sobota 17. decembra 2022

17.adventný deň - Pozeráme vianočné pohľadnice 💌



17.adventný deň - Prišli vianočné pohľadnice 🧧
Tohto roku prišlo poštou viac vianočných pohľadníc - dnes je to už raritka. 
Vedia to aj Priscilla a Jacqueline a s radosťou čítajú vinše k Vianociam. Potom si všetky pohľadnice vyložia na krb, aby aj ostatní blízki aspoň takto boli s nimi na sviatky.
Vedia, že aj toto je vianočný "Magic moments" (Magické momenty) o akom spieva Perry Como.

Otázka 17.dňa adventného kalendára:
Dostávate ešte klasické vianočné pohľadnice?

Scéna:
Táto scéna dala poriadne zabrať, aj keď samotný nápad a realizácia nebola taká náročná.
Zábava nastala hneď na začiatku, keď som priniesla toto elegantné pozadie, ktoré bolo súčasťou záverečného dňa adventného kalendára 2019. 😊
Lepila som na kartón baliaci vianočný papier, lenže proste tenký papier na kartón, niektoré miesta odstávajú. Toto bolo asi posledné fotenie s ním... Musím si vyrobiť niečo nové a kvalitnejšie. Mám za tie roky už lepšie skúsenosti a nové nápady.
Keďže sama mám vzťah k vianočným pohľadniciam, ktoré už viac ako 10 rokov každé Vianoce vyrábam, tento nápad som túžila zrealizovať. V roku 2018 sme sa už s pohľadnicami "hrali", keď v jednom dni ich jedna Barbie písala.
Teraz bolo poňatie z druhej strany - príjemcu.😎
V tomto dni sa tie bábiky z pôvodného zoznamu obe zmenili, až vznikla táto dvojka.
Väčšinu malých pohľadníc som robila už pred 10 rokmi. Tento rok som si pár dala dotlačiť, lebo ako som už v jednom dni spomínala, užívam si v tomto roku možnosti tlačenia miniatúr.😍
S mami sme však chytali pri scéne nervy, lebo pohľadnice pri státi odstávali, pretože, keď ich obalím lepiacou páskou, tak sú krajšie, ale musím ich nechať "odstáť", aby neodstávali. Keďže čas nebol (mala som tie staré obaliť skôr), tak sme sa začali namáhať s obojstrannou páskou a inými lepidlami.
Ja som ani veľmi nechcela ničiť lepidlom vnútro, keďže niektoré pohľadnice majú vo vnútri i text.
Niektoré sa nám aj zalepili tak, že zase nechceli stáť. Bol to taký blúdny kruh, mohli sme už mať za ten čas urobenú ďalšiu scénu pre ďalšie dni...🙄
Najmenšia pohľadnica, ktorú v ruke drží Priscilla, tak tú pred rokmi dostali moje bábiky od jednej mladej zberateľky, ktorá sa už roky tomuto koníčku nevenuje. Sama ju vyrobila. 

Kolekcia stromček a girlanda sú urobené ako "súprava". 
Tento krb od bábiky Gloria som dostala ako dieťa na Vianoce 1999 a odvtedy ho stále mám.
Stále sa však v menších obmenených verziách vyrába a dá sa kúpiť i v našich končinách.
Kreslo je z mojej septembrovej tvorby. Dostala som sa k čiernej plyšovej látke, ktorá ma k tvorbe inšpirovala a mám k nemu urobený i gauč.🥰
Taburetku som kupovala v auguste v Pepcu. Je to taká nejaká krabička/šperkovnica. Majú ju i v iných farbách. Ja som k nej urobila nožičky zo zlatých korálkoch.
Takže som si vytvorila vlastnú taburetku.
Dva zlaté svietniky sú novinka z mojej dielne..

Keď konečne stáli pohľadnice, tak zase padali drevené dekoračné hviezdy. A tie mi padli pri fotení i 50x... Ledva som troška napózovala bábiku a už letela hviezda dole...😥
A nakoniec, aby nebolo týchto vecí, ktoré zbytočne zdržovali, tak sme zistili, že na ľavej časti scény/fotky je veľmi veľa "hluchého" miesta.🙉🙊🙈
Rozmýšľali sme narýchlo ako miesto vyplniť. Mami prišla s nápadom, že by tam mal mať pes pelech, len z čoho ho vyrobiť. Zlatý kávový vrchnák z domácich zásob, plus čierne zbytky chlpatej látky, z čoho je urobené i kreslo v scéne.
A aby to bolo evidentné, že je to miesto pre psa, tak mami potrebovala nutne pridať i misku na vodu, ale samozrejme, že žiadna pastelová farba nevyhovovala, tak šup-šup, rýchlo prefarbenie zlatou fixkou, ktorú som nakoniec dala dole.😅

Nevedeli sme ako bábiky oblečieme, chcelo  to niečo elegantnejšie. Hrdzavovláska mala iný outfit, druhá žiadny, nakoniec sme sa rozhodli pre "dvojičkovskú" klasiku čipkových šiat s bolerkami, ktoré majú i vhodné "vianočné" farby.🎄
Pred pár rokmi som ich kupovala od jednej zberateľky zo Slovenska.
Sú od zberateľskej série Birthstone Barbies (zverokruhové, podľa minerálov), konkrétne ja mám šaty od Emerald a Garnet.
Milujem tieto šaty, rada by som mala ich i v iných farbách. Celá kolekcia je úžasná.🤩

Rekvizity:
mini vianočný stromček - vianočné gule a ozdoby, vyrobila mami
girlanda a vianočný veniec - vyrobila mami
zlaté drevené hviezdy - z nejakých visiacich vianočných ozdôb
vianočný anjel - vianočná ozdoba, ktorá pôvodne visela
zlaté svietniky - moja práca
vianočné pohľadnice - moja práca
čierna krabička - Pepco, prerobená so mnou na taburetku
čierne kreslo - moja práca
dva vianočné vankúše - moja práca
krb a náradie do krbu - nábytkový set od bábiky Gloria
korálková dekorácia - vyrobila mami
miska pre psa - od bábiky Steffi Love
pelech - improvizácia, z kávového vrchnáku

Aktérky/bábiky:
Priscilla (hrdzavovláska, zberateľská Barbie Basic 003, Model No.02)
Jacqueline (zberateľská Barbie The Look, Sweet Tea)
Mona-Lisa (figúrka značky Schleich)

Outfity:
Priscilla
šaty a bolerko - zberateľská Barbie Birthstone Garnat
topánky - z doplnkovej Barbie Basic 001 sady
náušnice a náhrdelník - tvorba kamarátky Katky G./zmrzlinky
Jacqueline
šaty a bolerko - zberateľská Barbie Birthstone Emerald
topánky - z doplnkovej Barbie Basic 001 sady
náušnice a náhrdelník - tvorba kamarátky Katky G./zmrzlinky









Pieseň: Magic Moments
Interpret: Perry Como





2 komentáre:

  1. Krásné.Žasnu nad vším,vše je perfektní.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Miška💖, tento elegantný štýl je Tvoj obľúbený.😃

      Odstrániť