pondelok 19. decembra 2022

19.adventný deň - Posielame vianočné pohľadnice 📮


19.adventný deň - Posielame vianočné pohľadnice 📮
 Iman pokračuje vo vianočných tradíciách svojej rodiny a medzi ne patrí aj písanie vianočných pohľadníc.  Spolu s malou dcérkou Deidrou kúpili krásne vianočné pohľadnice a vymysleli personifikované vinše. Pohľanidce odniesli do schránky v miestnom parku, kde chodievajú na prechádzky s Lacey.
Všade bol krásny biely sneh a ich hneď napadlo zaspievať si "White Christmas" (Biele Vianoce) od Human Nature. Otázka 19.dňa adventného kalendára: 
Píšete i vy klasické pohľadnice? 
 
 Scéna: 
Tento adventný deň je moja srdcovka. Patril medzi tie prvé, ktoré sme sa spoločne s mami rozhodli zaradiť do tohtoročného adventného kalendára.💗
Keď som túto jeseň hľadala jesenné inšpirácie na fotenia na Pinterese, narazila som na rozkošnú fotku.
Kto má Pinterest a aj ho aktívne využíva, tak vie, že mu vždy ponúka nové fotky na inšpiráciu podľa jeho hľadania, ukladania fotiek, značenia a pod.
A mne dosť často ponúka i diorámy/izby v menšom merítku ako je Barbie.
Tentokrát mi ukázal fotku s rozkošným medvedíkom pri plote, ktorý v jednej ruke ťahá sánky a v druhej hádže obálku do poštovej "anglickej" červenej schránky.
Mami som fotku poslala do správy a aj ona si ju zamilovala.🥰
My obe milujeme plyšových medvedíkov, sme i v jednej československej skupine na FB a doma máme zbierku zhruba 25 plyšových medvedíkov v rôznych veľkostí, prevažne z môjho detstva.
Sami si ju však už nedoplňujeme, len príležitostne, čo nám len padne do cesty.
My sme sa rozhodli túto scénu s medvedíkom premeniť do Barbie sveta.
Základnou vecou bolo urobiť poštovú anglickú schránku.
Veď to je už len taká "maličkosť", že?😃
Doma som začiatkom novembra prehľadala "kotúčové" materiály a rôzne "rolky", ktoré zbieram na tvorenie.
A našla som jeden "stĺp", ktorý bol veľkostne najlepšie pre bábiku Barbie.
Dosť rýchlo sme si vymysleli z čoho bude dolná čierna časť schránky.😎
Keďže sme obe kávičkárky, tak doma zbierame vrchnáky od rôznych káv.
Nie všetky zbieram a plno som i pri upratovaní nakoniec vyhodila, keď som usúdila, že za pár rokov som ich nevyužila.
Tento vrchnák je od kávy Davidoff. Existujú tri chute, ale dva farebné odtiene - čierny a krémový. Keďže ju už nepijeme, myslím, že teraz majú už iné farebné odtiene.
My týchto starých a čiernych máme plno a sú úplne skvelé, nevyzerajú ako od kávy, do bytového dizajnu sú vždy veľmi variabilne využiteľné.
Netrvalo dlho a mami objavila drevený starý vrchnák, ktorý bol zase od kávy Jacobs, bol z nejakej špeciálnej dózy, kto si to už pamätá, v materiáloch trčal aspoň 15 rokov.🤪
A ten vrchnák, keď sme sa na neho pozreli, uvideli sme v ňom úplnú anglickú poštovú schránku.
A bolo vybavené ako bude vyzerať.🤗
Samozrejme času nebolo ani v novembri veľa, urobili sme len stánok s horúcou čokoládou a táto schránka stále čakala až do tohto posledného víkendu.
Inak momentálne som odborníčka na typy poštových anglických schránok. Všeličím sa líšia, dokonca existujú dvojité, v stene alebo i v tvare šesťuholníka...
Dokonca som ešte cez leto čítala v jednom článku o Londýne, kde presne bol vysvetlený pôvod týchto poštových schránok, vraj pôvodne ich farbili  na zeleno, ale keďže ich nebolo dobre vidieť a ľudia do nich narážali, tak ich začali prefarbovať postupne na červeno.
Toľko z tejto histórie.😁

Pôvodne mali hádzať do schránky list Ježiškovi alebo Santa Clausovi 🎅, ale mami si to pozmenila, aby jej to lepšie sedelo. Úvodné texty v každom dni kalendára vymýšľala mami. Rada píše o všeličom, takže ju tento druh inovácie adventného kalendára dosť bavilo. Dokonca skombinovala do textov i názvy vianočných pesničiek, ktoré sme priradili k jednotlivým dňom.

Mala som šťastie, že som pred rokmi zohnala do nášho anglického obchodíka so suvenírmi, zlaté koruny, sú také keramické a majú vzadu nálepku.
Proste mi to sadlo ako puzzle.🧩
Na dotvorenie 3D efektu som použila kreatívnu červenú penu.

Tentokrát sme si vybrali iný exteriér ako je moja zimná krajina s brezami, ale už spomínaný park s chodníčkom, ktorý robila minulý rok mami.⛺
Musela som zakryť každú časť snehom, kde bol mach.
Chvíľku sme rozmýšľali, či do parku nedáme ešte lavičku, ale zbytočne by v scéne rušila.
Možno na budúce.

Rekvizity:
park s chodníkom - vyrobila mami
poštová schránka - moja práca
drevený hnedý plot - moja práca
stromček - darček od kamarátky/zberateľky Vlaďky
obálka - z pošty bábiky Gloria z môjho detstva

Aktérky/bábiky
Iman (Barbie Basic 001, Model No.08)
Deidrea (Shelly Club School Bunch Deidrea)
afgánsky chrt Lacey (od Barbie Glam N Groom z môjho detstva)

Outfity:
Iman
hnedý kabát - z dielne krajčírky Elenky Motýľovej
čierny rolák - moja práca
sukňa - zberateľská Barbie The Look Urban Jungle
návlekové silonky - od  Barbie Módnej ikony/Style Raaquelle z druhej série
nízke čierne čižmy - z doplnkového packu z môjho detstva
zlaté náušnice - z dielne kamarátky a zberateľky Katky/zmrzlinky
čierna baretka - od zberateľskej Barbie Dolls of the World France
kabelka - z Barbie Basic 001 doplnkového setu
Deidrea
vianočný rolák, červené nohavice a čiapka - vyrobila mami
biele tenisky - Shelly Club School Bunch Gia









Pieseň: White Christmas
Interpret: Human Nature



4 komentáre:

  1. Tvoje "srdcové" diorama se u mě taky letos zatím vyšplhalo na první místo!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, som rada, že to podobne cítiš.🥰 U mňa je to tak, že to nové, čo vyrobím, ma vždy chytí viac za srdce ako starší projekt.😀

      Odstrániť
  2. Nádherná scénka :-) Veru, klasickú pohľadnicu som neposlala už roky.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já už pohlednice nebo přání posílám jen babičce, jinak to řeším elektronicky. I když je to škoda, ale já si nikdy nevzpomenu včas. Ono to před těma Vánocema strašně letí... Moc chválím schránku, povedené dílo!

    OdpovedaťOdstrániť