piatok 30. decembra 2022

Adventný kalendár 2022 s bábikami - koláž a zhrnutie 🎅🎄👼

Vítam Vás pri záverečnom zhrnutí adventného kalendára 2022 s bábikami.
Každý rok robím záverečnú koláž a článok, v ktorom celý priebeh kalendára zhrniem.
Tento rok nebude výnimkou.😊

Som šťastná, že sa mi koláž nakoniec vydarila, pretože vždy je to náročné nájsť zdarma program na koláže vo veľkých počtoch. Urobila som chybu, že som si pred rokom nenapísala stránku, na ktorej som minuloročnú koláž robila, bola by som si ušetrila hodinu hľadania.🙄

Šiesty ročník nášho kalendára sa určite vydaril, aj keď bol dosť hektický a najmä časovo málo organizovaný.🤨
V tomto ročníku sme sa po roku opäť vrátili k tradičnejšiemu poňatiu, vrátili sme do kalendára všetky bábiky, najmä detičky, ktoré vo vlaňajšom kalendári v štýle "fashion" chýbali.
Fotiť v decembri počas najkratších a najmenej slnečných dní v roku, je pre mňa otrasný.
Mami mi už posledné tri roky hovorí, aby sme kalendár fotili v auguste.
Komu sa však chce fotiť v letnom naladení Vianoce?😁
Hlavu mám vtedy vždy inde, nemám to ten pravý pocit vianočnej atmosféry, aby som naň naladila a všetky vianočné ozdoby (naše i bábikovské) sú schované.
Napriek tomu si po skúsenostiach s tohtoročným kalendárom hovorím, že by som túto variantu mala zvážiť a fotiť aspoň v septembri, kedy je predsa väčšinou ešte teplo a svetlé dni.🌞

Najväčším problémom tohto roka bol čas. Väčšinu adventných dní som fotila v daný deň po robote, keď už mal byť "zverejnení" a všetkým tým spracovaním sa nakoniec deň dostal až večer do zverejnenia.😞
Tento rok sme kreatívne oproti predchádzajúcim dvom rokom robili "málo".
Málo som dala do úvodzoviek, lebo urobiť stánok s horúcou čokoládou a doplnkami, vyrobiť červenú schránku, károvaný gauč, kreslo, televízor s mini DVDčkami, spoločenskú hru Monopoly, vianočné platne, Chanel stromček a pár "nepatrných" doplnkov v podobe nejakej krabičky, vianočného venčeka, nápisu na latke XMAS a pod., nepovažujem veru za málo.😂 Niekto by to neurobil ani za pár rokov.
Aj rôzne malé vianočné dekorácie a biely vianočný stromček s ružovými ozdobami som síce robila ešte v januári, ale boli tiež priamou súčasťou tohtoročného kalendára.
Tento rok som však nerobila mega projekty v podobe diorámy s výkladmi alebo tehlová stena s červenými dverami. 😎
Taktiež som nič nešila, myslím outfity pre bábiky, ale predsa som len ušila jeden károvaný vankúše.
O šitie sa však postarala mami, ktorá spravila kárované pončo pre Barbie a 4 kompletné outfity pre malé Shelly.🤩

Tento ročník bol inovatívny v tom, že som po prvýkrát robila aj videá, kde ste si scény mohli lepšie vedieť týmto spôsobom predstaviť. V tomto štýle chcem pokračovať i nasledujúci rok.
Ďalšou novinkou bol krátky predslov o danom dni prepojeného s vianočnou piesňou.
O to sa postarala moja mami. Tú písané slovo veľmi baví. 😊
Preto som vynechala text o tom ako vianočná pieseň pre daný adventný deň vznikla a o interpretovi.
Považovala som to už za zbytočné. Piesne sa už aj tak na 95% v predchádzajúcich kalendároch vyskytli.🎵

Zistila som, že dioráma s oknom mi pri tohtoročných scénach trošku už vadila. Bola robená priamo pre účely vlaňajšieho adventného kalendára presne do adventných scén, kde hralo "okno" hlavnú úlohu.
Tu sa nám ťažšie k jednotlivým scénam prispôsobovalo. 😕
Ďalej som zistila, že je priam nevyhnutnosť urobiť si nové steny s drevenými obkladmi a novými bielymi tehlami. Tieto steny mi už začínajú po rokoch dosluhovať...🤔

Pár štatistických informácií:
🔽
- kalendára sa zúčastnilo 38 bábik Barbie
- 8 Kenov  
- 12 Shelliniek 
- 1 Chelseu
1 baby
- 1 Stacie
- 1 Skipper
 - 1 koňa
 - 10 mačiek
- 11 psov
a dve dospelé zberateľky 
s piatymi reálnymi mačkami 😂😂😂
🔽
14 exteriérových scén:
z toho 6x dioráma zimná scéna s brezami, 2x dioráma červené dvere s vchodom, 
2 obchodové scény, 2 mestské scény, 1x dioráma park a 1x dioráma klzisko
10 interiérových scén:
5x dioráma s oknom, 2x dioráma chaty s krbom, 2x dioráma s bielou tehlovou stenou a 1x dioráma s hnedými drevenými obkladmi

Opýtala som sa mami, ktoré tri adventné dni sú pre ňu topka, povedala mi nakoniec až päť.
Zjavne sa ako obvykle spolu pri prvých troch dní spoločne zhodneme.

1. je 19.adventný deň - Posielame vianočné pohľadnice
Jednoduchšia scéna, v tomto prípade platí, že menej je niekedy viac.
Nie je v nej nič zbytočne prekombinované a dobre je zreteľne nafotená.

