štvrtok 8. decembra 2022

8.adventný deň - Kupujeme vianočný stromček 🌲



8.adventný deň: Kupujeme vianočný stromček🌲
Už nastal čas, keď treba vybrať vianočný stromček. Alisha s malým Raynom sa vybrali kúpiť živý stromček. Cynthia predavačka im ochotne pri výbere pomohla. A celú stromčekovú atmosféru doplnila pieseň od Kelly Clarkson - Underneath the Tree (Pod stromom).
Otázka 8.dňa kalendára:
Na Vianoce mávate živý alebo uprednostňujete umelý stromček?

Scéna:
Môj malý obchodík/dioráma pre predaj stromčekov sa po prvýkrát ukázala v adventnom kalendári 2019. Je vyrobený podľa youtuberky MyFroggyStuff.😎
Základ ako sú stĺpy a domček urobila mami. Keďže sa však troška rozpadala, na druhý rok som do jej premeny pustila ja. Urobila som novú strechu, dvere, rám okna a aj podlahu som prerobila na novo. Dokonca aj interiér domčeka má otapetované steny.😊
A aby projekt pevne stál upevnila som ho na stálo/pevnú podložku v podobe zatepľovacej "peny", ktorú som prekryla bielou látkou, ktorú mám i v projekte zimná krajina s brezami.
Pri maminej verzii som na fotenie využila jednoduchú LED reťaz z Kiku.
Pri mojej prerobenej verzii som si vymyslela vlastnú reťaz so žiarovkami.🙂
Mami dlhé roky odkladala v materiáloch postrihané svetielka zo starej vianočnej reťaze, takej kde okolie každého svetielka tvorí taký umelý krištáľ a vnútorná časť rôznofarebné svetielka. Ja som zobrala len tie svetielka a tie som so striedaním farieb nalepila na zelenú niť.
Lenže troška pôsobili príliš mohutne. Mojím snom bolo už dlhééé roky mať malú zmenšeninu vianočných svetielok, ktoré som mala napozerané u amerických zberateliek. Tie také mali od rôznych bižutérií, ktoré slúžili ako vianočné náhrdelníky.
Minulý rok bol kalendár zameraný fashion/módnym smerom, preto takú "podradnú" vec ako nakupovanie stromčekov bábiky nerobili.😂
Tento rok som vedela, že obchodík chcem opäť prevetrať, ale ešte som netušila, že sa mi podarí splniť dlhoročný sen.🌞
Začiatkom októbra som zavítala do obchodu Tedi, vtedy začali vykladať vianočné ozdoby.
Mala som prehľad, čo tento rok vymysleli. Odvtedy som do Tediho zavítala ešte aspoň 4x a pri tretej návšteve som skoro padla na zadok. Najskôr som uvidela mini svetelieka ako náhrdelník na krk, ktorá bola však troška krátka a svetielka pre Barbie väčšie ako som si predstavovala.🙄
Prešla som viac regálov a časti, kde predávajú len svetelné girlandy a spol. som objavila ešte menšie svetielka, ktoré boli i na dlhej reťazi. Proste môj splnený sen do poslednej bodky. Boli o chlp drahšie ako náhrdelník, ale aj tak by som ho nekupovala, keďže žiarovky boli príliš veľké a reťaz krátka.
Svetielka/žiarovky nesvietia, tie sú nalepené na zelenej niti, ktorá je obmotaná okolo LED klasickej reťazi. To, keby niekoho zaujímalo. Chcela som si kúpiť ešte druhú na bežné používanie, aby som túto nemusela dávať dole, lenže už ju vykúpili. Obchod Tedi je v mojom meste "hitom", najmä na Vianoce, vtedy ho úplne vypredajú do poslednej vianočnej veci.😄
Nápisy som písala ja, drevené auto so stromčekom je z dekoračného štipca z Kiku.
Malé 4 stromčeky sú pôvodne z čias nášho rodinného kvetinárstva a sú to také "typické" ozdobené stromčeky v košíkoch "Made in China".  Dve z nich sme zabalili i do sieťky, aby pôsobili viac "predajne".
Tie dve vysoké robila mami z vyhodeného vianočného stromčeka, ktorý sme raz našli vyhodený pri kontajneroch a my sme vedeli, že ho zúžitkujeme pri kreatívnom tvorení, keďže vlastný umelý stromček nemáme na pláne ničiť.😅

