súkromnom obchodíku
čierna taburetka - prefarbená taburetka od bábiky Gloria z klavírovej sady nábytku
čierna figurína - figurína z Mattel éry Fashion Fever fashion packu
púdrovo-strieborné šaty - moja práca
náhrdelník na šatách - tvorba kamarátky/zberateľky Katky G.
biely drevený box so šicími potrebami - kupovaný v papiernctve, má slúžiť ako miniatúra pre kutilov, ja som veci z neho odlepila, aby boli "kusovo" a prefarbila drevený box na bielo
kovové malé nožnice patria k tomu boxu
vankúšik na ihly - plastový japonskej značky miniatúr Re-ment, rovnako i malý košík s cvernou na šijacom stroji
papierová kniha so vzormi látok - moja práca
čierne dosky s módnymi skicami - od bábike Liv Alexis It´s My Nature
malá šestica stromčekov (vy vidíte nakoniec len 3) - kupované v obchode Tedi
malý dvaja strieborný anjelikovia - stretli sa u nás v priebehu viacerých rokov, pôvodne boli závesnou malou dekoráciou
strieborný mobil - od nejakej zberateľskej Barbie z kolekcie The Look

Aktérky/bábiky:
krajčírka Cherrie (Barbie Basic 003, Model No.08)
modelka Shania (Barbie Basic 2.5, Model No.04)
návrhárka Jamila (Barbie The Look City Shine)

Outfity
Cherrie
čierno-biely kostým z dielne šikovnej zberateľky Ivky Kuciánovej
ružové nohavice - krajčírka Elenka Motýľová
perlová čelenka - upravená z dámskej spony
čierne topánky - Batbie The Look Red Carpet
náušnice - dámske
strieborný náramok - Barbie Holiday 2016
Shania
modrá róba - od zberateľskej Barbie černošky Holiday 2016, mnou upravená vrchná časť
topánky - od Mattela
náušnice a náhrdelník - od zberateľky Katky G./zmrzlinky
Jamila
biele sako a nohavice - krajčírka Elenka Motýľová
čierne body - zberateľská Barbie The Look Urban Jungle
perlové náušnice - moja práca
perlovo-chanelovský náhrdelník - od zberateľky Katky G./zmrzlinky
čierno-strieborné topánky - z Barbie Basic 001 doplnkovej sady









Pieseň: You Deservet It All (Zaslúžiš si to všetko)
Interpret: John Legend



9 komentárov:

  1. Moc pěkná scénka - taky mě nikdy nenapadlo udělat scénku z krejčovské dílny.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Věrka.💖 Ani mňa nie, ale inšpirujem sa z rôznych zdrojov.😃

      Odstrániť
  2. Nádherný šicí stroj a ty krásné dopňky - opět mooc povedené.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Věrka, šijací stroj mám tiež už skoro 10 rokov a je to hracia skrinka. Keď som ho vtedy v obchode zbadala, vedela som, že ho musím pre svoje bábiky kúpiť.😃

      Odstrániť
  3. Nádherná scénka <3 a prekrásne aktérky :-)

    OdpovedaťOdstrániť