2. je 13.adventný deň - Pijeme horúcu čokoládu
Aj tu platí, že menej je niekedy viac, pekne viditeľná dioráma s jemnými vianočnými prvkami.

3. je 22.adventný deň - Počúvame vianočné piesne
Tento deň by som možno dala ja ako druhý, proste vianočné platne sú moja srdcovka, taktiež spojenie károvaného kresla a diorámy chaty, vytvorili pre mňa tú pravú vianočnú atmosféru.

4. je 23.adventný deň - Vraciame sa domov
Dioráma s červenými dverami, auto plné darčekov a nesmrteľná vianočná pieseň Driving home for Christmas, vytvorili pre nás spolu čarokrásnu vianočnú atmosféru.

5. je 21.adventný deň - Korčuľujeme sa v parku
My s mami milujeme krasokorčuľovanie, ktoré neodmysliteľne patrí pre nás k Vianociam.
Preto sme ho nezaradili do top trojky, lebo je to už pre nás starý projekt a dvojica na korčuliach plus jeden vianočný stromček sa nám zase už zdala troška jednoduchá.

A mami by 6. favorita vybrala 15.adventný deň - Máme vianočný piknik, hoci ja by som ho na toto miesto nezaradila.

Mne sa najmenej páčil 5.adventný deň - Ideme do hračkárstva. Tu som bohužiaľ ako pri jedinom dni  omylom zmazala i video a scéna nakoniec vyznela najmenej vianočne, lebo vianočná výzdoba bola málo viditeľná a samotná dioráma cukrárne/hračkárstva je s tou ružovou farbou jednoducho taká "nevianočná".😏
Mojej mami sa však tento deň páčil, bodaj by nie, keď si ho sama presadila.😅

A druhý deň, ktorý by som asi nejako pomenila je 4.adventný deň - Tvoríme v krajčírskom salóne.
Opäť v ňom je slabá vianočná atmosféra a pomenila by som rozloženie scény.

Problém s rozložením scény máme i pri 12.adventnom dni - Staviame vianočný stromček, kde by sme už sedenie so stolom a dvomi stoličkami asi nedali.
Mami  sa zdala zase prepchatá scéna pri 10.adventnom dni - Balíme vianočné darčeky, kde som to vraj ja prehnala s počtom darčekov v scéne, ktoré sa mali zabaliť.

A predstavte si, že i so záverečnou 24.adventnou scénou - Spievame vianočné pesničky nie sme úplne stotožnené. To rozloženie rekvizít a celkovej scény, no niečo jej chýbalo do úplnej dokonalosti. 

Áno, sme aj kritické na seba, kebyže je viac času, aby sme si mohli scény dopredu zostaviť a pripraviť. Takto sme ich zostavovali priamo pred fotením.

A musím sa i Vám milí diváci, čitatelia a návštevníci blogu opýtať, ktoré tri dni z tohtoročného adventného kalendára sa Vám najviac páčili? Píšte do komentárov, rada si prečítam Vaše názory a pohľady na adventný kalendár 2022.

Ďakujeme Vám za každý komentár, kto si našiel niekedy čas a napísal ho.
Taktiež ďakujeme za stále pozitívne ohlasy a každoročnú priazeň.🥰😘🤗
Tešíme sa na nasledujúci rok.💓
Máme jeden inovatívny nápad, len neviem, či sa predsa len rozhodneme ísť tým smerom.
Budeme to musieť ešte zvážiť. Predsa len treba možno troška zmenu, po tých šiestich rokoch vianočnej tvorby.😉

P.S. Ja som mala nápad, že by som už teraz mohla začať fotiť nový. Stále som vo vianočnej nálade, všetky vianočné ozdoby a rekvizity sú vonku pri "rukách" a dni sa postupne začínajú predlžovať.
Zatiaľ to ostalo len pri úvahách.😃

Rekapitulácia jednotlivých adventných dní:

















































7 komentárov:

  1. Letošní kalendář se opět velmi povedl a jsem ráda, že jste se do něj pustily. Obdivuji, kolik úsilí a času do toho vkládáte.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásný kalendář,vše dokonalé promyšleno.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krásny kalendár, najviac sa mi páčia dni: 19. Vianočné pohľadnice, 2. Snehuliak a 16. Vianočné trhy.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Moje pořadí je: 6. lyžaři na lanovce, 5. hračkářství (ačkoli tobě se líbí nejmíň :-) a 19. poštovní schránka. Souhlasím, že méně je někdy více, mám ráda "neprepchaté" scény, i když ty s mnoha detaily zase ráda dlouho prohlížím. Děláte to s maminkou moc dobře - každé oko potěšíte něčím jiným. Ale největší radost jsem letos měla z tolika pejsků a kočiček! A co se týče stěn a pozadí tak se mi moc líbí to novoroční. Nejfotogeničtější mi zas připadá bábika Keith Haring ze scény se sněhulákem...Díky za pěkné shrnutí a nahlédnutí do vašeho "know how". Máte můj obdiv. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Fakt ste na seba až príliš prísne. Mne sa najviac páči asi práve záverečná scéna, nič mi na nej nevadí, nič ma neruší, ale všetky sú super. Je ťažko vybrať jednu. Zo scény z krajčírstva mám aj ja malý pocit vianočnej atmosféry, takže za mňa by bola "najhoršia" asi táto, ale to len kvôli tomu nevianočnému pocitu, ostatné mi prídu úžasné :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Sice ho vidím až v dubnu, ale užila jsem si s vámi krásné adventní období. Kalendář se mi líbil moc. Mým favoritem je tuším 12. den s tím růžovým chlupatým stromkem ;-)

    OdpovedaťOdstrániť