Rekvizity:
dioráma - spoločná práca mňa a mami
4 malé stromčeky - "odzdobené" Made in China
2 vyššie stromčeky - vyrobila mami
svetelná LED reťaz - obchod Tedi
venček na dverách - moja práca

Aktéri/bábiky:
Alisha (zberateľská Barbie BMR 1959 prvá séria)
Cynthia (Barbie Cinderella)
Ryan (AA Happy Family Happy Birthday Ryan)
čivava Chloe (Barbie Basic 001 doplnkový set)

Outfity:
Alisha
dlhý žltý kabát - moja práca
tmavomodré legíny - Barbie 3 kusový fashion pack
čižmy - Barbie Style/Módna ikona Teresa 
kabelka - moja práca
hnedý šál - pochádza z môjho prvého tohtoročného 
balíčka od kamarátky Ivky/Babakat 💗
Cynthia
vianočný rolák - moja práca
strieborné nohavice - moja práca
biele čižmy - Mattel, asi od nejakej My scene
vianočné náušnice - dámske
čiapka v štýle Santa Claus - moja práca
Ryan
celý outfit je od Winter Fun Tommyho
 







Pieseň: Underneath
Interpret: Kelly Clarkson

5 komentárov:

  1. To je krásný - a ty stromečky v síťce, ty se mi moc líbí. Světýlka jsou nádherný, tak malinký jsem ještě neviděla.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Věrka 🤗🥰😘, tie stromčeky sme s mami špeciálne vytvorili do tejto scény.😊 Sú to pôvodne malé vianočné stromčeky z čínskeho obchodíka. Ja som také malé svetielka videla už dávno, u zahraničných zberateľov. Inak pozeraj pred Vianocami obchod Tedi, ale ten asi v blízkom okolí nemáš.🙄

      Odstrániť
  2. Moc povedené! Každý den si nejdřív pustím písničku a během ní si prohlížím fotky - má to úplně takovou filmovou atmosféru :-) Alisha s Cynthií jsou báječně vystajlované. Mimochodem ty bílé boty si myslím , že jsou od Barbie Fashion Fever Day 2 Night. Jediný Ryan mě trochu děsí, připadá mi v obličeji jako Chuckies z hororu, ale to je jen a jen můj problém...I čivava se tam pěkně vyjímá - mopsíčka máš taky??? Zdravím Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne Evka, takýto komentárik ma obzvlášť zahreje pri srdci.😘💕🥰
      Aj ja by som išla týmto štýlom, že by som si pustila najskôr pieseň a potom pozerala text s fotkami.🙂
      Máš pravdu, sú to od tej FF Barbie. Ja som čižmy dostala ako súčasť balíčky z druhej ruky, sesternica pracuje na charite a ona zhromaždila kopu doplnkov a bábik a darovala mi pred 3 rokmi k narodeninám. Veľa vecí tam bolo aj My Scene, preto som tipovala My Scene. Malý Ryan je chudák, on má zelenú tvár, tak som ho kúpila i s jeho oteckom, ktorého som kvôli tomu poslala preč.😅 Takže Ťa chápem. Mopslíčka nemám, mala som takých dvoch malých od Schleichu, tí však sedeli "vyliaty" na jednej tráve a pre Barbie boli dosť malí, tak som sa ich tiež rozhodla poslať preč. Preto mi ostali už len dvaja.🙂

      Odstrániť
  3. Nádhera :-) Živý stromček som síce už roky nemala, ale rada chodím okolo takýchto predajcov a voniam :-) Scénku máte ako vždy "vymazlenú" do posledného detailu, proste dokonalosť :-)

    OdpovedaťOdstrániť